Relationer iFokus

Relationer

Etikettsingel
Läst 4302 ggr
[Dopy]
0

Äntligen är det gjort...

Det är slut mellan mig och min kille…

jag har dåligt självförtroende, i början var han snäll och uppmuntrande, bryda sig om mig när jag kände mig dålig eller blev deppig. Men för ca 1 år sen började det gå ut för, när det gick dåligt för mig med nåt skratta han, sa att han gillade Kvinnor med lite former när jag klaga på mitt utseende, jag är inte tjock, men var typ anorektiker, så såfort mina revben inte syns känner jag mig fet, jobbar mycket på att må bra när jag se normal viktig ut, men det är tufft, och hans kommentarer hjälpte inte direkt.

Och med dåligt djälvförtorende blev jag lätt övertalad, så gjorde massa saker med honom jag igentligen inte ville och mår dåligt över, han lovade att aldrig tjata om det igen, men tjatade igen och igen och igen.

När jag ser på mitt förhållande obejctivt mår jag riktigt dåligt hur jag kunde låta det gå så långt, låta honom behandla mig så?
Jag är duktig på att säga åt mina kompisar att dumpa sina killar såfort dem beter sig som as, men själv är det jobbigt, saknar honom så hemskt mycket, om han hör av sig och vill blir tsm igen vet jag inte om jag kommer säga ja eller nej… jag minns bara det bra och saknar honom så jag gråter, sen manar jag fram hur han igentligen vat och då känner jag mig allderles tom inom mig…

Vet varken ut eller in längre…

81an
0

jag anser inte att den killen verka va bra för dej. ist för o hjälpa o stötta dej så stjälpte han dej…..skrattade åt dej o sa han gillar kurvigare tjejer. nä jag tycker du ska skita i den killen för enligt iaf mej så e han inge o ha. ta tag i dej sj o hjälp dej sj  iat. mår man sj bra så har man lättare hitta bra killar. stå på dej o så får du bamsekram av mej;)

<3 kärlek <3

ChristineL
7

Starkt jobbat! Det är helt rätt att göra slut, stå på dig nu för du förtjänar bättre! Ta tid på dig att låta såren läka och njut av att vara ensam med dig själv och dina vänner :)

Karmatarerskanise
0

Håller med #2!

Självklart gör det ont ett tag, du har ju delat ett liv med honom. Men det kommer snart blir bättre och du kommer se alla fördelarna med att du gjorde slut.

Ceciliaolucifer
2

Duktig du är som har tagit dig ur något destruktivt!

Sorgen över den tid som har varit kommer att blekna med tiden och ditt självförtroende kommer sakta byggas upp.

Försök att glädja åt det faktum att du slipper honom :)

EbbaSprallig
2

Tycker att du är en jätte stark och duktig tjej! gå inte tillbaka till honom om han behandlade dig så. Det kommer göra ont ett tag men du kommer över det tänkt positivt gå ut och träffa andra människor!

[Dopy]
0

saknar honom så det gör ont, går och sväljer gråten hela dagarna, försöker hålla mig upptagen så jag inte hinner tänka, men i duschen eller i sängen innan jag ska somna så kommer minnerna tillbaka…

Mår riktigt dåligt…

Har 2 nära vänner jag pratar mycket med, men dem bor på distans så dem tröstar mig typ jämnt över telefon, och en av dem ska komma hitt om 2 veckor :)

Karmatarerskanise
0

Hur känns det nu?

[Dopy]
0

hemskt, ligger just nu och gråter, mår hemskt dåligt…

Karmatarerskanise
0

Du har inte funderat över att gå till en kurator eller liknande?

[Dopy]
0

Nej, gillar inte sånt…
Försöker dock få tag på antideprisiva recept frit som inte påverkar pp

Det som känns så hemskt är att han gick vidare direkt, han har nu ett KK han har sex med och sover massa hos, då kan han inte haft speciellt mycket känslor för mig, jag älskade honom såå mycket, hur kan han släppa det så lätt?

Kan inte förstå mig på honom… känner mgi utnyttjad, som om han aldrig älskar mig, mår så dåligt och ångrar att jag någonsin träffat honom

Karmatarerskanise
0

Det finns inga andidepressiva mediciner som inte är på recept. Däremot finns det naturläkemedel som sägs kunna påverka humöret lite.

Vad är pp?

Vad med kuratorer gillar du inte?

[Dopy]
0

Några tips på såna naturläkemedel?

pp = p-piller ;)

Svårt att prata om mina problem, tar hellre och analyserar och funderar på dem själv + att vet såna som pratat med kolleger osv om ens problem…
Men nej jag är dålig på att prata om mina problem…

Karmatarerskanise
0

#12 Jag kommer inte ihåg vilka det är, men du kan fråga i en Life butik tex.

Ibland behövs det mer än kolleger och ens egna analyser, tyvärr. Det gäller att man inser när det är för stort för en själv.

Jag var dålig i många år på att prata om mina problem, men övning gav färdighet.

[Dopy]
0

#13 jag har klarat mig i många år, det är nog ingen fara, behöver bara lite extra just nu när killar svikit och sårat mig så ;)

[Dopy]
0

Mår verkligen så dåligt över det hela, att jag älskat honom så otroligt mycket, han var mitt allt, sen blev han ett as med tiden och nu verkar det som om han aldrig haft känslor för mig…

Känner mig så utnyttjad…

Destany
2

Det e bra av dig att ta dig ur det dåliga förhållandet förstår att det e jobbigt för även om man vet att det är det bästa för en så kan man inte bara stänga av känslorna . Han har säkert tyckt om dig vissa människor tröstar sig med att gå vidare fort. Så känn dig inte utnyttjad utan se det som en livserfarenhet som med tiden kommer göra dig starkare

[Dopy]
1

Det är som en barg och dalbana, nu känns det lungt, skönt att slippa honom, allt e bra liksom :S

Karmatarerskanise
0

Stunderna som känns bra kommer bli fler och fler