Relationer iFokus

Relationer

Etikettoff-topic
Läst 5451 ggr
[Crazyonthis]
0

BH för dom som har stor byst

Vet inte riktigt vart den här tråden hör hemma egentligen, så jag lägger den i off topic….

Jag har ganska stor byst, storlek DD90, och har där jag bor är det hur svårt som helst att hitta roliga bh-ar i rätt storlek, så jag tänkte kolla om det är någon här som känner till något bra ställe på nätet, på svenska, där man kan beställa bh-ar i stora storlekar och med lite roligare färger än svart, beiget, vit och marin…Själv känner jag bara till  Miss Mary Of Sweden……?

Thefeather
0

Ellos har en del. De har en "pluscollection". Om det finns det du söker vet jag inte. Men jag brukar köpa där.

Annars finns det en underbar affär i usa, Victorias secret. Men blir ju lite krångligare om man skall köpa direkt via sverige.

Telefonkontakt
0

jag har samma problem, men då går jag i.. eh.. ja vet knapt själv. Men runt 75DD innan jag blev gravid och jag hittar ingenting.. Vågar inte beställa på nätet då de kan sitta fel.. :(

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

[SharpMissy]
0

Ska kolla med min syster, för hon har storlek HH eller nåt sånt. Eller om det var ÖÖ *s* Jag vet att hon har länkar till sidor med behåar.

Jag återkommer i ärendet.

MimmieM
0

Gick till världens bästa Bh-store i Gbg där jag fick reda på min egentliga storlek. Jag har alltid knött ner mig i 75/80C, och det går ju som det går. Men tanten som tog hand om mig förklarade att jag skulle ha 75F. Så.. Den har allt.. undrar vad den heter nu då.. Change heter den!
De kostar mer, men jädrar vad bra de sitter!

Carpe Diem

Liss
0

Ja det är ungefär samma som MimmiM här.
Jag gick med 85B men gick sen till en butik här i Norrköping och fick reda på att jag skulle ha 75D. Och där har dem dyrare bh:ar men de är definitivt värt det:) Här heter butiken bodyshop. (tror jag)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

MimmieM
0

85B? Men lilla vännen, du är då rakt inte 85 runt :)

Carpe Diem

Liss
0

#6 Hehe neeh jag märkte det:P De var gudomligt skönt att gå från 85B till 75D:P

MimmieM
0

Haha.. Skaffa formerna på rätta stället :)

Carpe Diem

Linn
0

Jag har köpt några bhar från Change.. Dom har dock inte riktigt min storlek heller… Jag har 60H, och ja… Freya gör i storlek 60 men dom är ju äckligt dyra! Det är inte kul att köpa bh för 500kr när man får studiebidrag på 1050 kr! Jag fick tag i min bikini från england förra sommaren.. Den sitter hyfsat.. Men jag är också jätte tacksam för förslag på bh butiker/internet butiker.

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Aviendha
0

Bra tips som dykt upp! =) Inte för att jag har det problemet, men jag har en vän som ofta beklagar sig, hm har ju inte nå under 70, och det är stort för henne, sen har de inte F heller för den delen..

emsems
0

Kämpigt med BHar… Själv har man tur och kan ha iprincip vilka som helst… brukar köpa på HM för 200 spänn =) Slit och släng!

Anna77
0

Mycket bra tråd, jag hittar nästan aldrig heller någon BH. Jag har 75 F nuförtiden och det finns nästan alldrig. Hoppas det kommer upp bra tips här!

Telefonkontakt
0

#11 jag är avundsjuk på dig.. sist jag hade bh från hm var jag 15…

Karmatarerskanise
0

Jag har fortfarande inte hittat rätt storlek. Kanske bör gå till en riktig butik och be om hjälp ;)

Liss
0

#14 Ja det gynnar mycket tycker jag!:) Känns så mycket bättre att gå runt med en som faktist sitter där den ska. Och när man har fel kan man gärna få sånna här dubbeltuttar om den sitter för hårt eller får bullar på sidorna om den sitter fel där ist:P

MimmieM
0

#14 Gör det! Det är som att ha gått runt i för små skor hela livet och helt plötsligt dyker det upp ett par som sitter som gjutna!

Carpe Diem

Liss
0

#16 Haha jaa.. helt plötsligt tittar de fram ett par bobbies som faktist ser bra ut;)

MimmieM
0

Äh, skitsnack :) Det är bara mer bekvämt att visa upp underverken ;)

Carpe Diem

ryttarn
0

Nu har jag iof inte detta problem själv…. men för er som bor på anständigt avstånd från Sunne så finns här en butik som heter Changri la. Flera av mina kvinliga bekanta lovordar i totalt lyriska lovord denna butik. Dom har en hemsida men är osäker på om det går att handla på distans från dom då själva idén med butiken är personlig service,

http://www.shangrila.nu/index.htm

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

emsems
0

#13, jo det är rätt bra… men små bröst framöver nog min stora röv lite extra… Hm.. =) Eller små å små.. men… tja, mindre än rumpan iaf!

