Relationer iFokus

Relationer

Etikett: allmänt
Läst 1819 ggr
Wisby9211
0

Tror jag gnagt in mig på något

Jag och min sambo har bott tillsammans i över 2 år. Och jag har helldre mysigt med mig själv än har sex med min kille. Och ingen av oss mår bra av det. Men när vi har sex får jag så ont i underlivet och ryggen! Ska till läkaren den 2 för att få veta om jag har endometrios.

Sen kan jag och killen bara ha sex när min mamma är borta och hon är sjkskriven så det är typ 1 timme 1 gång i veckan och då måste jag "tvinga" fram "kåtheten" för att kunna ha sex.

Jobbigt, vet inte vad jag ska göra, vi får inte tag i nån egen lkägenhet heller, har sökt i 6 månader nu!

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

[truck70]
0

Vad kan man göra?

Karmatarerskanise
2

Man behöver ju inte penetrera för att ha sex. Gör det ont även om ni kör med petting och oralsex?

Kan ni inte vara hemma hos din kille ibland?

[SallysPigge]
0

#2 Dom är ju sambo.

Men visst måste ni väl kunna ha sex även om mamma är hemma. Hon sover väl på nätterna och ni behöver ju inte låta en himla massa.

Wisby9211
0

#2 det gör bara ont när han har k*ken i mig. Kommer inte överrens med mina svärföräldrar =/

#3 Vi är sambos och bor hemma hos min mamma ännu och hon blir skit lack om vi har sex när hon är hemma :P

[SallysPigge]
0

#4 Hur kan hon veta om ni har det? med dörren stängd om natten när hon sover och man inte väsnas så vet hon ju inte om det.

Hur gamla är ni?

walter
3

# 0 Min första reaktion är, vilken ställning har ni när ni har sex. Vanligast brukar ju vara missionärsställningen. Där kommer ju killen in djupt och kommer oftast åt livmodern och det brukar även bli lite tryck mot ryggen. Så kanske försöka hitta en annan ställning som passar dig bättre.

Sen pratar du om tiden att ni bara har 1 tim. Så jag undrar om du även spänner dig tack vare tidsbristen. Det är lättare sagt än gjort att släppa sådana tankar, men försöka.

En annan tanke. Vad använder ni för preventivmedel. Har du tex p-piller så kanske prova med kondom så att ni får lite glidmedel. Om ni redan använder kondom så kanske använda lite extra glidmedel. Det kan underlätta lite ifall du spänner dig.

Sen till sist ett tips så här inför sommaren. Med tanke på tidsbristen, att försöka hitta ett ställe utomhus, kanske i skogen någonstans där ni kan vara för er själva. Ni kan ju ha en picknick och bara vara där för er själva. Inte nödvändigtvis ha sex utan bara låta det bli som det blir.

hej

Denna kommentar har tagits bort.
[truck70]
0

Det kan ha med sex att göra, men om du känner för det så fokusera på något annat också. En trevlig bok, en film, eller något annat som för tankarna tills lösningen visar sig :)

Gia91an
0

Man har ju lågperioder ibland… det brukar gå över efter ett tag och då blir allt sånt bättre… Ta sexpaus? Ta semester från sex ett tag…. Jag och min kille gör det ibland och då blir allt mycket bättre!

När det känns avslappnat och skönt kan ni ha sex igen… Annat hett tips om du måste "tvinga" fram kåtheten är definitivt babyolja från barnängen….

Sen tycker jag #6 inlägg är mycket bra och pedagogiskt… vilken ställning ni kör och så kan ju definitivt spela in i och med att du har ont i ryggen… Det får jag med ibland och då får man byta ;) Massage kan vara bra också både som uppvärmning och i förebyggande syfte…

OCH KÄNN INGEN PRESS! :)

Wisby9211
0

Vi är 20 och 22 år gamla, och vill ha barn så vi använder inget skydd.

VI har testat alla möjliga ställningar och det gör ont i alla!

Mamma sover i tv-rummet precis bredvid vårat rum så när sängen dunkar får hon tupp juck :P haha

Det kan mycket väl vara tidspressen! Har faktiskt inte tänkt så mycket på det =/

Gia91an
0

Men prova att helt enkelt ta paus… Det kan ju vara så enkelt att du känner dig stressad och spänner dig så att det gör ont i ryggen… Problemet behöver inte sitta i ryggen baraför du har ont där ^^

(Det vet jag själv då jag alltid haft ont i ryggen… men jag kan få ont i ryggen av att ha spännt nacken så… ja)

walter
1

#10 Det kanske finns rätt enkel lösning på ljudet och tidsbristen.

Låter som ev sängbenen sitter lite lösa så bara testa skruva åt dom. Annars försöka möblera om så att sängen står mer fritt. Eller bara dra ut sängen lite från väggen och när ni vill ha sex lägga ner något extra i tygväg mellan säng och vägg som dämpar. Vad i tygväg, kanske överkast. Eller ett annat enkelt sätt, ta ner madrassen på golvet.

hej

Wisby9211
1

Haha, Vi får testa och se :)