Relationer iFokus

Relationer

Etikett: singel
Läst 2026 ggr
Bondkaka
0

Singel första gången på 10 år

Ja varit singel nu from midsommarafton (gemensamt beslut) och det är första gången sedan 10 år tillbaka som jag nu är det på allvar.

Första killen 2 års förhållande, distans. Därefter 5 ½ år ihop med nästa och slutligen 2 år med senaste killen.

Det blev ett oväntat snabbt byte från min förr förra kille, till den jag nyligen hade, så aldrig känt av singellivet som "vuxen".

Tycker det är väldigt svårt att hitta en bra kille som man går ihop med, så nu känns det som det kommer ta evigheter tills nästa kommer :\

Jag försöker se denna period i mitt liv som en bra sak.. ta vara på mitt liv, psyke och fysiska jag.. min hund framför allt som jag älskar över allt annat, samt min stöttande familj.

Det är läskigt.. och jag vill inte vara ensam i denna situation, behöver fler kontakter/vänner :\

Någon pratglad som har lust att pratas vid om allt möjligt? :)

ru4real
0

Var lite i en liknande situation för ett par år sedan, hade innan min skillmässa flera långa förhållanden bakom mig. Och helt plötsligt är man helt ensam, många vänner försvann och det blev väldigt tyst och tomt.

Men, försök njut, ta tillvara på din egentid, gör nya saker m kompisar, skaffa nya kompisar, ungås m din familj osv. Ha inte för bråttom in i ngt nytt förhållande, ta det lugnt, du behöver läka lite och det gör man bäst ensam. (tror jag).

Bondkaka
0

Ja, det känns väldigt jobbigt stundvis och ibland väldigt bra och är hur stark som helst.

Dock har jag inga vänner jag träffar i verkligheten, då jag själv varken festar eller dricker och det gör de flesta i dagens läge för att "umgås".

Ja, jag tror också man läker bäst ensam, annars stoppas processen och det kan komma i ett senare skede. Tack vare min hund så har jag hållt mig stark och tar mig vidare..

ru4real
1

Men eftersom du har hund, kanske det finns ngn brukshundsklubb i närheten där du träffar lite folk.?

Jess89
0

Jag kan hålla med #1. Stressa inte in i något nytt kan vara otroligt skönt att ha sin egen tid någon gång i livet. Ta vara på tiden och passa på och träffa människor som har samma intressen som du. Man behöver inte dricka för att hitta nya vänner. Själv dricker jag väldigt sällan och är nöjd med det. Finns så mycket annat man kan göra när man umgås med människor.

Önskar dig lycka till med allt!

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Karmatarerskanise
0

Ser ut som du behöver prova på att vara singel, så du ser att du inte behöver någon annan än dig själv :)

Vad gillar du att göra?

Bondkaka
0

Ikväll är jag ett rejält sammanbrott. Har gråtit massvis och tänker på hur mycket jag saknar honom…

Har inga vänner jag kan umgås med irl och bara familjen som bor en bit ifrån, tills jag flyttar närmre nästa månad.

Gillar djur, fotografering, promenera, prata, titta på film, mysa..

Karmatarerskanise
1

Det är viktigt att man tillåter sig må dåligt och särja det som gått förlorat. Tror det är en viktig del i processen.

Kanske kan du sätta upp lappar om prommenader där du bor. Föreslå en tid och plats. Detr brukar dyka upp folk då.