Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 4879 ggr
Mannne
2

Angående sexlust och onani

Jag är en kille med ganska normal sexlust antar jag. Skulle väl vilja varje vecka helst men min tjej som jag  bor ihop med nu också har väldigt låg sexlust. Det sa hon redan från början och det har sett likadant ut hela tiden.

Det går alltifrån 5 veckor till 3 månader mellan gångerna som vi har sex. Jag har valt att ändå stanna hos henne och istället tillfredsställt mig själv några gånger i veckan.

Nu är saken den att jag kom hem tidigare än väntat från jobbet i tisdags. Hon hörde inte att jag kom in genom dörren. Jag såg nästan direkt vad hon gjorde eftersom datarummet är direkt till vänster när man kommer in i hallen. Hon hade byxorna nerdragna och porr framme på skärmen och hade en sexleksak (dildo) som hon "lekte" med

Nu har jag inget emot varken porr eller onani såklart. Men jag tycker det är märkligt att hon vill så sällan med mig. Jag har ju frågat henne nu men får inga direkta svar. Hon säger att hon onanerar minst någon gång i veckan och att det är hennes privata sexliv. Det hade jag väl inte sagt något om,  om hon ändå ville ha sex med mig någon enda gång varje vecka också. Hon vill bara inte svara på det. "har inte lust oftare" bara.

Men om man har så låg sexlust att det ofta ofta  är 2 -3månader mellan gångerna har man då lust att onanera minst 1 gång i veckan? Ja tydligen..

Har ni några åsikter

[silkesnosen]
1

Hm fråga om ni kan experimentera tillsammans med leksaker osv. Det kan ju vara att hon kan slappna av för sig sjäv, jag har ingen aning. Skuldbelägg inte, utan förför, ladda upp stämmningen lite…

[silkesnosen]
1

+ gör annat än att det måste vara "penetrerande" med dig, att det inte behöver leda till det, massage, utan avslut osv. så att du får henne att sukta lite

Jessicahagstrom94
1

jag tycker inte det är så schysst av henne men det är min åsikt… :) har själv låg sexlust men det går ju inte ca 3 månader mellan gångerna med min pojkvän, och skulle det det skulle jag aldrig använda en dildo istället för min pojkvän när jag väl får lust! :s 

jag förstår inte hennes tänk där.. i värsta fall kanske hon tycker att det är mysigare med en dildo. konstigt nog.

ru4real
2

Svårt att säga ngt om hur olika människor funkar.

Min erfarenhet från ett tidigare förhållande var lite likadant, på slutet hade vi kanske sex varannan var tredje månad, vilket är på tok för lite för mig. Jag blev frustrerad och irriterad och det ledde väl till ännu mindre sexlust för min tjej.

Men man måste försöka prata om det, det finns oftast en anledning eller förklaring även om den kan sitta långt inne. Men om man älskar varandra och vill satsa på relationen måste man ta tag i det, annars blir det bara skit av det.

Att hon har ett eget sexliv är ngt du måste acceptera, även om det antagligen är jävligt svårt och jag kan tänka mig att du känner dig oattraktiv och omanlig eftersom hon inte tänder på dig. Tro mig, har varit där och de känslorna kommer efter ett tag. Ta kontakt med ngn familjerådgivning där ni bor, de kan faktiskt hjälpa er. Dock kan det vara lång väntetid för att få tid.

Eller så får du fundera på om du verkligen vill leva sexlöst resten av ditt liv, sånt brukar leda till otrohet och annat knas vilket är dumt och sårar er bägge.

Kort sagt, prata m henne. Jag antar att det är svårt, särskilt om hon inte tycker att hon vill eller kan.

Inget direkt svar på dina funderingar, men det är svårt att ge direkta sådana.

hus-musen
3

Självklart så ska man kunna ha egentid, inget fel med det. 

Men håller med om att det är lite mysko, spontant känner jag att om man har tid och ork att leta reda på en hygglig p-rulle och en dildo en gång i veckan så har man ork att leta reda på pojkvännens lite oftare än varannan/var tredje månad oxå.
Låter ju inte som att du är otillgänglig direkt.

