Varför kan jag inte gå vidare?
Jag har precis kommit ut ur en depression och har i och med detta fått insikt om en del saker i livet. En ögonöppnare. Jag känner mig stärkt av att lyckas komma ur depressionen och känner nu att jag kan ta itu med andra saker jag "lagt på hög".
Som t.ex. min relation med ett ex. Jag har problem med att komma över den här mannen och jag har många gånger frågat mig varför. Jag har fortfarande känslor men inte han (det har han sagt rent ut), haft problem med svartsjuka med just honom som tagit sig uttryck att jag blir ledsen när han inte hör av sig (vi har en kk-relation), att jag blir misstänksam när det ringer tjejer till honom.. Detta har bidragit till att jag har svårt att få känslor, öppna mig för andra män som aldrig leder till ett förhållande. När jag läser det här så ser jag hur uppenbart allt är, jag borde bara tacka för mig och dra, men varför är det så in i helskotta svårt?
Jag har kontaktat en kurator som jag tänkte ta upp detta med, jag vill gå vidare och må bättre. Det är det ingen fråga om!
Vad har ni för egna erfarenheter/råd om sånt här?

Bryt kontakten helt omedelbart med honom. Ju mer så håller i honom och även som KK så är det för mycket kontakt för dig för att du ska kunna hantera känslorna och gå vidare som det låter.
Qui dormit, non peccat
Jag var kk med mitt ex några månader fast han hade ny tjej… jag kunde inte säga nej, vågade inte släppa taget, men så träffade jag min nuvarande kille och i samma veva ville jag bara inte ha mitt ex mer, det kändes otroligt lätt att bara säga nej till mitt ex efter det…
Har direkt inga andra råd än att bara försöka kämpa! Jag vet hur svårt det är, men förr eller senare går det! =)
#2 Så du var kk med ditt ex fast han hade ny tjej? Visste hon om det? Jag hoppas verkligen det. Annars var det verkligen dåligt av er att gå bakom hennes rygg på det sättet

#3 För det där hörde ju verkligen till vad tråden handlar om…
Qui dormit, non peccat
Jo, jag vet så väl att jag borde bryta kontakten. Och det är ju det där som zofia89 skriver, ifall man träffar någon annan så "glömmer" man den andra, vilket inte har hänt i mitt fall. Ingen av oss träffar ju någon seriös så att säga. Jag vet inte ens om jag vill ha ett förhållande överhuvudtaget med någon, jag vill bara komma över honom. Jag ska börja med att sluta höra av mig.
Hm nej, varken han eller jag har i alla fall haft förhållanden under tiden, om så hade varit fallet så hade nog det sett annorlunda ut.
Tack för era kommentarer hur som helst :)
Jag känner igen det där. Hade enorma problem att komma över ett ex och kunde inte låta bli att komma springandes varje gång han hörde av sig. Mådde så bra när vi träffades och skit resten av tiden. Det var många gånger jag bestämde mig för att säga upp kontakten med honom men det gick bara inte. Det tog 2 år innan jag träffade någon som jag kunde vända mitt fokus mot där känslorna var starka nog för att jag skulle lyckas dra mig bort från exet men det tog ändå rätt många månader till innan jag faktiskt sa upp kontakten med honom.
Jag tycker att det är bra att du hittat någon att prata med det om för det är allt annat än lätt när man väl fastnat i det här beteendet och jag tror inte att jag har något annat tips än försök vara stark och sätt dig själv och ditt välmående först.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
# 6 Men jag måste bara fråga, sa du upp kontakten till honom direkt eller rann det ut i sanden?
Det här med att säga ha ett bra liv känns helt överväldigande just nu. Vill helst att det ska.. typ rinna ut ur sanden.
#7 Jag försökte hela tiden låta det rinna ut i sanden då jag inte klarade av att säga till honom att jag inte vill ha med honom att göra längre. Hade fortfarande sporadisk kontakt med exet efter att jag träffade den nya men då hade jag orken att stå emot honom. Sist jag träffade honom var på en fest där vi i princip började slåss och efter det var det lätt att inte ha någon kontakt alls.
Du måste helt enkelt försöka hitta styrkan någonstans att stå emot när han hör av sig och att inte höra av dig heller.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Önskar att du klarar av nedstämdheten, och att erat känsloband lossnar tids nog då det är vad du önskar.