Relationer iFokus

Relationer

Etikettoff-topic
Läst 2208 ggr
Niini
0

Lumia 800 vs Galaxy S II

Nån som äger en Nokia Lumia 800 eller Samsung Galaxy S II o kan komma med lite info om dem.
Har läst som en tok på alla möjliga sidor från hela världen, där en säger ett o en annan säger något annat. Sådär utseendemässigt har jag väl fallit rätt pladask för Lumian, men oroar mig lite för det här med mängden appar o överföringen av musik o bilder till/från telefon. Är Zune krångligt att använda? Kan man göra flera saker samtidigt på dessa telefoner (ex. ha igång en löparapp samtidigt som man lyssnar på musik)?

Alla info om dessa, både postiv o negativ, är välkommen!

Fridaaaa
0

Samsun Galaxy s 2 har min pojkvän.
Han är supernöjd med sin.
Bra appar till, internet är snabbt, bra teckning, bra hållningstid på batteriet osv.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Vargöga]
0

Nu är det ju två olika operativsystem det gäller så det är en smaksak om vad man gillar. Själv föredrar jag android. Det är hur smidigt som helst att föra över musik och bilder till min telefon och alla andra android-telefoner. Bara att plugga in kabeln.

Lumia har jag ingen aning om då jag aldrig testat en Windows Phone tidigare men har också en Nokia N9 som ser precis likadan ut men med MeeGo som OS. Nokia har alltid gjort lätt för sig med överföring av filer, musik och bilder anser jag. På N9:an kan du ha flera appar igång iaf likaså android-mobilerna.

Android har dock flera appar att välja bland medan WP inte har lika många men det kommer nog så småning om.

Så köp den du tycker passar dig bäst. Skrattande

JustMySelf
1

Trivs väldigt bra med min Galaxy S2 Glad

Zaq
0

Det är två väldigt bra telefoner.

Det du borde fråga dig är vilket som är viktigast av följande.

Vill du ha alla nyheter av facebook twitter etc eller är appar viktigast?

Jag har båda systemen och kan för den vanliga människan rekomendera Lumia. Den är socialare och har alla viktigaste apparna. Det finns ca 60 000 appar till lumia och när det "bara fanns 60 000 till iphone så var det himlastormande massor.

Om du istället är film nörd och inte bryr dig om facebook etc så ta S2. större skärm och bättre mediastöd i telefonen. Har även hdmi möjligheter och minneskort. fast innan Lumias 26+ 25 gig i molnet är slut så?.?

En cool sak i Lumia är att du kan titta på allas nya foton på webben i bildmenyn. Den uppdaterar alla dina kontakters foton rakt in i telefonen med kommentarer. Wp 7,5 ligger långt före i sånt.

Zaq
0

oj, Ska vara 16+ 25 gig.

Fridaaaa
0

#4 Facebook fungerar utmärkt att vara på, på S2 :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[SweetRose]
1

#4 Facebook och appar funkar utmärkt på min S2, aldrig hört/märkt att lumian är bättre där.

Är jättenöjd med min S2! Den är snabb, tar lång tid innan man måste ladda och är allmänt smidig och lättanvänd :)

Zaq
0

Snälla. Jag har Note. Det är enorm skillnad i facebook till lumias fördel. Har även en lg  med win 7,5 och min dotter en lumia. Om du har chansen  att prova så gå in på vanliga kontakter. slide åt ena hållet (höger) så ligger allt senaste av alla kontakters information på facebook twitter etc där.  Sen kan du gruppera och vips så följer den gruppens alla webbinlägg, slida åt höger igen och alla foton kommer upp från gruppen som finns på diverse webbsidor från facebook etc.. peka ut en person istället och alla foton webbinlägg från twitter facebook  etc finns där. en slide till och alla foton som den personen laggt upp på internet finns där. Samma i foto katalogen. Helt överlägset min Note. däremot  så överglänser Note i fantastisk skärm och hd  bild. men om du vill veta var festen är när du är ute på stan är alla andra system chanslösa mot wp. wp ger svar på allt som händer nu och snart i den mån folk delar det på nätet. och det är ofta.

Det är inte många som vet om skillnaden. ts bsrs iphone som det tog 3 år innan den blev poppis. wp är där nu. ingen fattar vad den kan idag. Kanske om 2 år så? men jag och några till fattar varför den har så höga betyg av sina användare. Den vet vad som händer mer än någon annan för att den inte behöver snurra runt för att samanfatta vad folk skriver på sociala medior. allt finns framför dina ögon till skillnad från ios och android.

Zaq
0

Det är sorgligt att folk säger att en sak är bra när de inte provat något mer. Kan det kallas objektivt? Kolla själv och ha på det klara vad du vill och vem du är. Nästan alla är mer nyfikna än de själv medger för sig själv ens. Därav min starka rekomendation av wp. Det går även att ladda gratis musik via appen free music cloud. Bättre än ios på sånt. Och ska du ta in film så går det via programmet zune. den lägger automatiskt in rätt filformat för telefonen, så alla filmer kan visas. dock krågligare och långsammare än android i nerladdningen.

idag så funkar wp bäst och har absolut bäst flyt och stabilast utan omstarter. inga hack (laggar) och kan allt vanligt. appar finns i överflöd trots bara 15% av ios/android. men glöm inte att facebook etc är redan inbyggt i systemet och inte kräver appar som i ios/android.

är du trots allt som mig år Filmnörd och skiter lite grand i andra så är android valet. Bättre mediastöd finns inte och de kan hantera winrar filer lekande lätt. Sen kan du även gå in på piratebay rakt av o tanka hem. var bara beredd att nästan allt blir lite omständigare, men allt går. perfekt för en riktig data nörd.

Som humanist hoppas jag att du fått några svar. Som jag uppfattade dig på din lilla text så lova att kolla in wp. Om du har någon som har systemet i din närhet, så kolla in det. Så otroligt olikt och ändå lika kunnigt i nästan allt. Sen äger det facebook/twitter etc.

Niini
0

Blev en Lumia, o jag är än så länge supernöjd! I affären sa de när jag frågade att S2 vinner lätt till pappers, men i verkligheten är Lumia klart bättre.