Relationer iFokus

Relationer

Etikettotrohet
Läst 1897 ggr
81an
0

nån mer som tycker som mej?

nån mer här som e arg o trött på alla otrohetssajter som dyker upp på nätet jämt? har läst på nätet me hur många som är otrogna pga alla dejtingsidor o otrohetssajter….nä usch jag tycker det såklart inte är fel o va me i dejtingsidor om man är singel, men att vara det när man har förhållande det är stört enligt mej. nån mer som tycker som mej??

<3 kärlek <3

Gronstedt
0

Om man är otrogen så är det för att man är en sådan sort som är otrogen. Det är ynkligt att försöka låtsas att man på något sätt har blivit tvingad till det av en "otrohetssajt".

För övrigt tycker jag att man i ett förhållande får komma överens om vad som gäller om trohet. Och även om man lovat trohet, så kan man bara begära trohet i handling, inte i tanke.

pyromanen
1

Otrohetssajterna är kanske en (en till) signal om att människan inte är så monogam som hon kanske går o tror. Men att man försöker leva som monogam därför att det är normen, "så gör man om man är schysst o fin".

Och kanske också ett sorgligt tecken på att många lever i relationer som är mindre bra och där parterna inte förmår att ge varandra de de behöver.

Jag ser alltså dedär sajter som symptom, inte som roten till fördärvet.

Jag tror vi ska bli bättre på att inte automatiskt ta för givet att en partner är monogam om inte han/hon särskild talat om han han/hon är monogam.  Mer ärlighet och mindre låtsas som att man "visst är en snäll ofin tjej/kille som alldrig kommer vilja vara med andra än just dig" (så kan det ju kännas, men hur man känner om 7 år eller 17, det vet man ju inte… och vågar man berätta det när det inte längre känns så? och klarar man att ta ett sånt besked utan att fördöma?)

Gronstedt
0

Det är väl inte så mycket fråga om huruvida trohet är normen som ifall man ska hålla vad man lovat. Lova inte trohet om man inte tycker det är viktigt! Och om man går hem och berättar för partnern att man har bestämt sig för att ligga runt, så kan man inte kräva att partnern ska acceptera det, om man inte varit överens om de förutsättningarna  från början.

En partner som annonserar sin avsikt att ha sex med andra och som möts av ett "Jaha du, men då har du och jag inget förhållande längre" kan inte gnälla över att den har blivit "dömd". Har man gått in i ett förhållande på vissa premisser är det inte självklart att förhållandet automatiskt ska fortgå när man ändrar premisserna.

ChristineL
0

Otrohet är fel i mina ögon, men jag har aldrig stött på dessa sajter, jag vet om att dom finns. Men jag stör mig inte på det, jag är inte inblandad i det och jag litar på att min sambo inte heller är det.

rebeccajansson
0

Min syster kom på sin kille med att sitta o skicka bilder på sitt kön till andra tjejer på en dejtningssajt, detta efter ett och ett halvt år tillsammans. Jag har själv aldrig varit utsatt för detta men visst det är ju jäkligt omoget o göra så.

81an
0

otrohet är fel i mina ögon me. sen finns det ju dom som tycker det är ok att deras partner är med i dejtingsidor o sånt. men för mej är det inte ok. har som jag skrev också läst att det är jättemånga som är med i sånt för o få bekräftelse o så kan det ju också va. men för mej skulle det inte va ok. kan tala för mej nu att jag skulle inte ens tänka tanken att va me i varken dejtingsida elr otrohetssida o sånt då skulle jag hellre göra slut.

<3 kärlek <3

Karmatarerskanise
0

Tycker det är riktigt osmakligt med sajter som är till för otrohet.

pyromanen
0

#3  Håller med dig om att man ska hålla vad man lovat. Men tror många inte fattar vad dom lovar, för att normen är som den är. Vad jag menar är att många människor, särskild kanske unga, ifrågesätter inte om de själva är monogama utan utgår från att det är så och en effekt av det blir att man lovar något man sedan inte håller.  Eller har du nån bättre förklaring till varför statistiken säger att mer än 50% nångång är otrogna?  Har mer än varannan människa ryggrad som en rutten banan? Jag tror inte det utan jag tror vi försöker stoppa in oss i en mall som inte stämmer med våran natur.

Jag tycker också en sajt för otrohet låter otrevligt. Ungefär som jag tycker att nätporr eller bordeller låter otrevligt.  I min världsbild finns detta för att männiksor inte har bra relationer/inte mår riktigt bra/inte får det de behöver i sina olika relationer.

81an
0

man kan ju se dte ur olika perspektiv. många går med i sånt för att få bekräftelse, en del för att just va otrogna antingen otrogna frsmför datorn elr fysiskt. jag personlign tycker att det är otrohet ens va me i dejtingsidor, sexsidor o otrohetssajter om man är i ett förhållande. tycker man ska prata med sin partner om man tycker nåt är fel. är det så att man inte tex är den monogama typen så ska man stå för det men jag tror att många tycker de är lite skamligt o stå för att man inte är den monogama typen.

<3 kärlek <3

81an
0

otrohetssajter är nåt jag verkligen avskyr! det är ju värre än dejtingsidor o sexsidor iaf i mina ögon. dom som har otrohetssajterna tänker ju bara på att tjäna pengar  TROTS att dom tjänar pengar på att förstöra tilliten i personers förhållanden. nä USCH detta får mej o se rött! :(

<3 kärlek <3

Karmatarerskanise
0

#10 Fast man kan ju inte hålla sidorna ansvariga för att andras tillit försvinner. Det ansvaret ligger hos personen som väljer att vara otrogen, och jag tror personerna som är med på sajterna hade varit otrogna även om sajterna inte finns. Nu är det bara lättare att hitta någon villig.

81an
0

jag är säker på att otroheter o skit rent ut sagt har ökat pga alla sajter som finns, för handen på hjärtat- inte är det många som går ut på sånt för o hitta vänskap? visst jag skulle gå me i sajter just för vänskap men aldrig nånsin för att va otrogen. nä jag skulle  vilja o önskar att dessa sajter utrotas, men tyvärr blir det bara mer o mer utav dessa sajter:/

<3 kärlek <3

Karmatarerskanise
0

#12 Nej det är väl klart att man inte går med i otrohetssajter för att hitta vänner ;) Likaså vanliga dejtingsidor är ju till för att man ska hitta en dejt. Sen finns det ju dom som istället blir vänner om det inte finns rätt känslor.

Jag tror inte otrohet har ökat. Otrohet har alltid funnits och lär alltid finnas.
Däremot är det nog lättare att hitta fler att vara otrogen med idag om man jämför med 50 år tillbaka.

Sarah
2

Dont kill the messenger… :)

81an
0

#14: va menar du?

<3 kärlek <3

Sarah
2

Ett talesätt. Jag menar att det är inte hemsidornas fel att folk väljer att vara otrogna. De gör det valet helt själva. Man behöver ingen push eller hjälp att vara otrogen, massa människor klarar av att vara trogna varje dag trots lockelser. Söker sig folk till otrohetssajter så har de gjort ett aktivt val att vara otrogna. Att skylla på sajterna är som att skylla på prostituerade om ens kille väljer att betala ngn för sex osv osv. Det är ALLTID ens partners fel om den är otrogen. Det är den som gjort valet.