Att bli lämnad av en vän
Jag måste bara skriva av mig. Min kompis sa idag att hon inte ville vara vän med mig mer. Bara sådär. Det började som ett normalt samtal, men sen kom det in på droger, och vi har helt olika syn på det. Jag gillar verkligen inte när hon pratar om att hon håller på med sånt ibland (väldigt sällan, men ändå) och jag sa att jag inte ville att hon prata om det. Jag sa att det är förstås hennes val om hon väljer att göra sånt, jag vill bara inte att hon ska kasta det i ansiktet på mig hela tiden för att "vi måste ju prata om allt, även om det är känsligt för dig.". Och så blev hon jättearg på mig och sa att jag inte accepterade henne för den hon var och att hon inte ville umgås med mig mer. Bara för att vi har olika åsikter! Dessutom tolkade hon mig helt fel, och när jag försöker förklara vill hon inte lyssna. Jag är helt förkrossad, vet inte vad jag ska göra. Vi går i samma klass och umgås med samma personer så det kommer bli jättejobbigt att inte vara med henne liksom. Hon har liksom en tendens att hetsa upp sig för småsaker, vilket är väldigt jobbigt.
Usch jag är bara så ledsen, behövde bara skriva av mig lite.
Jobbig situation.. Hade jag sagt upp vänskapen varje gång åsikterna går isär hade jag nog inte haft några vänner nu ;) Om hon har en förmåga att göra en stor sak av något väldigt litet kanske det går över?
Sajtvärd på Iller.ifokus
Om det inte går över, verkar det inte vara mycket till vän heller faktiskt. Kanske jobbigt att inse, men det går över. Gå vidare och skaffa nya riktiga vänner.
Ja alltså vi brukar vara hur tajta som helst. Jag fattar inte riktigt varför hon blir så arg. Jag säger ju att jag inte tycker sämre om henne som person, men hon säger att hon tycker att det känns som det, och det är ju det som räknas, och inte verkligeheten. >.<