Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 2483 ggr
L87
0

Var är vi på väg?

Detta kan bli ganska långt, men vill höra andras åsikter när jag knappt ens har vänner att prata med om detta..

Det är så att jag håller på dejtar en kille nu, har gjort det i ca 2 månader. I början hade vi nästintill bara sex, men nu har det övergått till att vi har myskvällar oxå. Han kysser mig ömt och ger mig hela tiden komplimanger, men samtidigt är han lite barnslig och " puttar " på mig, och småmobbas lite.. Kanske ren nervositet? Nu träffas vi nästan varje dag och när vi inte träffas så ringer han jämt, sms:ar eller skriver på msn till mig. Säger alltid godnatt med puss och kram. Nu har vi även börjat umgås på andra ställen än hemma hos han eller mig, vi kan träffas på offentliga ställen, åka och handla tillsammans osv. Då kan han lägga armen lite försiktigt runt mig under någon enstaka minut, bland folk alltså. Säger alltid " vi " , tex " var ska vi åka, vad ska vi handla " osv.. Jag låter kanske konstig men jag vet inte vad jag känner, vad han känner, var vi är på väg eller nånting. Vet att jag borde njuta av hur det är nu, men på något sätt vill jag veta var detta är påväg..

Hur ser ni på våran relation? Verkar det som att vi är tillsammans, " på gång " eller bara vänner?

Maria
1

Precis det som du skriver här borde du fråga honom direkt.Flört

Han kanske känner sig precis lika osäker som dig och det är alltid bäst att vara öppen och prata om vad man känner.

/Maria

Karmatarerskanise
0

Jag tycker det verkar som att ni är tillsammans, men det spelar ju ingen roll. Du får som bumbleboo skriver prata med honom :)

Namiko
0

Jag tycker att det är dags att ni pratar om eran relation. Jag ser det inte som att ni är tillsammans, jag tycker inte att man kan vara tillsammans med någon utan att veta om det, men det verkar som att ni båda ser er som mer än vänner.

Du verkar ha kommit så pass långt att du vill definiera relationen och ta reda på hur han ser på framtiden (vilket inte behöver betyda hela livet utan mest bara om ni vill åt samma håll just nu) och då är det helt klart dags att prata med honom om det.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

L87
0

Tack så mycket för era svar :)

Ja, det är dags att fråga honom.. Jag har gjort det en gång förut, det är nu ca 3 veckor sedan och då frågade han om jag hade bråttom.. Så därför är jag lite skeptisk till att fråga igen, vill inte stressa honom.. Även om det är skönt att veta var vi har varandra.. :)

Namiko
0

#4 Varför inte säga det då, att du inte vill stressa honom men att du gärna vill veta om han ser det som något tillfälligt/oseriöst eller om det kan leda någonstans. Gå in i samtalet med en inställning om att du inte vill tvinga in honom i något utan bara vill veta vad han har för tankar om er just nu.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.