Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 3048 ggr
Loveofmylife
0

Vad ska jag göra?

Igår natt sov jag hemma hos min pojkvänn. Vi prata innan vi skulle sova och utav någon udda andleding kom vi in på tillit. Han sa rakt ut att han inte litade på mig, villket gjorde mig upprörd och ledsen. De blev ett halvtdant bråk utav de och de slutade med att vi inte rörde varandra eller sa något. Runt kl 5 på morgonen, gav jag mig och sa " Jag älskar dig.." Och flyttade mig närmre honom. Dock så svarade han inte mig. Istället frågade jag om han ville att jag flyttade på mig. Hans svar blev ja. Jag flyttade mig och frågade varför. Han sa att han inte älskade mig, att han ville göra slut. Att han har känt såhär ett par veckor. Jag blev självklart helt förstörd.

Jag sa att jag ville prata om de och de gick han med på. Han förklarade att han inte var säker på att om han hade några känslor och att hans diabetes inte funkade som den skulle just nu. Samtidigt förklarade han att han inte mådde bra, de är mycket på gång med familijen och vänner, dock så ville han verkliken inte prata om de. Sen förklarade han även att de har varit jobbigt för honom att jag har mått dåligt. Villket jag har, jag har inte alls mått bra - och berätta detta för honom (misstag?). Så frågade jag "Så om jag inte hade mått så dåligt som jag gjorde innan, skulle detta inte hänt?" "Nej".

Sen så sa han att var villig att försöka börja om, då saker inte gick lika snabbt och inte var lika seriöst. Jag frågade honom om de vad menade han med seriöst? vad menade han med lika snabbt? Han svarade mig på mina frågor, men som kom vi fram till att de nog bara var bäst att bara göra slut. Även om de här inte var vad jag alls ville! Så satt han i sin datorstol och sa iskallt " Jag älskar inte dig Jessica, de kommer inte funka. De är bättre såhär." Och jag lämnade lägenheten och gick ut i kylan för att vänta på bussen.

Sen när jag kom hem så bara grät jag, jag kunde inte tro de? Jag såg inte alls de här till att komma. Mina föräldrar försökte trösta mig och jag bara grät och började skaka, var på väg att svimma. Då sa en kompis till mig på facebook "Ring honom ifall du måste." Villket jag gjorde, 5 gånger innan han svarade mig. Samtalet lät ungefär så här.

-Jag kan inte lunga ner mig. - Var är du någonstans? - Hemma? Vadå? - Nej jag bara undra.. - okej,förlåt jag vet faktiskt inte varför jag ringer… - Vill du försöka? - Ja, men du ville ju inte! - Jo tror du jag mår bra nu eller? - Nej, du säger inte dehär bara för att jag mår dåligt eller hur? Du måste vilja! - Jag vill, jag kommer inom imon okej? - Okej *samtal avslutas*

Vi pratade inte på ett bra tag eftersom jag sov, och sen smsade jag honom på kvällen. Vi har haft ett halvdant samtal, där vi diskuterat hur han vill ha förhålladet, hur vi ska göra i skolan och sådant. De har varit ett ganska lätt samtal. Men nu jag vaknade på morgon så sa han att han mådde illa och var inte säker på när om han ens kunde ta sig till bussen, men att han skulle sova och se hur han mådde efter tolv.

Och nu undrar jag, vad ska jag göra? Ska jag bara gå med på ett förhållade som inte är lika seriöst, som jag vill ha de. Usch jag är så förvirrad på vad han ens vill, har pratat med ett par killkompisar som dirket sa att han nog bara ville ha sexet. Vad tror ni? Vad låter de som? Vad ska jag göra? Rynkar på näsan

Åsa S
0

Jo låter ju som han vill ha dig som en KK och inget mer som han vill vara fri och träffa nån annan såsmåningom men vill ha nån och ha sex med under tiden.

Är båda med på att bara vara KK kan såna "förhållanden" fungera men har nån känslor för den andra brukar det bara såra den personen och då är det kanske bäst att låta bli.

Loveofmylife
0

#1 Jo ifall han kommer hit idag, får jag prata om just detta. För han sa att han vill börja om och han svar på att börja om vad " Alltså inga övernattingar nu sådär i början, eller sex.." Så jag tyckte endå de lät som att han vill försöka.

Suck jag vet verkligen inte, hoppas 2012 får en bättre början än slutet på 2011.

Geru
0

Hmm. Du ska göra det som känns rätt, men saken är ju den att han inte vill ha en realtion så som du vill ha den, och någon måste säga det

Det finns fler fiskar i havet.

Jag tycker det är dålig stil av han att bete sig på det viset, och inte stötta dig när du mår dåligt. Man stöttar varandra om man har en relation och om man älskar varandra…

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

hus-musen
4

Han älskar inte dig som det verkar, han vill bara ha dig där för bekvämlighetens skull.
Lämna honom, älskar han dig kommer han efter, annars så finns det fler pojkar i världen!

Qui dormit, non peccat

Fridaaaa
1

Jag hade lämnat honom och skaffat en som verkligen bryr sig och älskar dig. För det verkar inte som att han gör det, så som han sa osv.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

siddelina
3

Jag vill ge dig en kram och säga så här: om han inte kan ta att du mår dåligt och dessutom tycker att det är ditt fel att han mår dåligt. Då skulle jag ta en allvarlig funderare på om jag var beredd på att satsa tid, energi och ork på en person som inte visar förståelse för mig och hur jag mår.

Kom ihåg, min vän, att följa ditt hjärta i det här. Satsa inte tid, energi och ork på en människa som sänker dig. Även om jag förstår att du tycker om honom, så är frågan den här: Är det värt det?

Ta hand om dig!

/Mia

Mona22
1

#6 håller med dig.

Man ska kunna må dåligt och berätta för sin älskade utan att det ska bli konstigt. Att han skyller på dig för att det är ditt fel är ju bara för att ha något att skylla på Obestämd

Loveofmylife
0

Tack för alla svar! För ungefär en timme sedan skickade jag honom ett sms. Där jag förklarade att jag var stark nog för att vara utan honom, och att försöka fixa de här med honom. Och att vi båda har problem som måste lösas. Och att de var hans val om vi skulle lösa dem tillsammans eller ensama. Dock har jag inte fått svar än.

Har gått runt och intalat mig själv, att jag klarar de här även om jag får svaret att han vill vara ensam. Väntar nervöst på ett svar Obestämd

Säger han att han vill vara ensam så får jag helt enkelt ta de. Skriver han att vi gör de tillsammans blir jag ju glad. Dock så fruktar jag svaret att han inte vet, men då har jag redan kommit fram till att jag lämnar honom. Kommer han efter, vill han ju vara med mig om inte, ja då får jag ta de med.

Sarah
0

Varför försöka med en kille som inte älskar dig? Tycker att du ska gå vidare och hitta ngn som gör det.

JossanH
0

Strunta i honom hur svårt det än kan vara. Det fulaste av honom tycker jag är att han mer eller mindre skyller allt det här på dig! Att det på grund av att du har mått dåligt har blivit såhär. Extremt dålig stil.

Var stark och säg ifrån. Gör du inte det tror jag endast att denna "göra slut procedur" kommer bli lång och utdragen för han har sagt att han inte älskar dig och att han inte litar på dig och ser du till dig själv- kan du efter det här lita på honom och på hans ord??
Lycka till! Du kan fixa det här själv!!!!

Sajtvärd på Iller.ifokus