VeNyRa
0

jag är så sjukt less på alla bhar som finns, har strl 80F (lr egentligen 75 tror jag) men jag har aldrig fått chansen att prova en 75F för de finns inte att få tag på!

och skulle de finnas så är de svart, vit eller beige, bara för att man råkar ha stora bröst ska man inte kunna ha fina bhar? och bara för att dom måste använda 3cm2 mer tyg stiger priset med minst 300 spänn, varför ska de vara en nackdel att ha stora bröst, alla väljer de ju faktiskt inte själv!

Nu har jag två bhar som jag kan ha och ena sitter inte alls bra och de var ett rent h-vete att hitta en sport-bh, men den är fortfarande för liten.

Johanna
0

jag har oxå problem m att hitta snygga, inte allt för dyra bhar pga stor byst… vet inte riktigt vad jag har för strl.. brukar köpa d lr e men??

men jag ska faktikst förminska brösten,(C-kupa) när vet jag inte… tanken var att jag skulle gjort det efter vi fått barn(men nu fick vi ju missfall).. ska sätta igång bäbisverkstad till hösten igen, så får se då… blir jag inte gravid då, gör jag det nog innan

AnneN
0

Jag köper BH:ar på KappAhl för det är enda stället i stan där de har större än typ 75C och jag har 95E

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Telefonkontakt
0

#22 när man har förminskat brösten så ska man inte bli gravid på minst 2 år. så skaffa barn först och förminska sen. jag själv ska förminska och jag ska vänta tills jag fått mitt andra barn (förta kommer i juli) så att jag slipper vänta 2 år sen med att skaffa barn från förminskningen.

Johanna
0

#24 jaha? det hade jag ingen aning om.. Tack! då blir det barn först :)

Liss
0

Vi har en butik här i stan som heter New Yorker också, som har grymt fina underkläder. Men där fick jag gå och glo på varenda en för det enda jag hitta hela tiden var såklart 75C eller 80D.. varför inte 75D!!! *grrr!* Så vart jag frustrerad och provade en som jag gillade masser.. och den är 75C.. och den sitter bra! Vart mäktigt förvånad. Iof kanske den inte sitter sådär perfekt som kvinnan i den andra butiken förespråkar. Men den sitter ändå bra. Så då ska man alltså gå och prova varenda bh för att se om de funkar eller inte:P För den här funka ju just för att den är högre i kanterna upptill. hum..

bubbelbubbel
0

#21, www.hogengard.se  där finns sport bhar, lite dyra kanske, men så jädra bra att du nog inte hittar något bättre.
super passform och ja, helt underbara :)

VeNyRa
0

#27 en sån ska jag nog beställa :)

Karmatarerskanise
0

#24 Hur kommer det sig? att man inte bör skaffa barn på två år efter en förminskning?

Telefonkontakt
0

#29 det kommer jag inte ihåg. Kan fråga min syster om hon kommer ihåg. hon har förminskat

Telefonkontakt
0

#29 man ska inte bli gravd inom två år för att det är tisk att ärren spricker upp. Brösten blir ju ofast större när man är gravid och ammar.

kissan78
0

#27 Bra tips! Har beställt en nu! :)

Har också stora problem att hitta bh:ar som passar, har 90 F men hittar aldrig det så jag kör med 90 DD el E beroende på vad jag hittar. Betalar mer än gärna mkt för en bh som sitter bra, har bra stöd och gärna ser fin ut!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

bubbelbubbel
0

#28 & 32, ni kommer inte ångra er en sekund ! :)

Karmatarerskanise
0

#31 Aha okey

Anna77
0

Jag är så glad! Har hittat två nya BH på rea, superläckra, den ena knällrosa supersnygg och den andra var svart pushup så fin och sexig! Hittade på Triumph.

De har även en hemsida!

http://www.triumph.com/index.php?online=1&pageID=18290&countryCode=se

geekspox
0

www.kisskiss.se har stora bh storlekar

Lamina
0

Särskilt snygga är dom ju inte, men jag funderar på att testa Genie Bra. Ska passa alla storlekar.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Buffaomini
0

vad bra att med alla tips. känner att jag verkligen måste gå och kolla min stl. känns inte längre som jag har den stl som min bhar har :p

Peppe
0

tror det är ett rätt vanligt fel många gör, att ta för liten kup-storlek och för stort runt om. minskar man omkretsen så behövs ju ofta en större kupa.
gick själv runt i 75 A länge, tills jag testade 70B och nu 70C. egentligen tror jag att jag skulle ha 65D men den tanken är så otäck att jag nog inte vågar prova en sådan storlek än (om jag nu skulle hitta den vilket inte är så lätt). har alltid ansett mig ha minimal byst, identifierat mig själv som "platt" och har fortfarande inte vant mig vid tanken på C-kupor så skulle D-kupor passa så skulle jag nog undra vems kropp jag är i.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Buffaomini
0

#39 om du anser dig vara plattbystad och kanske kan ha D, och jag har D, undrar vad jag har egentligen :P

[lucke]
0

Man kan ta en tripp till Helsingfors och varuhuset Anttila och köpa en Sans Complexe-bh http://www.sanscomplexe-lingerie.com/collections.html?page=17 Jag tror jag gav mindre än 300 skr för min, de har jättefina modeller i stora kuporGlad Vet inte om märket finns här i Sverige..?