Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 6043 ggr
Zofia89
0

Vad vill han egentligen?!?!

Hej!

Separerade från mannen jag älskar för ca. 2 månader sedan (efter nästan 7år), vi hade sex några gånger efter och allt funkade… 3 veckor efter separationen hade han börjat träffa en ny (min "vän") och meddelade att han inte ville ha sex med mig mer…

I måndags pratade vi å han berättade att han inte vill ha nåt förhållande med den nya och funderade på att dumpa henne å han ville ha sex med mig igen, såklart var jag ju där som skottet i armarna på honom jag älskar =/ hade jätte kul och mådde första gången på länge bra!

Idag när vi pratade hade han kommit på att han iaf vill testa med den nye och lära känna henne bättre å hon hade varit mindre blyg nu (REDAN efter en månad =/) så nu vill han int göra nåt me mig igen…

Undrar nu vad han egentligen vill =/ Och han är inte en person som utnyttjar den andra, så tror inte det var BARA för sex han ville träffa mig på måndag… Jag står som ett frågetecken när han ändrar sig hela tiden och tydligen inte kan bestämma sig för vad han vill… han bara sårar mig otroligt mycke utan att ens tänka på att det blir så…

Tror att hans nya är nån form av rebound, men vet ju inte… men svårt att tänka att han skulle ha äkta känslor för någon efter bara 3 veckor efter det tagit slut mellan oss efter nästan 7år…

Vad tror ni? Rebound? Har han känslor kvar för mig då han vill träffas ibland?

Tacksam för svar =)

hus-musen
5

Jag antar att du hoppas att det blir ni två igen?

För mig låter det som att han vill ha nytt samtidigt som det är bekvämt att ha dig som han kan ringa när som helst och du kommer som ett skott och tillfredsställer honom. Ni har ju historia ihop och med historia kan det komma en viss trygghet.
Hade jag varit du så hade jag frågat exakt vad han vill och vad han känner, och hoppats på att han talar sanning.

Qui dormit, non peccat

Katti
3

Jag tycker att du blir utnyttjad och att du låter dig utnyttjas. Om han ringer igen så fråga vad han vill. Sex kommer långt efter prat om känslor och sånt tycker jag. Så länge du "går med på" sex utan villkor är det sex du kommer att få. På sin höjd.

Zofia89
0

Problemet är att jag inte klarar av att säga nej… och när ja frågar va han vill blir han genast nervös och börsvara sig =/

Geru
0

Det kan vara så att han helt enkelt har svårt att gå vidare. Varför tog det slut i första taget? En så lång relation som ni har så tar det kanske upp emot ett år innan känslorna mellan er är borta.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Sarah
5

Han får ju ha två tjejer nu, vilken lyx. Du blir utnyttjad och måste säga ifrån. Så länge du och hon går med på situationen så lär det inte ändras. Antar att du bara är 22 efter ditt namn :) det är länge att ha varit med samma person redan i ditt liv. Ge dig själv chansen att träffa ngn som kanske passar ditt vuxna liv bättre och lägg ner killen som velar hit och dit.

hus-musen
1

#3 Det gör ju saken väldigt enkelt, han utnyttjar dig och du låter dig utnyttjas. Han vet inte vad han vill, men han väljer att ha dig kvar för att det är bekvämt och du inte säger nej.

Qui dormit, non peccat

Zofia89
0

Jag klarar inte av att stå emot =/ Det går inte! Det tog slut på hans initiativ för att han tycker att vi vuxit ifrån varann, jag är altså inte av samma åsikt… Den andra tjejen har ingen aning om att jag varit med honom efter det tog slut… Förstår att han vill hålla alla dörrar öppna, och jag är inte stark nog att stänga denna! =(

Katti
2

Enligt mitt sätt att se på det så gör du det omöjligt för er att någon gång i framtiden ha ett seriöst förhållande igen när du nu låter dig utnyttjas.

Och vad är han för kille, som nu bollar med er båda två i luften som han vill? Han leker mer er, utan att bry sig det minsta om era känslor. Du gör dig själv en stor otjänst genom att gå med på det!

Zofia89
0

Ja vet att ja gör fel =( Han e en oerhört snäll kille, han förstår nog inte själv att han skadar mig :(

Katti
1

I så fall är han inte snäll utan dum! Förlåt att jag är hård mot dig, men du måste vakna upp och ta av sig de glasögon du ser honom genom. Bara genom att säga nej till att bli utnyttjad är du sann mot dig själv och kan behålla din självrespekt!

Zofia89
0

Lär inte behöva säga nej flera gånger… Igår på krogen såg han att jag hade kul me mina vänner så han kunde inte tåla det så han började ragga på mina vänner jag va där med, när han inte då lyckades förstöra mitt humör så meddelade han att han och den nya nu är tillsammans, sen torsdag, 27de…

Komiskt nog så ha 27de varit vår dag alla år…

81an
0

han är en egoistik idiot i mina ögon o inte snäll för 5 öre! det förstod jag mer o mer av det sista du skrev. förstår att det är svårt o lämna han men du måste för han äölskar uppenbarligen inte dej o utnyttjar dej bara. nej be han dra så har du också chansen o kunna få hitta nån som gör dej lycklig.

<3 kärlek <3