Relationer iFokus

Relationer

Etikett: singel
Läst 7124 ggr
Gamma
0

Krogen ensam/hitta kärleken på krogen

Är det någon här som har erfarenhet av att gå på krogen ensam?
Och är det någon som faktiskt hittat kärleken på krogen?
Eller har ni hittat jätte-bra vänner kanske? :)

Vill höra allt om ensam-på-krogen-erfarenheter ^^

patronsaint
0

Jag har gått många gånger på krogen själv och träffat mycket roligt folk som jag har blivit bra vänner med :) nemas problemas so to say :)

I want to be like the patronsaint of reality.

Sara
0

Jag träffade min numera bästa vän på krogen och min bästa killkompis är ett ex jag träffade på krogen.

Så visst går det men man ska väl inte lita för mycket på vad som sägs på fyllan utan umgås även i nyktert tillstånd. Flört

Dock har jag aldrig gått ut på krogen själv.

Sara

Karmatarerskanise
2

Jag har aldrig någonsin gått ut på krogen ensam. Hade känt mig som en alkis då :P Krogen går jag till för att umgås med vänner.

Tror inte mycker på att träffa någon där. Många pratar för mycket, lovar saker och så på fyllan som de sedan ångrar i sin nykterhet.

patronsaint
4

#3 hehe kan inte på stå att jag kännde någon alkis varning när jag gick själv på krogen. Kände ingen i stan och tyckte att man måste väl kunna gå ut och ha kul för det ;)

I want to be like the patronsaint of reality.

Gamma
0

Jo, det borde ju vara ruskigt svårt, med tanke på alkohol och hur många som bara är ute efter ett ligg o.s.v.

Samtidigt är det ju ändå en del som hittar kärleken på krogen.

Jag funderar på att dra ut ensam nån helg. När jag hade kille och gick ut med hans killgäng så slutade det ändå alltid med att jag gjorde mitt på krogen och dansade o.s.v., snackade med killar och hade skitkul. Så det känns mest som att hans kompisar och han själv tagit bort min glädje. Nu är jag singel och skulle vilja prova gå ut själv :) Har ändå inga nära vänner direkt som man kan gå ut med, men massor med bekanta, dock inga jag vet om jag skulle vilja gå på krogen med direkt..

Karmatarerskanise
0

#4 Nej, vi är ju alla olika :)

#5 Visst finns det dom som hittar kärleken på krogen.
Bara jag som är negativ ;)

hus-musen
2

Ett tips om man ska ut på krogen och ragga är ju att inte ligga med första bästa alternativ som dyker upp. Bättre att byta nummer och träffas någon annanstans, ta en hemmakväll eller gå ut och äta.
Bara för att man är på krogen så

Kan gå ut på krogen själv, men är inte särskilt intresserad av det. Tycker det är roligare att  gå ut med vänner och är ärligt talat inte intresserad av att skaffa ragg. Har sambo så :)
Vänner kan man ju hitta på krogen dock, brukar alltid sluta med att jag pratar med människor som jag sedan aldrig minns vad de heter haha.

Qui dormit, non peccat

ChristineL
1

Jag har aldrig varit på krogen ensam, men däremot hittade jag kärleken där :)

Maria
2

Jag har varit på krogen själv många gånger. Framförallt de åren då min man arbetade utomlands.

Har inga problem med att gå ut ensam. Man brukar ju träffa en massa trevligt folk. Däremot har jag aldrig varit ute för att ragga utan bara för att ha kul några timmar.

/Maria

Gamma
0

#8 Åh, men hur gick det till? Nu får du berätta! :)

ChristineL
4

#10 - Det var en sån där kväll jag bara skulle ut och ta nån öl med vänner och absolut inte letade efter nåt ragg. När vi skulle gå hem hittade jag 120:- på golvet så vi går glatt vidare till ett annat ställe. Jag lade märke honom på en gång när vi kom in, men var som sagt inte intresserad av nåt just då. Jag och min vän beställer tequila och öl/cider för våra upphittade slantar och tar ett bord. Efter en stund slår han sig ner bredvid mig, mitt första intryck är "Vilken full människa!" Han var inte odräglig utan sluddrade mest :P Sen försvinner han bort med min kompis, så jag tänkte jaja, då var det henne han var intresserad av. Sen kommer han tillbaka med en cider till mig. Han hade tagit med henne till baren för han ville veta vad jag drack ;) Han vill följa med mig hem, jag säger nej, han vill att jag ska följa med honom hem, jag säger nej :P han får mitt telefonnummer bara för jag tänker att han är så full så han kommer inte komma ihåg det ändå.

Två dagar senare ringer han och vill bjuda ut mig på middag :) Vi har varit tillsammans drygt tre år, bott ihop i två och köpte nyligen hus tillsammans :)

En liten saga är det många som säger =)

Karmatarerskanise
0

#11 Underbart! Är glad för din skull Kyss

Gamma
2

Men åh vad fint!! Kul att höra!

Men hörrni! Igår gick jag ut ensam och hade verkligen SKITKUL med mig själv ^^ Jag dansade 3 timmar i streck typ och följde med en snubbe hem som var jätte-snygg. Men sen så märkte jag att han inte var min typ för något mer rent personlighetsmässigt, men kul att lära känna nån ny och någon gång kanske man tar hem storvinsten :) Målet är ju att hitta "honom", men det kanske tar 100 kvällar eller så sker det aldrig, eller så sker det nästa gång man går ut, vem vet :) Jag är optimistisk i alla fall!

Maria
1

#13 Det låter ju hur bra som helstGlad

/Maria

Gamma
0

#14 Fast jag tror ändå jag ska ge den där killen en chans! Han blev ju faktiskt bättre och bättre ju längre tiden gick (ju mer alkohol som försvann ur kroppen?) :P Det vore ju kul att dejta i alla fall och om inte annat, så kanske man har funnit sig en vän :) Jag hörde nämligen av mig nu när jag bytt nr och skrev "utifall han vill höra av sig nån gång". Då svarade han med att han inte var i stan (utomlands) men att han kommer tillbaka i januari och att vi snart hörs :) Han var jätte-trevlig på sms:et och frågade hur läget var och önskade en trevlig jul o.s.v. Märkte inte ens av hans trevlighet när vi umgicks, eller JO på slutet verkade han väldigt intresserad av mig och frågade massor. Andra killar har liksom inte brytt sig :P

Vi får väl se hur detta går! Återkommer i januari!

Gamma
0

Hm..när är "i början av januari"? Vilket tidsspann snackar vi om? ^^ Hoppas att det betyder första veckan i januari..