Bli tillsammans med exets bästa kompis, ok?
Skulle ni tycka att det var moraliskt ok att inleda ett förhållande med exets bästa kompis?
Historien är den att vi (jag och exet) gjorde slut för ett par månader sen efter att ha varit tillsammans i inte ens ett halvår. Hans bästa kompis gjorde slut med sin flickvän medan jag och exet var tillsammans och spenderade mycket tid med oss då han var nere och ensam. Då fanns givetvis bara mitt ex för mina ögon. Men jag och kompisen har mycket gemensamt, liknande intressen, vi vill ha samma sorts liv, och har samma värderingar (vilket jag och exet ofta inte hade). Han har dessutom frågat mitt ex (medan vi var tillsammans) om jag inte har någon singelsyster, för han vill ha någon som mig.
Efter att jag och exet gjorde slut och man kommit vidare har jag tänkt mer och mer på hans kompis och att han har allt jag söker. Kan tillägga att uppbrottet mellan mig och exet var gemensamt, men kanske mer hans initiativ. Jag ville länge få det att funka, men fick ge upp. Idag är vi vänner och hörs då och då.
Jag slits mellan att det är fel mot mitt ex att säga något om det och att det är fel mot mig själv att inte säga något. Jag vill inte äventyra vår vänskap, men man måste väl våga för att vinna? Planen är att helt enkelt fråga exet vad han skulle tycka om det och sen får man se vad som händer, men jag vågar inte.
En lustig sak i historien är att jag nämnt exekt kompis för min mamma i ett sammanhang i vintra då han och han tjej just gjort slut. Efter att jag och exet gjorde slut har hon med jämna mellanrum frågat om hans kompis och gett mig en menande blick. Typ "hur är det man han kompis då, han som gjorde slut med sin flickvän, är inta han något då?". Hon har alltså aldrig träffat honom. Jag tror inte på ödet, men det är nästan lite kusligt. Av alla killar liksom.
Kan tillägga att jag är nästan 28 år och vet vad jag söker.
Man måste våga för att vinna. Är det värt att ge upp en chans med den här killen för att du inte vill ha ett jobbigt samtal med ditt ex? Jag skulle nog känna att det var värre att inte ge killen en chans pga ett ynkligt samtal.
Kan tillägga att jag varit i en liknande situation fast det var mitt ex och min kusin som föll för varandra. Gissar att det var ett jobbigt samtal för min kusin när hon ringde mig men allt slutade bra och idag har dom barn tillsammans.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Självklart kan man prata med personen om det, om man tycker att det är passande. Men kanske får tänka på att det kan vara en känslig sak när det handlar om vänrelationer.
när jag läser detta så får jag en känsla av att ni är som gjorda för varandra :) bara köra på anser jag;)
<3 kärlek <3

Om du vet vad du vill ha, varför var du med ditt ex? Som inte hade samma värderingar eller mål?
Personligen tror jag inte att någon vet vad den vill ha, det vet man först när man träffat en person och inser att man vill ha DEN människan. Och om jag fick en krona varje gång min mamma tittade menande på mig skulle jag vara miljonär och ha ett antal "ödesbestämda" själsfränder, men så är det inte.
Däremot tycker jag att du ska tuta och köra. Lita på magkänslan.

#4 Vi träffades på internet och han var annorlunda i början. Sen när vi lärde känna varandra så förändrades han och vi tjafsade jämt. Innan dess hade jag ett 8 år långt förhållande som började när jag var 19, det var först när det tog slut som jag insåg att jag ägnat 8 år åt något som jag knappt han något gemensamt med, bara för att han gav mig bekräftelse och pepp i livet. Han och jag är också bra vänner idag. Men det jag menar med att jag vet vad jag söker är kanske att jag av erfarenhet mer vet vad jag söker och inte går i samma "fällor" :)
Tack alla för orden. Jag kanske ska återkomma med hur det slutar :)