Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 5528 ggr
hanna-jo85
0

hittade porr på datorn!!

blev väldigt förvånad och faktiskt ledsen när jag precis hittade massa tonårsporr på datorn.

jag o min kille har vart ihop i 8 år och jag trodde vi kände varandra helt, men tydligen inte.. han har aldrig gillat porr och jag trodde honom. för eftersom jag inte har något emot porr så borde väl inte han hålla det hemligt?

sitter och funderar hur jag borde reagera, skulle överaska honom med allahjärtansdag middag ikväll när han slutar jobbet, men min stämmning har försvunnit.. jag kanske överreagerar jag vet inte. det är ju inte själva porren jag stör mig på utan att han har hållt det hemligt.. eller jo, lite e det porren, om det var vuxenporr skulle jag inte brytt mig, men tonårsporr?

[omadd]
0

Förstår inte.. Skulle du överraska honom för att du har hittat porr på hans dator?Obestämd

drulleman
0

#1 Nej om jag förstått saken rätt så tänkte hon överraska honom med middag men tappade lusten till det då hon  hittade porr på datorn

[omadd]
0

Jaha, jo såg det nu när jag läste igen. Ber om ursäkt.

[omadd]
0

Bara så att ni vet…man behöver inte ha porr på datorn för att se sådan. Skulle tro att de flesta kollar via internet och lätt att ta bort historiken så att man kan "glömma" det efteråt.

Jag är en sån som kollar så sällan som bara möjligt några ggr/månad ibland inte alls under längre perioder.

Vad gällande ålder så är det ändå ingen större skillnad på 18, eller 20 t.ex. för att vara ärlig.
Men det kanske bara är jag som tycker all porr är otrevlig så ser ingen större skillnad på ålder…även om man inte blir vidare bekväm med viss.

Sedan ligger ju skiten på internet i vilket fall så om man ser en gång blir det ingen skillnad för någon, förutom den som ser skiten och mår lite sämre. Heller är det inte bra roligt att ha sexuella frustrationer i sån grad så kroppen viker sig dubbel i en del lägen. Tänker då på om man ska jämföra att se porr och inte i hälsosynpunkt.

Men klart det är äckligt så att man mår illa. Vill inte vara negativ här, men skulle vara bra mkt bättre om man slapp tänka på sex över huvud taget. Har läst om vissa yogier som aldrig hade sex för de var så tillfresställda i sitt inre, all livsenergi (sexualenergi) flödar så naturligt så att ett leende kunde vara nog. Något jag läst alltså.

Vad beträffar din pojkvän, hanna-jo85…skit i att bjuda på middag om du tappade lusten. Säg som det är att du hittade massa skräp på datorn, och att det finns fler dagar om han blir besviken. Ingen vill väl sitta spänd på middag när det finns annat att ta hand om, right? Har han något problem kan du säkert hjälpa honom och reda ut det. Du är inte ens säker på att det är hans porr….lyssna alltid på orden, och försök förstå utan onödiga slutsatser.

walter
1

Vet inte hur jag skulle reagera om jag hittat något sådant, men några praktiska frågor.

Hur gammal är datorn. Är den så gammal (vilket jag inte tror egentligen) att han kanske laddat ner det innan ni blev tillsammans. När du såg det, såg du hur gamla bilderna/filmerna var.

Har han haft sin dator utlånad någon gång så kanske den som lånat datorn laddat ner.

Vad har ni för skydd på datorn. För det finns ju tyvärr personer som letar upp "öppna" datorer och hackar dom och lägger in saker som man inte vet om, sen kan dom själva igen gå tillbaka och titta på det.

Du skriver tonårsporr, vilken ålder uppskattade du att dom var. Många vuxna ser ut som tonåringar eller kan styla sig så dom ser yngre ut.

Bästa är nog att prata med din pojkvän och höra vad han säger.

hej

hus-musen
0

Vad är tonårsporr? Är det barn under 18 är det olagligt och då hade jag reagerat. Inte okej.

Eller är det 18-19 åringar eller 25åringar som ser unga ut?

Han kanske skämdes angånde porren, eller så var det en grej han gillar/gillade och provade att ta hem. 
Stör du dig på det så fråga honom helt enkelt, du hittade porr på datorn och undrar lite över det.
Man behöver ju inte göra det till en anklagelse utan man kan vara nyfiken och sedan tala om vad man själv tycker om saken när han dolt det.

Qui dormit, non peccat

walter
0

#6 Vad står det någonstans att sex/porr under 18 år är olagligt. Det är lagligt att ha sex när man fyllt 15 år.

Sen vad som räknas porr kan nog diskuteras, för i princip all sex kan ses som porr.

hej

hus-musen
0

#8 Hört talas om pedofili? Det gäller för alla barn under 18 år när det är porrfilmer som spelas in. 

Det är lagligt att ha sex när du är 12 år oxå..det är inte olagligt att ha sex över huvud taget oavsett ålder.
Därmot kan dina föräldrar anmäla om en person över 15 år har sex med en person som är under 15 år. Är det två 14 åringar så kan de ha sex hur mycket de vill.
15år är vad vi kallar för byxmyndig i sverige och har inget med porr att göra.

Qui dormit, non peccat

walter
0

#8 Jo då jag har hört talas om pedofili, men som jag skrev så kan all sex ses som porr. Mig veterligt finns ingen egen gräns för pedofili när det gäller porrfilm. Utan samma gräns gäller oavsett. Däremot kan jag tänka mig en 18 års gräns för att överhuvudtaget få jobba inom porrindustri.