Tror kommunikation är lösningen, alla människor är olika och tycker om olika saker, en del behöver sin ensamtid mer än andra för det är ett sätt att slappna av och "ladda batterierna"
Utan att sätta press och anklaga så försök prata med henne, tala om att det inte funkar för dig och försök få henne att prata om hur hon känner. Accepterar hon närhet och kontakt annars? Typ kramar och gos eller undviker hon närkontakt helt med dig?
Är hon stressad eller deprimerad så kan hon dra sig undan därför och låsa sig till sig själv istället.

Fast jag hade nog blivit rätt förnärmad som sambon tackade nej till sex och sedan gått och runkat istället, snacka om att känna sig osexig och nekad. Vore skillnad om det vore så att ingen sexlust fanns över huvud taget varken ensam eller med andra.

Qui dormit, non peccat

pyromanen
0

Tror också på kommunikation.

Kanske inte börja med att lägga upp det som att du inte är nöjd med vad du får. kanske börja med att du skulle vilja att hon gillade det mer så att hon ville oftare?  Hon kanske är dålig på att tala om vad hon gillar så du alldirg lärt det och därför kanske det blir måttligt kul/skönt för henne?  Eller nånting sånt.  annars tycker jag det låter konstigt att vilja så sällan om man faktiskt har en levande sexdrift.

Mannne
0

Tack för era svar

Vi har varit tsm 1,5 år varav 1 år bott ihop. Och jag kan säga att första halvåret hade vi inget sex. Så när vi flyttade ihop så hade vi aldrig legat med varann.  Det gjorde vi dock ganska snart efter att vi flyttat ihop.

Hon är dock ingen som vill (vågar?) prova nya saker. Sexleksaker osv har hon viftat bort.  Smekningar/petting säger hon också att hon "har svårt för" Det ska vara direkt in-och-ut-sex, sedan efteråt lite kramar någon puss men inte smek, inte ligga och gosa.  Hon säger att ska vi ha oralsex så ska bara hon suga av mig, jag får inte vara med min mun där på henne.

Jag har frågat om hon blivit utsatt för något, då blev hon arg och så att så var det absolut inte!

Någon terapi behöver hon inte heller för det är bara som hon är säger hon

Jag har inte varit med så många tjejer men de jag haft har älskat kyssar smek mycket beröring.

Det kanske låter som att hon är en kall tjej när ni läser detta men hon är en toppentjej och jag älskar henne. Hon säger att hon älskar mig och jag tror henne. Hon säger att jag är attraktiv, där är jag mer tveksam. Jag tycker inte själv att jag är utmärkande på något sätt. Normalviktig, bra hygien, jag gör mycket hemma som underlättar för henne, städar, lagar god mat dukar fint tända ljus då hon kommer hem.

Hon blir glad och jag  väntar inte alls att det ska leda till sex och försöker inget.

Men jag tror att jag kan räkna på båda händernas fingrar hur många gånger vi haft sex under vårt förhållande och skulle jag aldrig fråga så skulle det inte bli av. Det är när jag inte för det på tal som det går 3 månader. Då är det ändå alltid jag som försynt frågar tillslut. Hon har absolut aldrig tagit initiativ till sex.

Därför är jag så fundersam då jag nu fått veta att hon ändå onanerar minst en gång i veckan

hus-musen
1

Om hon blev arg så låter det ju som att hon har blivit utsatt för något, annars säger man ju bara nej och så är det inget mer med det.
Beror ju ioförsig på hela situationen där frågan ställdes men ändå.

Har man tex en deppression eller om man har en del former av autism så kan man ha svårt för kroppskontakt (alla har det inte), men det visar sig oftast på flera sätt.

Låter iaf som det kanske skulle vara bra om ni gick tillsammans för rådgivning eller något och prata. 
Något är ju uppenbarligen mysko.

Qui dormit, non peccat

[silkesnosen]
0

Alltså jag tänker som så här…jag skulle inte bli ett dugg sugen om ngn frågade mig, jag vill ju bli lite förförd, precis som jag vill locka killen…. Sedan vet jag inte hur mkt erfarenhet hon har, men hon kan ju känna sig hämmad med dig, utan att det behöver vara "fel" på dig, utan det handlar om egna spärrar, som jag tror att vi alla har i olika grad…kommer hon  från en fysisk familj?

