Paus och sex?
Det är såhär.. Vi var tillsammans i några månader och för två veckor sedan sa han att han ville att vi bara skulle vara vänner. Vi älskade varandra och jag älskar honom fortfarande. Vi skildes men han kom hem till mig nästa kväll för att prata ut om det ordentligt. Vi började prata och vi grät båda två. Jag tror han grät mer än mig, han bara bröt ihop! Han sa att han tyckte han hade varit en dålig pojkvän och sånt :S
Han sa att han behövde vara för sig själv ett tag. För det gick så snabbt mellan hans ex och mig. Han sa att han inte ville förlora mig. Han var rädd att om vi går för fort fram att vi förlorar varandra. Därav ville han göra slut. Dock ville han fortfarande träffa mig ibland som kompisar och det har vi gjort ett par gånger.
Det har varit precis som innan, förrutom myset och pussandet vill säga.
Dock förra veckan så hade vi sex, och har haft det tre gånger sen han gjorde slut. Jag sa efteråt att jag kanske inte klarar av att ha sex med honom och bara vara kompisar. Och då sa han; Okej, det gör inget, vi behöver inte ha sex.
Så det känns inte som om det är sexet han är ute efter heller. Vi träffas några gånger i veckan och tittar på film.
Han sa för en vecka sedan att han trodde att det skulle bli vi igen, men att han behövde tid bara.
En annan grej är också, att jag har varit på fest och då frågar han om det är andra killar där. Och jag svarar ja. Då blir han lite småsur och vill inte att jag ska strula med någon eller så.
Så han blir svartsjuk när jag umgås med andra killar, vill inte att jag ska ha sex med någon annan eller "hålla på" med någon annan, han vill inte förlora mig, han vill ha sex med mig, han sa själv att HAN inte skulle hålla på med någon annan, men han vill INTE vara tillsammans med mig..?
Jag tycker detta är konstigt :P
Vad tycker ni?
Jag behöver hjälp! Mår jättedåligt för jag saknar honom som pojkvän så mycket och jag älskar honom fortfarande!
Kram!
har samma problem
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism
Spontant känns det som att han vill ställa dig i frysen så att inget händer med dig, medans han funderar på om han vill ha dig eller inte.
På vilket sätt hade han varit dålig pojkvän enligt honom?
Känns som han vill ha dig i sitt grepp, medans han kan göra vad han vill.
Älskar han dig så vill han ju vara med dig. Tycker att hans förklaringar är dåliga. Och vem är han att bestämma över vad du gör? Är ni inte ett par spelar väl inte hans åsikt ngn roll? Antingen får han ta dig, och hela dig, eller så bör han inte ha ngt alls!!!!

#1 Ja, det är jobbigt :(
2# Han tyckte det för att vi småtjaffsade ibland, men det gör ju alla par! Och han var verkligen förkrossad när vi gjorde slut.
3# Ja det känns lite så! Men ändå så känns det inte som att han inte bryr sig om mig, eller bara vill ha mig för att ha mig. Så han kan göra som han vill. Problemet är att jag älskar honom fortfarande.. Skrev det samma kväll som vi gjorde slut, till honom. Då svarade han med; Tycker om dig så otroligt mycket, förlåt för mitt dåliga svar. Jag skulle inte klara mig utan dig.
Jag är förvirrad :'(
Man kan inte både ha kakan och äta den*L*
Han vill förmodligen ha sin frihet men du ska inte ha din*L*
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
#4 Säg till honom, han får välja. Antingen vill han ha dig, eller så vill du gå vidare.

#5 Ja.. Häromdagen pratade vi om det här att hålla på med andra och då sa han att han inte ville hålla på med någon annan, INNAN jag sa något :S
#6 Det är bara det att jag vill inte gå vidare, om han bryter kontaken helt så bryter jag ihop. Jag skulle inte klara det. OM man bara är kompisar, så får han ju helt enkelt acceptera att jag träffar andra. Men man kan ju inte annat än att hoppas när det visar sig att han vill mysa och ha sex..
Hoppas jag inte är för jobbig nu, men jag vill inte förlora honom ;(
Förstår dej så himla väl. Det är så lätt att säga att man ska bryta upp för sitt eget bästa. (Och ibland vore de det)
Men hur lätt är det när man sitter mitt i det och har känslor som heter duga?
Man vill inte förlora personen. Då "plågar" man sej iallafall ett tag till.
Låt det gå ett tag till så får du se vad som händer.
Du måste ju göra det som känns bäst för dej.
Önskar dej lycka till vännen.

#8 Exakt! Och jag vill inte heller vara för "på" eftersom han sa att han ville ha tid för sig själv. Men att han fortfarande vill umgås med mig (Vi träffas som sagt fortfarande några gånger i veckan och då är allt som det var innan och vi har jätteroligt ihop)
Jag försöker att inte smsa för mycket, mitt rekord hittills är två dygn utan att höra av mig.
Vi har "kompiskul" ihop inte bara pojkvän-flickvänkul.
Det känns som om jag har förlorat mig bästa vän..
Låt han komma. Låt han höra av sej. Och ha inget sex…(om ni klarar det
)
Ligg lite lågt och ge han tid. Umgås när ni känner för det.
Ibland kan det vara värt att vara lite off.
Man har hellre kvar och mår lite förvirrat än att förlora helt och verkligen må kass.

#Sant.. Tack!
Håller med om att det verkar som om han vill kunna komma och gå som han vill. Jag vet att det är svårt men jag tycker att du ska försöka att inte träffa honom på ett tag.
Säga till honom att ni tar en paus så han får tid att tänka igenom sitt förhållande till dig. För om du älskar honom och han bara vill leka med dig när det passar honom så drar du bara ut på pinan och plågar dig själv i onödan. Vet att det är svårt men man ska inte acceptera att finnas till när det passar den andra.
Det finns tusentals goa killar därute som bara väntar på en sådan tjej som du.
Mitt råd är att du av respekt mot dig själv ska göra klart för honom att är det slut så är det slut, thats it! Tala om att du älskar honom och vill ha honom tillbaka, men att du inte accepterar att bli "satt på vänt". Så medan han funderar så funderar du också, och det kan hända att du kommer fram till att det inte är honom du vill ha!
Vilket dilemma, har oxå ett ex som inte vill acceptera vad jag gör och inte gör, jag är iofs inte intre av honom på ett intimt sätt varken med honom eller någon annan men han är på och tjatar mig blå för att få det han vill ha, sex, jag ber han då gå till någon annan men det är ju MIG han vill ha och skulle jag råka titta åt någon annan blir han väldigt sned på mig. Har bett honom att acceptera vår vänskap till enbart det annars kan vi bryta men tror ni han lyssnar på det, nä just det. att jag inte själv avbryter kontakten är en annan fråga.
Så ts gör ett break och låt honom inte leka med dina känslor, du blir förstörd då, antingen får han ta hela dig eller inget alls. Helst bör du avstå från den intima med honom då det bara förvirrar dig.
Det kan hända att han vill ha sin frihet att kunna göra vad han vill, han håller dig kvar med att säga att han älskar dig fortfarande för att kunna få ha sex med dig. Och när han märker att du är på fester där andra killar finns så känner han kanske att du kanske inleder nått med någon annan kille.
Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela

Ja, för det känns som att jag är en dörrmatta. Vi ska träffas på onsdag så ska försöka samla styrka till att säga att jag älskar honom och vill ha honom tillbaka, men han måste veta vad han vill. Vi kan vara vänner men inget sex (
).
Vad jag inte förstår är att så som vi träffas nu, är ungefär så vi träffades när vi var tilllsammans. (Kanske någon mer dag i veckan bara). Så jag fattar inte varför vi inte kan vara tillsammans då..? "Han vill ha tid att tänka" Hmm…
Ge honom tid och tänka utan att få träffa dig, han kanske skulle behöva ha tid att vara ifrån dig så att han inser själv att han älskar dig och hur mycket du betyder för honom.
Du måste sätta ner foten och visa att du inte accepterar vad som helst.
Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela
Håller med Iskall.
Träffa honom inte under en tid. Så han får känna efter.
Om du kan låta honom vara. Vet hur svårt det är.

Men hur lång tid då? Och menas det då att vi inte får smsa heller, eller att vi bara inte träffas men håller kontakten någon gång i veckan?
Alltså detta är det värsta jag varit med om.
Inte höra av till varandra på nått vis, varken träffas, skicka sms eller nånting. Att ni är ifrån varandra i några veckor så att han får vara själv och fundera vad han vill.
Jag Hade En Gång Ett FörHållande med en DanskRysk Tjej i Helsingborg på Helgerna. Hon Var Gravid Men Han Ville inte Vara Pappa Men Sitta på Krogen med Kompisarna Istället. Så jag Tycker Det är Konstigt.
#21 Relevans?
Jag vet att det är jobbigt när man sitter mitt i smeten och fortfarande älskar killen, men ibland måste man försöka göra sig själv en tjänst och gå vidare. Just nu låter det som han "leker" med dig, även om han säkerligen har känslor för dig. Om ni har en paus så tycker jag i alla fall att du ska hålla avstånd ett tag och helt avstå sex med honom. Väljer ni senare att göra ett nytt försök så får ni se vart det leder då istället. Just nu verkar det inte leda någon mer vart än att ni drar ut ditt lidande.
I mina tankebanor finns inga pauser i förhållandet, antingen är vi tillsammans eller så gör vi slut och då är det slut. En gång var det otroligt nära att jag gjorde slut med min pojkvän efter en händelse, men jag tänkte mig noga för en hel kväll, för jag visste att jag aldrig skulle gå tillbaks om de tre hemska orden blivit sagda och tillsist beslutade jag mig för att stanna och ge en sista sista chans. Men det tar tid att läka psykiska ärr och det kommer fortfarande som en kalldusch med jämna mellanrum.

Tråden är tre år gammal, bara så ni vet;)
haha, oj, det reflekterade jag inte alls. :P