Relationer iFokus

Relationer

Etikett: allmänt
Läst 5283 ggr
[Ai-chan]
0

Råkat säga fel namn?

Har ni någon gång råkat säga fel namn ex under sexet? Eller om ni ex skulle ropa på nuvarande pojkvän/flickvän men råkade istället säga exets namn… eller något sånt där. Varit med om något sånt liknande typ? Vad gjorde du då? Vad gjorde partnern? Eller har ni själv kanske råkat ut för det att din partner råkat säga fel namn?

Nu kan man ju råka säga fel namn överhuvudtaget, men tänkte nu på under såna dära pinsama händelser.

Nu vet jag inte i vilket kategori denna passar bäst. Får flytta den till dit den passar bäst annars. =)

examynia
0

just under en sån situation som sex eller liknande har jag inte varit med om..

men kan dela medmig av en annan om de ä rokej?

jag å min pojkvän hade bara varit tillsammans några månader när vi bar ute å spelade dart(pilkastning) bara för skojs skull.. å då skull eman skriva namnen på tavlan så man kunde hålla reda på poängen.. å han går fran å skriver första bokstaven i sitt namn å första bokstaven i vad han tyckte då var mitt namn.. bara de att de var inte bokstaven i mitt namn utan första i hans ex namn.. jag blev först chockad å sen ledsen.. å han blev helt röd i ansiktet å jag som var lite svartjuk just då i bärjan blev ju sur för jag trodde ju att han fortfarande hade känslor för henne å tänkte på henne..

kanske inte en pinsam historia men en som jag kommer ihåg att jag blev ledsen av hehe:P

Karmatarerskanise
0

Råkade kalla ett ex för ett annat ex. Men har lyckats säga rätt med nuvarande.
Tycker det är hemskt pinsamt att säga fel även om det inte betyder något.

[Wera]
0

Har aldrig gjort det och inte min pojkvän heller.

Men en gång hade hans mobil gått sönder så han lånade en annan gammal mobil. Men hans kontakter i telefonboken hade försvunnit och det fanns bara några kvar från sim-kortet. Han hittade en kontakt som hette "Älskling" så han provade ringa den för att se om det var jag. (Jag stod bredvid med mobilen) … det ringde inte. Jag tittade på numret och det var inte ens mitt nummer! Haha. Då var det ett av hans ex. Jag brydde mig inte särskilt, det var en gammal kontakt. Han blev dock lite tyst haha.
Numera spar han alla sina kontakter på sim-kortet ;) inte mobilen (ifall han byter).

dejtbar
4

Det här kanske inte är riktigt samma som det frågas om i tråden men.

Min bror var tillsammans 7 år med sitt ex. Inte långt efter att det tagit slut  träffade han en ny.

När vi 4 syskon träffas hemma hos mamma tillsammans med våra respektive så har det hänt 2 gånger att mamma kallat min brors nya tjej för exets namn.

Och bägge gångerna blev det alldeles tyst vid bordet. Pinsamt.

Dom heter lika Exet Tina och nuvarande Nina

Ruzicka
0

Jag kanske är helt senil nu, men skrev inte jag i den här tråden innan..? Jag tror kanske mina inlägg har försvunnit.. Inte för att det gör så stor skillnad, men man blir ju helt snurrig när man är helt säker på att man skrivit någonstans och så har man plötsligt inte det..

Bröt jag mot någon regel eller något?

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Karmatarerskanise
0

Nej, det finns inga inlägg skrivna av dig Ruzicka i den här tråden. Varken synliga eller borttagna.

Hanna
2

Min pojkvän har några gånger råkat kalla mig för sin KILLkompis namn och jag har även kallat honom för den personens namn också, men det är mer kul tycker jag Flört

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Ruzicka
0

#6 Okej… Nu tror jag att jag håller på att bli tokig. Jag skrev ju om detta, och Lynxkissen svarade.. o.O Jaja. Jag kanske drömde? Eller så håller jag på att förlåra förståndet helt. >.< Tack för informationen, i alla fall.

Karmatarerskanise
0

Du har kanske blandat ihop det med en annan tråd eftersom inte heller den personen skrivit i den här tråden.

Emelie-E
0

#8 Det finns en likadan tråd inne på kvinna.ifokus :)

ettlitetalias
0

Jag sager ofta fel namn! Har chefen gatt mig pa nerverna hela dagen och jag blir irriterad pa pojkvannen sa far han heta som chefen och vice versa! Men han gor samma misstag och blandar ihop mig med hans syster hah. Men inget "pinsamt", aven om pojkvannen blir lite tjurig ibland da han var overtygad om att jag var fortjust i chefen nar jag borjade pa jobbet haha.

Fridaaaa
3

Nix, säger inte ens namn under sex så:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Wera]
1

#13 haha inte jag heller :)

Ruzicka
0

#10, 11 Åh, tack! Förlåt så hemskt mycket för att jag kapade tråden. :/

Jag kan väl klistra in vad jag skrev i den andra tråden också, så jag är lite on topic i alla fall. ^^

Ja, min sambo har ropat på mig med exets namn. Det var väl lagom kul, fast inte så att det blev pinsamt eller att vi började bråka om det. Men kanske tjurade jag lite.. ;) Min relation till hans ex är, minst sagt, dåligt.

