Relationer iFokus

Relationer

Etikettoff-topic
Läst 2697 ggr
Karmatarerskanise
0

Går jorden under i år?

Tror ni att jorden går under den 21 december i år som folk har förutspått?

line84
0

Nej, det tror jag verkligen inte.. :)

VeronicaKahlbäck
2

Nej, inte den här gången heller!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Karmatarerskanise
0

Det tror inte jag heller. Och vill inte det heller ;)

Michaela-N
0

Haha nej ;)

Lamina
7

Nä, det gör den knappast. Mayaindianerna har inte förutspått jordens undergång (det är deras kalender hela denhär 2012-grejen är baserad på) utan övergången till en ny tidsålder. En ny tidålder kan jag tycka behövs med tanke på hur världen ser ut idag. Oskyldig

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

fidojunior
0

Nej det tror jag inte och skulle den göra det så finns det inte mycket att göra.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Karmatarerskanise
0

#6 Nej, GÅR den under har vi inte mycket att säga till om :P

[Mairah]
3

Det tror jag inte.

Fast det beror på vad som menas med "går under"? Om planeten jorden går under och försvinner så kommer troligtvis hela vårt solsystem att rasa ihop, och om det är på väg att ske så borde kanske astronomerna ha lite koll på det redan tycker man?

Tror däremot att vi människor är på väg in i en ny tidsera, där man nu har börjat inse på allvar att det gamla systemet inte funkar längre. Vi måste nu ta nya tag och värna om vår Moder Jord så att vi får behålla henne. Gör vi inget åt det tillsammans så kommer människosläktet att gå under förr eller senare ändå. Obestämd

Michaela-N
0

#8 Det kommer den göra hur bra vi än tar hand om jorden Skrattande

Det är bara en fråga om när.

fidojunior
0

Jorden kommer gå under när solen inte längre fungerar, vilket är ca 5 miljarder år om jag minns rätt (lärde mig det i Naturkunskapen). :P

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

NinjaKakan
0

Tror inte heller den går under i år. Fast ja, det hade inte gjort mig något om det gjort det sålänge det går snabbt.

ru4real
2

Om man nu utgår från den berömda mayakalendern, så är det ju så att de har hittat fler kalendrar där tidräkningen fortsätter, så det var nog bara så att "bladet" tog slut.

Och om man skall tro på den där amerikanska stollpastorn, så har han ju haft fel flera ggr hittils, så det tror jag inte heller på.

Är övertygad om att ingen levande varelse kan förutspå sådant, eller andra "övernaturliga" fenomen.

Så vi får nog dras m varandra och jorden bra länge till

Blenky
0

Tror inte heller på att jorden kommer att gå under.
Tror mer på att mayaindianerna gav upp på kalendern Oskyldig men det är väldigt intressant det ni säger om en ny era och att vi håller på att förändras.

Han som förutspådde att jorden skulle gå under, för ett tag sedan, är för mig bara en person som verkligen söker uppmärksamhet, inget att bry sig om. 
Kommer ihåg när man skulle "återskapa Big Bang" för några år sedan och hur alla blev som panikslagna. Alla tjejer i klassen stängde in sig i ett klassrum (gick i högstadiet) och inväntade "slutet", medan jag och killarna i klassen fortsatte med våra arbeten i lugn och ro. Ni kan ju räkna ut själva vilka som hade rätt Flört

Nä, sånt tror jag på när jag ser det Glad

// Rebecka Glad

Trollsländans kaniner:
Dvärgvädur; madagaskar och viltgul samt manteltecknat

Fridaaaa
0

Jag tror inte på sånt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Justie]
0

Det datum mayaindianernas kalender tog slut har redan varit, eftersom de inte hade skottår - men det var vi Glad

[Fiction]
0

Nix. (Men vissa dagar hoppas jag nästan på det…)

Lamina
0

#15 Vilket är en myt, eftersom dom som räknade om kalendern tog hänsyn till just detta. Tungan ute

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[Justie]
0

#17 Jasså?! :-O Enligt NatGeo hade det datum redan varit Glad

Men isf: Jag hoppas inte det händer något… Tungan ute

Michaela-N
1

#16 Varför då? Om man själv vill dö tycker jag inte att man ska önska att hela befolkningen på jorden ska dö samtidigt. Det är naivt.

Karmatarerskanise
0

#19 Tror knappast #16 Menade att denne vill att alla andra ska dö, det är nog bara ett utryck. För övrigt är naivt inte rätt ord att använda där eftersom det betyder; blåögd, godtrogen, lättlurad.

trullsan88
0

En jag känner säger att jorden kommer gå under 2014.

Han somnade tidigt på kvällen och vaknade efter en stund, satte sig upp och tittade på  klockradion som visade tiden 20:14. Han är säker på att det var ett "tecken" Varför det just var ett tecken på att jorden skulle gå under då vet jag inte. Han har lite underliga idéer haha.

Själv tror jag inte på sånt där

Lamina
0

#19 Naivt? Obestämd Hur kan det vara naivt? Naivt betyder godtrogen, och godtrogenhet har nog inte så mycket med saken att göra. Oskyldig

//Lamina

Lamina
0

#18 Ja, det hade ju varit lite komiskt om dom hade missat en sån grundläggande sak… Oskyldig

//Lamina

Tusen
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jordens undergång spås med jämna mellanrum och redan 1968 mötte jag "varning för jordens undergång" för första gången.

Släpp dessa tankar. Ja, jorden kommer att förintas men då lever inte någon av oss. Det är några miljoner år kvar tills dess.

Något att tänka på kanske: Flört

Ronja06
1

http://hem.passagen.se/robbano/domedag/ - profetior igenom åren om jordens undergång… Väldigt roande hemsida.

Detta är min favoritdel:

2047, 14 september

Mänskligheten utrotas - enligt The church of blair

Hela mänskligheten kommer förmodligen att utrotas kl. 03:28 GMT (04:28 svensk tid). Gudarna kommer att dra tillbaka sin skyddande hand över människorna om vi inte slutar vara så "normala" och "konformistiska". Om vi inte skärper till oss kommer Astro-lemurer (rymdvarelser i form av lemurer med regnbågsfärgade kroppar) att attackera människosläktet och klubba oss alla till döds med gigantiska burritos…

Allvarligt talat orkar jag inte bry mig riktigt. Lever varje dag jag kan, man kan trotts allt inget om hur morgondagen blir ändå. :)

Mvh Emelie Förlägen

Uncle Thomas
0

Va? Jag trodde jorden gick under nyår 2000  :)

Det var det många som hävdade att den skulle göra…

Inte troligt att jorden kommer att gå under "någonsin", men det kan ju hända någon gång att en stor metereit träffar, så det blir som då dinousarierna dog,

eller troligare att människan förstör den med miljöförstöring, så det blir färre och färre platser människan kan bo på. Men det kommer inte att hända redan till december   :)