ICE = In case of emergency
Vill bara påminna alla om att sätta in ICE nummer i sina mobiler ifall olyckan skulle vara framme. Det är nummerna till de personer som ni känner att det är viktigt att vårdpersonalen kontaktar vid akuta lägen.
Då skriver man ICE, möjligtvis också namnet, och nummret.

Jo rätt viktigt om det skulle hända något! Har mammas nummer extrainlagt som ICE oxå.
Qui dormit, non peccat
Tack! La in ICE nyss 
~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~
#2 Vad bra :)
Hade jag aldrig tankt pa att gora, men gjorde det nyss :)
har funderat på de där.. asså lägger man in de så som man lägger in en vanlig kontakt eller? eller är de ett program man ska ha ?

Ja du lägger in det precis som vilken kontakt som helst, ICE skriver du före just för att personer på tex olycksplatsen ska kunna nå din närmast anhöriga lätt.
Du skriver bara ICE mamma maria 07x-xxxxxxxx eller vem det nu är som är din närmaste anhörig.
Eller så skriver du bara ICE och sedan numret. Just namnet tycker jag är bra för då vet man vem man når.
Qui dormit, non peccat
ahaaa okej.. men då ska jag göra de direkt åxå.. trots att jag bara har två men som sagt de underlättar ju ifall de händer nåt..
tack=)

Ja precis, kan ju vara bra om det händer något, och det är ju inte jobbigt att ha i telefonen heller liksom 
Qui dormit, non peccat
hehe nä de är de verkligen inte:P
Vill också uppmuntra och slå ett slag för att fler ska göra det. Jag hade inte ens hört talas om det innan jag arbetade som volontär på festival första gången. Jag hade inte haft personlig användning för det förrän i somras då jag bröt ihop fullständigt. Tack vare den kontakten fick de som hjälpte mig snabbt tag på min man som kunde hjälpa till över telefon, så använd knepet för det är ovärderligt.
När jag jobbat inom säkerhet har det också varit tacksamt, att i smått kaosartade situationer snabbt kunna få tag på en anhörig till en person som inte mår bra och som kan vara svår att få kontakt med, jag blev tacksam varje gång någon som behövt hjälp faktiskt har haft det inlagt.
Ett tips är att gärna lägga in extra personer, exempelvis (eftersom det är där min erfarenhet kommer ifrån) vid en festival lägg gärna till någon som du är där med så att man inte bara står med numret till en förälder/partner som befinner sig hemma och inte i nära anslutning.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell