Vart ska jag vända mig?
Hej!
Jag vet att jag kanske inte ska skriva här men vet inte vart annars jag ska vända mig..
Har tappat lusten för allt, kännt så en längre tid nu. Hela livet är ju bara så meningslöst. Varför finns livet om man aldrig kan känna glädje för något alls.
Mitt liv just nu ser ganska bra ut enligt alla andra. Har en pojkvän sedan 4 år tillbaka som jag älskar över allt annat på denna jord, har en häst som precis ska sättas igång och tävlas, ska snart flytta till mitt första hus. Pluggar till det enda jag kan tänka mig att jobba som..
Livet känns bara så meningslöst, man vaknar på morgon helt tom på känslor, kanske är ledsen ibland men annars känner jag mig rätt tom. Gör allt man måste göra fast allting tar så mycket längre tid nu eftersom jag inte har någon motivation överhuvudtaget! Känner mig bara pressad och orolig för allt samtidigt som jag ibland känner mig helt tom.
Vill kontakta någon psykolog eller kurator, helst via mail då jag absolut inte orkar prata just nu. Finns det någon sida som liknar bris fast för vuxna?
Vart ska jag vända mig, orkar faktiskt inte vakna upp till ännu en meningslös dag!
Låter som en depression på gång. Mitt tips är att du går till din husläkare eller närmaste vårdcentral. Sen kan de hjälpa dej vidare.
Du är nog tvungen att ringa tyvärr. Kan du inte be din pojkvän ringa om du inte orkar?
Man kan även kontakta VPM direkt.
/Elisa
Om du känner dej akut dålig eller börjar fundera på självmord. Så hade jag om jag varit du åkt till akuten och via dem få hjälp till psykakuten…
För självklart ska du inte må som du mår nu!
/Elisa
Japp, låter som depression.. Tänk på att sånt här kan ha en rent fysiologisk förklaring.. Brister av olika slag i kroppen kan utlösa depressioner! Men följ kalindas råd, tag kontakt med vård. Det är absolut värt det! Hur mörkt och meningslöst allt må kännas just nu, så ska du veta att det alltid kan bli bättre. Efter regn kommer solsken!
Håller med övriga. Tycker absolut att du ska kontakta läkare.
Hurvida man kan mejla eller inte beror ju på vilket ställe det är och om man kan hitta mejladressen på nätet eller inte.
Tipsar om att johannesört kan hjälpa vid mildare depressioner.
Kram!!
Instämmer också om att du personligen bör gå och söka hjälp.
Fast har du tur kanske du hittar någon seriös psykolog som du kan mejla med. Ibland kan det ju faktiskt vara lättare att skriva ner vad man tänker och känner innerst inne, än att försöka säga det rakt ut till någon helt främmande människa. Trots att det är en psykolog.
Lycka till!