Relationer iFokus

Relationer

Etikettvänskap
Läst 2564 ggr
[trewq]
0

Små pikar blir stora fel

En kompis till mig som jag hörs allt mer sällan med, gillar att ge små pikar hela tiden. Det går inte att ha en vanlig diskussion med henne, eller prata med henne en minut innan hon lägger in en pik så att man tappar lusten att fortsätta pratet.

Sedan får man höra att man är tyst, och långsam. Vad beror detta på?

Jag har försökt att ta upp det med personen flertalet gånger men hon försvarar sig snabbt och tappar humöret, säger att jag skyller på henne och att hon brukar använda dessa ord till den vanliga innebörden.

Ska jag ta hennes småpikar och tala med henne ändå, eller tycker ni att jag borde vara tyst, och ha mindre kontakt med personen?

Tyvärr har jag känt henne länge, snart två år och vill egentligen ha mer kontakt, men detta får mig som sagt att tappa lusten och jag gör hellre annat.

Mvh, trewq

Maria
2

Hon kanske inte upplever det som pikar.

Det är svårt när man inte vet några exempel.

Själv är jag göteborgare och många har svårt för att "vi" ofta skojar, är tykna, rapp i käften eller vad man nu ska kalla det och det kan misstolkas som en pik när det i själva verket är tänkt som ett skämt eller bara något kul.

Så jag tror att det finns vissa "kulturella skillnader" människor emellan även i Sverige.

Men självklart ska du säga till henne vad du tycker och hur du upplever hennes "pikar" annars kan hon ju inte veta. Ni känner ju varandra så det borde inte vara några problem att ta upp detta.

/Maria

[trewq]
0

Exempel är att ta bort en bokstav ur något ord som får en att tänka på något jobbigt hos en själv, något fult, eller som drar ned ens syn på sin personlighet, eller kropp.
I "rätt" läge gör hon det och gång på gång på gång. Jag börjar tro att hon inte vill prata mer med mig, men ändå säger hon, och indrar varför jag nte är vid msn så ofta som förr. Hur hänger det igrop?