Sedan händer det faktiskt ofta att han säger "minns du när vi var på Disneyland och hade så mysigt", och så var det inte jag utan exet han var med.

En gång var han irriterad på mig för att jag inte visste hur man skulle säkra tvättmaskinen innan flytt. "Det var ju du som skulle ha koll på det, du fick det ju förklarat för dig när vi köpte den!", "Jag var ju inte ens med och köpte den..?". Så var det, självklart, inte jag utan exet det handlade om då också. >.<

Däremot har det aldrig hänt under sex, och det är jag rätt tacksam för. =P

Toxics
1

Nej, Inte under sex. Det har adlrig hänt.

Men jag har kallat honom för mina bröders namn ett par gånger och jag har tillochmed kallat honom för mamma.

Men han har sagt Lina till mig en gång. Vilket är hans Ex. Men jag gjorde ingen stor grej av det. Jag vet ju att han inte menade något med det.

Precis som jag inte menar något när jag råkar kalla honom för mamma. Haha

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

ru4real
0

Har nog lyckats säga fel ngn gång i telefon, aningen pinsamt. Men alla har ju haft ex och ibland blir det fel. Däremot att skrika exxets namn i sängen kan nog göra det lite ansträngt :)

ettlitetalias
0

#15 Åh, det hade jag ju glömt av! Vareviga gång vi är i Glasgow så bråkar vi om vandrarhemmet vi sov på första gången vi var där. Han insisterar alltid på att det var ett i West End. Men jag har aldrig varit där!! Aaaah, blir snart galen på det! Att han aldrig lär sig! :P

[great76]
0

Nog har det hänt en gång.

ssofia
0

Min pojkvän har heller aldrig kallat mig för något annat än mitt riktiga namn, men som #4 säger så har min bror haft en rad flickvänner, alla seriösa förhållanden som hållt i alla fall, 1,5 år..

Första flickvännen hette Anna och var hans liv i ca två års tid.. det är även henne som vi i familjen har träffat mest och lärt känna. När nästa flickvän (Frida) kom in i vår gemenskap så var hon så lik Anna utseendemässigt på håll att både mamma och pappa vid ett par tillfället kallade henne vid fel namn.. Hon tog åt sig och blev ledsen och det förstår jag mycket väl, för det hade ändå gått ett par år sedan Anna var en del av vår familj.. Usch, får ångest bara jag tänker på det! Skäms

[great76]
0

#20 Ångest framkallas av rädsla. Samtidigt som du kanske har svårt för att reda ut källan till ångesten. Ångest av relation kan vara av otrygg tillvaro, krav,eller att man har lite svårt att uttrycka sina viljor och känslor… Har dock inget rakt råd till er

[great76]
1

ursäkta offtopic

sannaanna
0

Jag har inte sagt fel nån gång men pojkvännen sa sitt ex namn en gång till mig. Men det var inte när vi hade sex. Och jag skrattade bara åt det

Liss
0

Nej, jag har aldrig sagt fel och inte heller min pojkvän. Det skulle nog vara ganska svårt att säga fel till honom, då han har ett väldigt speciellt namn.

Men familj säger ofta fel till mig dock. Då dem blandar ihop mitt namn med min syster eller deras barn.
Men att säga fel namn är mänskligt. Det är ganska roande när min vän ropar mitt namn, efter hennes dotter.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Northbridge]
0

Haha! Har en kompis som hade sex med sin pojkvän. Hon heter Emmie men han sa Emelie till henne istället :3

[great76]
0

#25 Får man fråga; Va?:-P

Hanna
1

#26 Vad förstod du inte?

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[great76]
0

#27 bra fråga.

[Northbridge]
0

#26: Vad förstod du inte? :s

Kan tillägga det här att "Emelie" var hans föredettas namn x)

Louen
1

Har aldrig kallat min partner för någon annan killes namn, däremot brukade jag säga mamma till honom under de åren vi var tillsammans, det var inte riktigt meningen Skäms, däremot har jag kallat en polare för min kks namn… vilket också var hemskt då min polare är kär i mig ><

Sarah
1

tror aldrig jag sagt ett namn alls under sex, trodde det var ngt folk i böcker gör bara ;P

Karmatarerskanise
0

#31 Hehe :P

Kalli
0

Vet att ett ex. råkade kalla sin flickvän för sin systers namn. Tror det var under en intim situation även om jag inte vet om de hade sex. Hon blev ganska sur av vad jag fick höra.

Jag tror/hoppas att jag inte skulle bry mig, alla kan göra misstag och jag har säkerligen kallat folk för fel namn i ren förvirring om än inte i någon intim situation. Men varför skulle det inte lika gärna kunna hända då? Utan att det betyder lika lite som det gör när jag nångång råkat säga fel.

bosse031
0

Det har aldrig hänt mig under sexet. I andra sammanhang, ja

ellebelle1994
0

det hart hänt mig ett par gånger att jag sagt fel namn men oftast när jag e trött och ska säga godnatt (namnet) så nu spelar jag säkert och säger godnatt älskling eller något liknande ;)

har ochså hänt att jag inte kan komma på killens namn fast hör till saken att jag inte kan komma ihåg några namn XD

men lite pinsamt har det ju blivit ibland Skäms