Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 4258 ggr
xxmxx
5

Ska jag skriva till honom?

Jag har fått en kille på hjärnan men vågar inte börja skriva till honom på fb. Vi har gått i samma klass från förskolan till nian (går 3de på gymnasiet nu) men jag har varit en ganska blyg tjej som inte pratar med killar så ofta. Nu har jag typ inte pratat med honom på tre år förutom att hälsa och så.. Men han skrev till mig på fb för två v sedan, han höll på och förfestade så kanske började bli lite full och vi sa inte jätte mycket. Iaf sen dess har jag inte kunnat slutat tänka på honom. Han har alltid varit något i mina ögon och vi var faktiskt tillsammans i förskolan första gången x) Han blev iaf tillsammans med en tjej som också gick i våran klass på högstadiet men dom har gjort slut för några månader sedan.. Jag har ingen aning om hur de gjorde slut eller varför så jag vet ju inte om dom fortfarande gillar varandra eller vad de har för relation egentligen, allt jag vet är det som händer på fb och där är dom båda singlar. Jag skulle så gärna vilja ta kontakt med honom men vet inte vad jag ska säga eller prata om. Jag vet ju inte om han över huvud taget skulle vara intresserad utav mig. Kanske är det för tidigt att ta kontakt om de nyss har gjort slut, eller? Och om vi nu skulle inleda någon kort konversation på fb och jag sen inte hör något mer från honom, är det kört då eller kan man säga hej igen? Ge mig också gärna tips på vad man kan prata om och inte bara hej hur är det? vad gör du?.. Ska man fråga något om han relationsstatus eller är det för på? Det blev många frågor nu men jag skulle bli jätte glad för svar :)

[stjej]
1

fråga hur det går med kärleken.

Karmatarerskanise
0

Svårt att säga vad ni kan prata om. Vet ju ingenting om er.
Du kan väl prata om skolan, något intresse, fråga hur det går med kärleken.

Amorell
2

Fast att ur luften fråga om hur det går med kärleken kan mycket väl vara lite för framåt. Om ni har några gemensamma intressen eller upplevelser/minnen ihop kan det mycket väl vara ett samtalsämne men det lättaste är väl att bara fråga "Hallå, vad händer ikväll?" eller fråga om en förfest eller något som du kan ta med dina vänner till (även om du inte skulle ta med dem dit.. Icebreaker) :)

~ Ysmn

[trewq]
2

Själv blyg också så har inget svar på detta, men tror att ärlighet och att kunna stå för det man säger är nummer ett. Sedan får det lösa sig, iochmed att man visar vem man är så får man också resultat som stämmer med den man är och slipper hamna fel. Tänker jag iallafall..