Testa dig fram lite, men om det inte går och hon inte vill samarbeta eller be om samtalshjälp, så får du nog kommunicera med henne om dina känslor, antingen i brevform eller muntligt och våga sätta ner foten. Det man ändå kan begära är ju att ni försöker finna en väg tillsammans.

SSKAnna
1

Jag kan inte låta bli att hålla med om att något är mysko…

Jag har levt i ett förhållande där vi hade sex väldigt sällan eftersom jag inte hade lust. Jag var dock noga med att tillfredställa min partner och vi hade mycket annan kroppskontakt, kyssar, kramar etc. Men jag hade då inte heller lust att ha sex "med mig själv"!

Du måste kanske fråga dig själv om det här är ok för dig? Du älskar henne, det förstår jag av det du skriver men är du beredd att leva, nästan, utan sex med henne? Och är det ok att hon har ett sexliv som du inte alls är delaktig i? Klart man ska få onanera men gör man det så HAR man ju sexlust; så varför får du inte ta del av den?

Hon visar ju ett väldigt dubbelt beteende och jag undrar varför? Kanske måste du faktiskt kräva att hon förklarar för dig mer? Om du inte är beredd att ha det så här resten av livet så får du nog säga att om hon inte vill ens tala om detta så är det dags att gå vidare?

Du verkar vara en toppenkille och alla förtjänar att få sådant här förklarat av sin partner, annars tar man lätt på sig hela skulden själv.

…and the book says:

We mat be through with the past,

but the past is not throuhg with us.

ru4real
0

Håller med föregående inlägg (#10). Om man inte är delaktig i alla aspekter i ens partners liv, har men ju ett mycket underligt förhållande. Att hon har ett eget sexliv är en sak, det har säkerligen du med.

Men att hon inte ens vill prata om att ni inte har sex tillsammans, låter för mig som om hon har ngt som stör henne. Det kan iofs vara så att hon inte har ngn lust en period, men det skall man kunna prata om ju. Och om hon inte vill så tycker jag du skall fundera på vad du vill, vad du orkar. Vill du leva i ett förhållande där man har sex tillsammans 4 ggr per år, eller ännu mer sällan? Orkar du det?

Om inte, skall du gå, tycker jag. Lätt att säga, svårare att göra. Men att leva i ett sexlöst förhållande (nu pratar jag inte bara om penetrationssex) sliter faktiskt på psyket på längden. Har själv erfarenhet av ett sådant förhållande.

Och, det är inte ditt fel, ni är 2 om alla problem, man måste samarbeta.

JossanH
2

Hon kanske känner att det blir för mycket krav runt ert sex. Du vill testa nya saker och göra saker som hon ännu inte känner sig bekväm med. Då är det inte så konstigt att hon tar ut den lust hon har med sig själv och inte med dig. Jag skulle tro att det snarare handlar om hennes spärrar som hon inte är redo att rubba och därför känns sexet med dig så kravbelagt.. Jag förstår att det kännas orättvist mot dig men hon anser sig säkert ha väldigt lite sexlust tillsammans med någon annan, men att hon ändå behöver få utlopp för det med sig själv.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Anonym6
0

Jag är i en ganska liknande situation. Jag (kvinna) vill ha sex (eller ville, efter allt som varit har inte jag heller sexlust längre..) och min sambo vill typ aldrig, och när jag skulle låna sambons mobil så råkade jag hamna på porrlänkar som han varit inne på. Han brukar alltså runka men han vill inte ha sex med mig. Jag blev bara så LEDSEN och är fortfarande. Jag har nämnt det lite men jag orkar knappt bry mig längre, vi har ändå inget sexliv så vad spelar det för roll.Rynkar på näsan

CelsiusT
1

Låter som om hon är väldigt osäker och kanske känner sig otrygg. Antingen pga att något hänt henne, eller pga egna spärrar.