Det ligger oftast i betraktarens öga vad man anser vara porr. Det som en ser som något normalt ser någon annan som fel.

Det TS skriver om framgår inte att det är något kommersiellt. Utan kan lika gärna vara bara två personer som spelat in sig själva och lagt ut på nätet, för det finns även sådana filmer på nätet inte bara kommersiella.

hej

[FruStein]
0

#9 Mig veterligen är det olagligt att ha myndiga skådespelare som tydligt agerar som yngre än 18.

hus-musen
1

#9 Det är 18 årsgräns för att spela in "professionell" porrfilm som aktör, annnars kan du som säljare av filmen åka dit rejält.
Hemmafilmer kan man naturligtvis spela in själva oavsett ålder. Men det spelar ingen roll, för om du lägger ut en film med underåriga så kan du åka dit för det är en olaglig handling med mindreåriga, och du kan anses vara en spridare av pedofilporr.

Vad som är porr eller inte känns inte som det har med saken att göra faktiskt, det var åldern på individerna som ts reagerade på.

Qui dormit, non peccat

[omadd]
0

En hel del intressanta kommentarer här. Håller mig i bakgrunden så länge tills jag bildat mig en uppfattning

Karmatarerskanise
1

TS; Det bästa du kan göra är att prata med honom om det. Fråga varför han aldrig berättat det för dig. Behöver ju inte vara så att han dolt det, utan han kanske bara inte sett någon anledning till att säga det.

Jag skulle inte berätta för min partner om jag skulle ladda hem lite porr, för för mig är det ingen stor grej.

omadd; du skriver underligt måste jag säga.

"Jag är en sån som kollar så sällan som bara möjligt några ggr/månad ibland inte alls under längre perioder."

Här skriver du att du kollar på porr ibland. Några rader längre ner skriver du:

"Men det kanske bara är jag som tycker all porr är otrevlig så ser ingen större skillnad på ålder…även om man inte blir vidare bekväm med viss."

Varför kollar du på porr om du tycker den är otrevlig? Du skriver också "Men klart det är äckligt så att man mår illa"

[omadd]
0

Bra fråga hera…svaret finns där i att jag är lite delad i frågan. Hade helst låtit bli och ibland blir man bara så trött på att vara utan "sex" så att man gör vad man inte vill. Lite som ett missbruk antar jag. Därför jag gör det sällan och nästan aldrig med sådant vis att jag inte dras ned av det så mkt, även om det får mig att må sämre. Man får väl väga upp det med t.ex. fysisk aktivitet och andra former som lättar energierna men det hjälper inte alltid. Skulle mkt hellre vilja ha ett förhållande i sån form att närheten kom på så vis, och inte via skärmen som det sällan gör. Går inte att jämföra egentligen (utan vidare erfarenhet) och träffade jag bara den rätta människan på riktigt kanske saker skulle vända. Vill heller inte vara en sån som har sex bara för att slippa vara otålig, det blir ju fel ändå. Man vill väl bli någorlunda balanserad/stabil innan man är nära den man gillar?Obestämd

StickyKitten
3

#8 Pedofili riktar sig mot barn som inte har nått puberteten, alternativt är i ett tidigt stadie av den. Så nej, det handlar inte om pedofili bara för att personen är under 18 år.

[Fiction]
1

Om du är ute efter en kille som aldrig ser på porr, får du nog leta… väldigt länge. Jag säger inte att det inte existerar killar som aldrig ser på porr, men jag har aldrig lyckats springa in i nån iaf.

Mao tror jag att det är bättre att du försöker avdramatisera det faktum att din pojkvän ser på porr.

Jag måste väl erkänna att jag inte är överförtjust i att min pojkvän ser på porr - detta trots att jag själv tittar på porr ibland (dubbelmoral - ja!). När jag tänker så, handlar det för det mesta om att jag börjar tvivla på mig själv (de flesta porrstjärnor är både yngre och har fastare bröst än vad jag har). När jag tänker på det viset, försöker jag påminna mig själv om anledningen till att jag själv kan titta på porr ibland: Det är ett snabbt sätt att kåta upp sig själv på för att få en orgasm. Och nu menar jag mer en sån där orgasm som är avslappnande, snarare är erotiskt betonad. Hela proceduren är väldigt mekanisk och oftast kan jag t o m bli avtänd av porren så snart jag har kommit. Det händer även att jag stänger av mitt i, för att jag stör mig på nåt i bild. Och för min del handlar det dessutom alltid om att hitta det som innehåller minst störningsmoment, eftersom jag anser att så gott som all porr är rätt usel… Jag brukar påminna mig själv om det när min pojkvän ser på porr: En bild är bästa sättet att fokusera tankarna i denna mekaniska avslappningsövning.

[omadd]
0

#15 vilken bra sak att veta för jag har känt mig lite äcklig sedan jag skrev om sex till min kusin som jag var förälskad i för några år sedan. då var hon runt 17 och jag 21..men "kärlek" som "kärlek" antar jag.

[Fiction]
0

Läste visst ditt inlägg lite väl hastigt; noterade först nu att det inte är själva porren du stör dig på, utan det faktum att han har undanhållt det för dig…

Har ni diskuterat ämnet porr - och har du då frågat honom rätt ut om han ser på porr? Om inte, är det ju möjligt att han inte tänker på det som ngt speciellt och därför inte har sagt ngt (det är ju trots allt väldigt, väldigt vanligt att killar - och även tjejer, för den delen - tittar på porr).

[omadd]
0

Som #16 skriver är ungefär som jag ser det, eller använder porr till. Inget njutbart i själva porren utan mer en sak som gör de lättare att komma helt enkelt.