Relationer iFokus

Relationer

Etikett: ifokus
Läst 2187 ggr
Karmatarerskanise
8

Anonyma inlägg avaktiverat

Jag har nu beslutat att ta bort möjligheten till att kunna göra anonyma inlägg ett tag framöver. Detta beror på att den har börjat användas även till helt vanliga inlägg, och det är inte det jag vill ha funktionen på sajten för. Blir hemskt opersonligt när folk skriver inlägg efter inlägg som anonym.

Den ska användas till privata inlägg, inlägg som på något vis kan skada den som skriver det eller såra någon den känner. Inte till för att svara i helt vanliga trådar.

I fortsättningen kan man höra av sig till mig om man vill använda funktionen till något inlägg, då kan jag öppna upp den ett tag.

ChristineL
0

Bra Hera! Uppstår mest förvirring tycker jag.

oroligtjej
0

Vad tråkigt att det missbrukats. Själv hade jag inte ens koll på hur man gjorde för att använda den funktionen

Maria
0

Bra beslut.

/Maria

Denna kommentar har tagits bort.
Sweelin
4

Det är som när man var liten i skolan. En gör en dum sak och alla andra får lida av det.

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Sweelin
3

Hur hade du tänkt nu då? Vill man fortsätta att skriva i sin anonyma  tråd, ska man då be dig varje gång?

Sweelin
10

Och ännu en sak- Du kunde väl ha sagt ifrån först, gett en varning innan du bara gör ett drastiskt beslut för hela sajten? Många betalar faktiskt för detta, och vad gör det om någon stackare i någon tråd vill skriva anonymt i ett svar…

Maria
1

#7 Att säga att många betalar för detta är nog en sanning med modifikation då det är långt ifrån alla sajter som har aktiverat detta med att kunna skriva anonymt.

/Maria

ChristineL
0

Sweelin - Det finns många användare som gör en "alternativ" användare om de vill skriva något känsligt, dessutom har vi Lusthuset här på relationer dit bara vissa medlemmar har tillgång. Ansök hos Hera om det är intressant.

hus-musen
2

Har inte förstått min på anonym-knappen, det är bara att skapa en annan användare om något är hemligt. Vi klarade oss jättebra utan anonymknapp tidigare och alla sajter har den inte ens aktiverad.

Qui dormit, non peccat

Karmatarerskanise
1

Sweelin; tyvärr är det så ja.
Och att folk betalar för det stämmer inte, folk betalar för Insider, och funktionen med anonym är bara aktiverad på vissa sajter. Det finns ingen garanti för att det kommer ingå i Insider.

Vill du fortsätta i en tråd som anonym får du kanske göra en till användare, men jag påminner om att de flesta sajter här inne inte tillåter att man skriver med mer än en, så håll det till den här sajten i sådana fall.

Som ChristineL skrev har vi ju också Lusthuset här inne.

Jag beklagar olägligheten.

Sverkersson
2

#11 Skulle det inte gå emot reglerna om att endast ett konto per person?..

Dessutom så är det väll en utav funktionerna som endast är tillgänglig till de som har Insider ändå, beroende på om det är aktiverat på site:n där du skriver? I sådana fall är det ändå något du betalar för att ha åtkomst till vilket är lite synd.

Tycker möjligheten till anonymitet borde finnas oavsett Insider eller ej men kanske begränsas till ett visst antal inlägg per vecka? Klart det är tråkigt att folk skriver anonymt hela tiden men det är väll ändå något som är upp till dom. Och att ha anonymitet borde vara en självklarhet enligt mig själv för inte behöver man veta vem det är som skriver? Spelar egentligen inte så mycket roll om du har en bild av personen eller ej.

[yade_]
0

Känner att det inte spelar roll om anonyma inlägg är aktiverat, då man ser många med fler konton.
Men ett bra initiativ, kanske det gör skillnad i längden…

line84
5

Så man får alltså ha flera användarnamn här inne? Trodde det var "förbjudet" överallt på iFokus. Kan inte riktigt förstå meningen med att ha flera olika namn..

Karmatarerskanise
2

#12 Visa mig gärna var du kan hitta den regeln, för det har jag isåfall missat att det skulle vara en universal regel för hela iFokus.

Jag ser inte möjligheten till anonymitet som en självklarhet. VArför skulle jag det? Precis som i riktiga livet är vi personer.
Jag vill inte ha ett forum där anonyma personer sitter och skriver till varandra om helt vardagliga saker. Finns ingen anledning till det. Känns oärligt att inte visa vem man är. Jag vill veta någorlunda vem det är jag pratar med. Sen finns det då undantag när det gäller känsligare saker.

#14 En del har det just för att bekanta inte ska kunna se de mer känsliga inläggen. Men som sagt, det är inte många sajter här inne som accepterar mer än ett nick.

Sedan är det så att man inte får lov att sitta och skriva med båda nicken samtidigt för att försöka lura folk eller liknande. Inte svara i samma trådar för att förvirra. Skulle jag märka dubbelkonton i syftet att luras/förvirra osv så kommer ett tas bort direkt.

[yade_]
4

#15 Just det som förvirrar, när folk har så många konton. Hellre en regel om bara ett konto, än att spärra anonymitetfunktionen

Karmatarerskanise
0

#16 Folk ska inte ha många konton, och nej, det kommer inte vara förvirrande. Du kommer inte veta vem det är som skriver. Det är det som är hela grejen.Kan lova dig att det redan sker. En del skriver dessutom att de egentligen har ett annat konto, men valt att skriva från ett nytt för just det inlägget.

Har man ett extra konto ska det ENDAST användas till känsliga inlägg.

Sweelin
7

Men vad kul! Då skall jag skapa många nya konton då, ett för varje humör.

#17 Har man ett extra konto ska det ENDAST användas till känsliga inlägg.

jaaaaså? Och vart står det någonstans?

Karmatarerskanise
0

#18 Sluta nu. Ingen har väl skrivit att det är ok att ha en massa olika konton.

hus-musen
3

#18 Då blir du ett troll och då blir du blockad skulle jag tro.

Qui dormit, non peccat

Sweelin
4

#20 Så länge jag inte irriterar eller uppför mig dåligt.

hus-musen
0

#21 Mmm precis..

Qui dormit, non peccat

Karmatarerskanise
0

Sweelin; kom gärna med förslag på hur du tycker man ska göra.

Sweelin
6

#23 Först att man säger till. Och sedan om det ännu inte funakr så stänger man av det en period. Men inte föralltid bara sådär Förvånad

[yade_]
0

Så länge ingen märker att man har fler konton så är det väl underförstått okej. Jag menar, ingen kan ju göra något åt det om de inte vet. Så om man uppför sig tror jag ingen bryr sig vidare.

Men att det är meningen att ha ett oknto är väl rätt självklart? I ett standardsätt skapar man ju ett konto, och har det sedan alldeles som man inte har fler FB-konton. Om man inte har dold identitet ;)

Hade ingen tanke på att fler konton kunde användas förrän något år efter att jag börjat använda iFokus. Då det slog mig hur många som faktiskt har dubbla oknton (vad jag vet/tror) här blev jag förvånad. Så anser att det är ett bra synsätt att förhålla sig till.

Karmatarerskanise
2

#24 Läs gärna första inlägget igen. Speciellt första meningen.