Jag hade väldigt svårt för att låta någon gå ner och ge mig oralt. Men min kille började att ge mig komplimanger, och då speciellt inriktat på min vagina. Kan inte säga själv hur eller varför men med tiden så kändes det liksom inte längre konstigt och det blev en naturlig del.

Kanske du kan börja ge henne komplimanger som gör att hon känner sig trygg och avslappnad samtidigt som du får henne att känna sig sexig? Känner man sig inte sexig så är det också svårt att få lust (men man kan ändå känna för att tillfredställa sig själv, det är två olika saker).

Medarbetare på westernridning.ifokus

Chieko
0

Orkade inte läsa allt, men är lite lik din tjej… Jag har inte världens sexlust (även om det är oftare än hon). Men ibland blir jag sugen på att ta hand om mig själv. Det är en helt annan sak än att ha sex med sambon. Låt henne ta hand om sig själv om hon vill, och låt henne slippa prata om det om hon inte vill det.

Dock skulle jag vilja tipsa om att försöka förföra henne mer. Att bara be om det tycker jag är det osexigaste som finns! Börja med att bygga upp stämning (det verkar du bra på, rent hemma är alltid underbart att komma hem till). Gör något hon tycker om, som innebär kroppskontakt. Klia på ryggen, massage någonstans eller liknande. När min sambo gör sånt blir jag glad, och då mer sugen på att göra honom glad och anstränger mig lite för att bli kåt och sugen också.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Mannne
0

Alla era råd är bra men hon funkar inte på det sättet. Försöker jag med att förföra, ge en romantisk stämning så slår hon bakut.

"Är det sex du vill ha så säg det rakt ut istället för att hålla på med massage, tappa upp bad, tända ljus osv.  Tror du jag är dum eller? Jag fattar nog vart du vill komma. Säg det direkt då tack!"

….lite senare "och förresten så behöver jag inte sex med nån annan än mig själv. Jag har bara ställt upp för dig. Onani räcker gott och väl för mig"

Sånt är livet..

CelsiusT
1

#16 Men om du talar om för henne hur snygg och sexig hon är, inte för att förföra henne utan för att stärka henne - helt utan tanke på sex, så tror jag att hon med tiden kommer känna sig sexigare.

Har hon några andra problem? Tex ätstörning, funktionshinder eller liknande? Kanske har funktionshinder men inte utredd för det? Sånt kan ju faktiskt göra att man inte tänder på andra människor på det sättet.

Annars får du nog göra ett ställningstagande, antingen lever du med henne och får försöka tillfredställa dig själv och acceptera henne som hon är. Eller så får du nog hitta någon annan tjej som matchar dig bättre. Man kan försöka att gräva fram saker som redan finns hos en människa (även om det ibland kan ligga djupt) men man kan inte förändra en människa hur mycket som helst.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Zandrama
0

#16 Oj. Ja det låter som en knepig sits som du hamnat i :/

MEn som föregående skrev så får du göra ett ställningstagande. Skulle du kunna stå ut med att enbart bli tillfredställd av dig själv? Eller känner du att du väldigt gärna måste ha sex?
Om Sex inte är någon grej för henne alls så kanske du kan föreslå öppet? Finns ju många relationer idag där man har fria gränser av olika anledningar och ofta där den ene inte tycker att sex är en stor eller viktig grej.

//Belinda aka Zandrama

hus-musen
1

#16 Oj.. Ja är hon inte mer intresserad än så, då vet jag inte riktigt vad du ska göra faktiskt Obestämd
Jag personligen hade inte klarat ett sånt förhållande i längden även om jag älskat personen, men vi är ju alla olika.

Jag hade nog sagt ok fine, du kan ha sex med dig själv och jag kan ha sex med någon som faktiskt är intresserad av det och tycker om sex.

Qui dormit, non peccat

Mannne
0

Jag vet inte, jag tycker nog ändå att jag är bra på att ge henne komplimanger både vad gäller utseende; att jag tycker hon är vacker att jag åtrår henne. Och nej jag säger inte sådant för att förföra henne och att jag väntar mig sex.

