Relationer iFokus

Relationer

Etikettfamilj
Läst 2896 ggr
RogerPe
2012-05-26 15:54
0

Vänner man trodde att man hade

När alla i ens bekantskapskrets vänder en ryggen på grund av ett val jag gjort i mitt liv då undrar man vad det är för värld vi lever i. Jag är så in i bomben besviken på människor jag trodde fanns där för mig i en jobbig situation. Och nu vill de inte ens lyssna på hur jag känner det.

Jag har nyss skilt mig.

Jag har levt med samma kvinna i 10 år. Vi har haft det bra i mångt och mycket men efter att vi fick vår andra son försvann hennes intresse för sex helt.  Barnen är 6 och 3 år gamla. Hennes sexlust var inte hög innan heller men någon gång i månaden ville hon iaf. Sista 3 åren vi var gifta hade vi aldrig sex. Hon ville inte heller ha så mycket fysisk kontakt som innan. Inte från mig iaf. "Vi har ju annat att tänka på nu, 2 barn" menade hon.  Jag försökte det mesta under denna sexfria tid.  Som att förföra, bygga upp stämning, med lite myspys hemma, göra det mesta i hemmet så hon skulle ha tid och ork att tänka på lite annat,  men hon var aldrig mottaglig.

Jag tog upp det till diskussion så många gånger att jag inte klarar i längden att vara gift med en kompis bara.  Men jag vet inte hur mycket hon lyssnade på det. Hon kanske inte trodde jag menade det så allvarligt.

Ja iallafall i takt med att tiden gick och att jag visste att det inte var lönt att räkna med något sexliv så dog ju tillslut mina sådana känslor ut för henne också.  Det kändes verkligen som att bo med en syster. Vi levde under samma tak, bjöd hem vänner, åkte bort tillsammans men det blev aldrig någon romantisk stämning. Det gick inte att få till och jag slutade att försöka en dag.

Så kom den dagen då jag kände att nu vill jag ha kärlek igen. Ett sexliv med en kvinna som tänder på mig. Än en gång kändes det som att tala med en vägg. Hon tycktes ta för givet att vi alltid  skulle leva tillsammans och hon var fullt nöjd med som vi haft det på sistone och kände inte behov av att ändra något alls.

Där tog jag ut skilsmässa och sen började helvetet.

Hon bråkar om precis allt, och barnen får jag knappt träffa. Det märks att hon sagt en massa dumt om mig till dem och speciellt äldste sonen är avvikande och aggressiv mot mig.

Mina föräldrar vägrar ha kontakt med mig för jag har splittrat den perfekta  familjen (min mamma har alltid varit mycket god vän med min exfru, dom klickade direkt dom träffades)

Våra gemensamma vänner har tagit hennes parti och jag är den elaka som förstört allt.

Herregud att folk skiljer sig händer ju inte alltför sällan ändå. Men min exfru gör allt för att förpesta min tillvaro och hon lyckas bra. Jag är nu sjukskriven. Jag orkar inte gå till jobbet där 2 av våra gemensamma vänner jobbar och sist de träffade mig spydde galla över mig inför en hel del annat folk

Jag ville egentligen bara skriva av mig. Ni kan ju inget göra..

Maja2
2012-05-26 15:56
0

Fy fasen vilken jobbig situation. Känner med dig.

Sarah
2012-05-26 18:18
0

Usch vad jobbigt! jag hoppas att det reder ut sig för dig snart!

hus-musen
2012-05-27 16:15
2

Usch.. Jäkliga är att det finns inte särskilt mycket att göra än att säga som det är och vänta på att det blåser över!
Känner igen det hos en vän, personen upplevde precis samma sak, att sambon var den oskydliga och förstod inte alls varför det tagit slut efter ett par års misär och alla tog den "stackars oförstående" sambons parti.

Dina barn är ju rätt små, men sätt dig ner och prata med dem i lugn och ro och förklara hur det ligger till. Din äldste kanske känner att han måste skydda sin mamma samtidigt som om han bara för höra en sida av saken så ger det inte en rättvis bild. 
Angående dina föräldrar så är de vuxna, och borde ärligt talat inte lägga sig i. Jobbigt sånt där, hoppas det ordnar sig för dig!

Qui dormit, non peccat

Maria
2012-05-27 17:26
0

Ja du har det sannerligen inte lätt.

Inte hjälper det att säga att många har hamnat i liknande situationer som du heller.

Det din exfru gör kommer med all säkerhet att slå tillbaka mot henne en vacker dag. Barnen växer och med det så kommer de förhoppningsvis även ta till sig din version av det hela.

Vänner brukar ofta ta den enes parti när det händer saker som skillsmässa.

Jag tycker inte du ska gå ut och prata skit om exet men du kan gott klargöra att det finns en annan sida av historien som de förmodligen inte känner till.

Då har du både varit ärlig och förhoppningsvis fått dem att fundera lite.

Önskar att allt löser sig för dig.

/Maria

Sweelin
2012-05-27 19:18
0

Vilka omogna och trångsynta människor det finns runt dig!

Fyfan, lider med dig!

Du gjorde helt rätt att bryta upp. Strunta i dem och gå vidare, lägg inte ner energi på dom som vägrar att lyssna. Angående barnen så blir barn lätt manipulerade av ena föräldern och oftast väljer sida. Om du inte får träffa dem så finns det lagar för det.

Va lycklig och gör andra lyckliga<3