Och nej jag vet inte av att hon har några andra "fel" inga ätstörningar eller så men helt klart problem med närhet tilll en annan människa men hon vill inte göra något åt det för hon säger att det inte är något problem för henne utan den hon har förhållande med. Hon har också sagt att hon haft några pojkvänner som alla lämnat henne av samma orsak, att hon aldrig ville ha sex.

Så grejen är alltså att hon är kåt ibland, men vill bara ha sex med sig själv. Hon blir förtvivlad då jag säger att jag inte vill leva i ett förhållande där vi var för sig tillfredställer oss själva och aldrig delar sexet med varann.

Jag älskar henne, hon säger att hon älskar mig. Jag gråter, hon gråter och där är vi nu

hus-musen
1

Man kan ju inte kräva total sexuell avhållsamhet av en annan människa, det har man inte rätt till..
För många av oss är sex en del av ett fungerade förhållande, vill man inte ha sex så kanske man får vara öppen på andra sätt. 
Känner ytterst få tjejer och killar som kan tänka sig att leva resten av livet utan sex..

Usch vad svårt..Rynkar på näsan

Qui dormit, non peccat

Mannne
0

Tror inte jag fixar öppet förhållande.  Att älska en person.. ha sex med andra. känns inte bra för mig

Sarah
2

Om alla lämnar henne av den anledningen och hon ser hur ledsen det gör dig… hur kan hon inte gå med på att försöka lösa problemet???? Älskar man ngn så vill man ju att den ska må bra, i er relation gr hon så att du inte mår bra och hon skulle kanske kunna komma till rätta med det om hon tog hjälp. Annars kommer det ju sannolikt sluta med att även du lämnar henne. Vilket skulle vara helt förståeligt.

PogoPedagog
0

Jag håller verkligen med föregående inlägg. Det är en sak om man provat hit och dit med olika typer av sex, pratat mycket om det och försökt lösa problemet och sen inser att nej, vi har helt enkelt olika lust. Men att bara vägra försöka pröva något nytt är ju sjukt egoistiskt!

Mannne
0

Det känns inte direkt mysigt att ha sex med en som inte är sugen heller. Ganska motbjudande. Igårkväll säger hon exakt såhär:

"Ska vi ligga nu då?"  på gränsen till aggressivt tonläge

"Men vill du verkligen?" frågar jag

"Nä men du lämnar väl mig annars? Då ställer jag hellre upp"

Nä det blev inget då heller. Jag kan inte ha sex med en som ligger och väntar på att det ska gå för mig bara. För så har det varit på slutet. Hon vill inte njuta med mig. Det vill hon göra själv :(

hus-musen
2

Hon har problem, hon behöver lösa dem för att ta sig vidare och kunna ha ett fungerande förhållande alternativt hitta någon som inte heller vill ha sex med henne.
Att hon "offrar" sig är ju inte ett dugg sexigt, blir ju nästan som mental våldtäckt både på sig själv och henne så förstår att det inte är ett dugg attraktivt och lockande Rynkar på näsan

Om du vänder på det då, och säger näe jag vill verkligen inte ha sex med dig. HUr skulle hon reagera då?
Skulle det få henne att tänka till eller skulle hon bara bli nöjd?
En del gillar inte "kravet" att ha en sexuell kontakt i ett förhållande, men om de känner att de får vara styrande så går det bättre.
Lite pedagogiskt tvärtom-test som man kör på trotsiga småbarn. Kanske tar ett tag innan hon nappar, men kan vara värt ett försök.

Qui dormit, non peccat

Sarah
0

#25 väldigt avtändande!

PogoPedagog
0

Har ni provat att onanera ihop? Det blir ju lite mer närhet och man får det man vill;)

Geru
0

Uh… Det där är en rätt jobbig sits. Vet inte riktigt själv hur jag skulle hantera det - men saken är den att det inte är helt naturligt att inte vilja ha sex.

Frågan är då varför hon inte är intresserad av sex? Trygghets problem? Att man inte vågar längta efter någon på det viset?

Jag skulle säga gå till parterapi eller liknane - inte för att hon behöver hjälp, utan mest för att få reda på varför det är som det är.

Hoppas det löser sig.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking