ledsen:(
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej!! min kille har varit hos mig väldigt många gånger nu för att han väntar på sin lägenhet som håller på o renoveras… Han sa till mig igår att han tycker det är sjukt smutisgt hemma hos mig? jag stor städade i veckan o diskar varje dag o jag tycker inte alls det är smutsigt. Han tycker det är jätte äckligt säger han o han klagar på att han ej tycker lägenheten är mysig… visst jag hyr i andra hand o hon jag hyr av har väldigt mýcket saker såp det ser ju lite rörigt ut kanske.
Han sa i går inan vi la oss: fixar inte du lägenheten imorgon så kan vi ej träffas mer… jag måste ställa krav på tjejn jag träffar inget ultimatum men krav och jag ser ingen livspartner i dig om du ej är mer renlig av dig. Vill du ej ändra dig så visst, men isåfall e vi nog inte rätt för varandra…
jag bev helt paff visste ej va jag skulle säga.. gick upp tidigt imorse i fixat bort massa saker som har ett rörigt intryck o håller på å städar… skrev de till honom o han skrev: duktigt att du försöker…
jag sa att de känns som han alltid klagar på något.. sen när jag blivit mer pedant då vad ska han klaga pp då?han ba: jag vet inte.. kanske jag klagar pångt nytt… eller så blir jag stolt.?!
asså jag vet ej hur jag ska göra:( orka gå runt o ha det kliniskt rent hela tiden… gjorde det sukt mysigt häromdagen när han kom till mig men då klagade han på att jag ej damsugit i sovrummet*!!!
Hur har han det själv hemma hos sig? Är han en pedant?
/Maria
Tycker det låter lite som en dålig ursäkt för att ev. försöka göra slut.
Men va? Det låter ju helt sjukt! Om han i stort sett har bott hos dig en tid nu så kanske han kan hjälpa till med städningen och sånt istället? det är väl nåt man brukar göra när man bor ihop, även om det inte är officiellt…
/Christine

Byt kille!
ja det låter ju som en dålig ursäkt.. han kanske vill att du gör slut för han själv inte vågar.. och om han ändå bor hos dig ibland borde väl han hjälpa till med städningen.?? speciellt om han stör sig såpass.. jag skulle säga att han kan städa själv om han stör sig så.

Antingen är han en pedant, har en störning som gör att minsta oreda verkligen är ett problem för honom eller så söker han en anledning till att göra slut.
Jag hade dumpat honom. Vet jag med mig att det inte är särskilt smutsigt och jag har städat så är det rent punkt slut. Hade någon sagt så till mig hade jag svarat, jo men dammsugaren står där, varsågod och ta en sväng. Alternativt dörren är där om det inte passar.
Qui dormit, non peccat
Håller med om att det låter som en dålig ursäkt till att försäka göra slut.. :(
Det finns ju människor som är sjukligt pedanta därför var jag så nyfiken på hur han har det hemma hos sig.
/Maria
shit!
vi är inte ihop ännu men försöker…. är en kille jag varit ihop med innan så ingen ny. Jo han har det rent hemma hos sig… men inte jätte rent. Jag förösker hålla rent men städning är väll inget som jag tycker är sjukt kul direkt. Han är hos mig några ggr i veckan men kommer bo hos sig på fredag. Blir bara sårad när han sa så för vad fan ska jag göra mer än städa? kan ju inte slänga alla grejjer jag har för att han ska trivas. Vi bor inte ens ihop.,.. men han säöger att han otrivs att vara här för han tycker det e äckligt.
Jo möjligt att det är ett sätt för honom att ej vilja träffas mer… men jag känner honom sen innan isåfall säger han vi ska ej ses mer och sen är det så… Iblan när han har dykt upp kanske jag inte har damsugit den dagen o kanske varit lite dammigt… men vafan… jag pluggar heltid och har fritid också och jag damsuger inte direkt varje dag…
Tycker inte du ska slösa tid på honom, kommer knappast leda nån vart ändå. Eller har du tänkt bli hans hemmafru sen o städa 24/7?
Skaffa nån som accepterar lite damm o disk nu som då när du inte hunnit med städningen istället.
och han är rätt så kä'nslig för dofter och smuts det vet jag… för vi har varit ihop innan…Men jag har mer saker än vad han har och då ser ju det lite rörigare ut sen har jag inte så bra med förvaring i min lägenhet heller så vad fan ska jag göra… byta lägenhet eller… jag sa de till honom igår ledsen att jag inte är en tjej som bor jätte stort med få möbler och stora ytor…
Jo jag vet men så svårt bara att ta steget… blir ju ledsen att han inte äl´skar mig för den jag är….

Är det samma kille som du hade förut som ställde ultimatum hit och dit? Isåfall fattar jag inte varför ni försöker igen, det gick ju inte så bra förut.
Qui dormit, non peccat
Låt honom städa! :o
Om det inte passar hade jag inte släppt in honom mer, jag skulle inte städat för hans skull om han beter sig sådär, det låter ju antingen som att det är ett dåligt påhitt för att ni inte ska träffas mer eller också att han har någon annan. Låter inte alls som en bra kille i mina öron, du kan säkerligen hitta mycket bättre om du bara tar steget. Du får inte låta honom trampa på dig sådär! Om han vore en bra kille och tyckte att det behövde städas mer kunde han ju hjälpa till med allt, eftersom han till och med bor lite hos dig.
Undrar om detta är samma kille som du redan haft dina svängar med ett antal gånger?
Det finns ju ingen "vanlig" människa som dammsuger varenda dag och aldrig lämnar disk på diskbänken och håller det undanplockat jämt. Då skulle man ju få städa konstant, och det är det ju ingen sund människa som gör. I sitt hem så ska man leva, och att leva medför lite röra och lite stök, sålänge det inte stinker eller dräller gammal mat m.m. så tycker jag inte att det är något att klaga över.

Tyvärr verkar han inte vara riktigt vettig. Jag städar inte varje dag, det gör väl ingen. är det någon som gnäller får väl de städa då.
Du har fullt upp med studerande och säkert hemuppgifter. Han kan inte förvänta att det ska vara kliniskt rent
Att gnälla på dig förbättrar inte relationen direkt.
Ska han gnälla behöver han väl inte ens komma över till dig.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
ja kanske han har ngn annan vem vet… men inget jag orkar spekulera över om han har det… han kommer över ikväll och gnäller han då också så är det hej¨å.

Av egen erfarenhet så funkar det bara att bli tillsammans igen om man verkligen löst problemet. Är det samma kille som innan verkar det det som att ni har en del att diskutera innan det borde vara aktuellt att testa igen.
jaha dehär va ju kul.. han kom till mig igår… sa INGET om att jag städat fint, sa inget alls.. sen tog jagt upp det o frågade visst har jag gjort det fint? hans svar var… herregud helena va du tjatat om denna städningen.. inte så att du ska ha eloge för att du städar, jag sa men vad du kan la visa ngn uppskattning?! han sa: ja det e bättre nu men jag tänker ej så mkt på det. tänker mer på det om de skulle vara smutsigt men det är d einte nu..
tack lisom

#22 vet inte hur du tar mitt svar men jag kan inte hålla mig
Han är en idiot och är verkligen inte värd dig. Han klagade inte för att det såg lite bättre ut. Du ska inte behöva gå på tå för honom. Det kommer slå ner dig psykiskt. Släpp honom och hitta en vettig kompis/kille! Du gör dig själv en otjänst om du fortsätter umgås med honom!
Det där var definitivt ett ultimatum. Om du inte gör som han säger så gör han slut. Vad blir nästa det nästa gång du ska göra för att han inte ska göra slut?!
Sara

Förlåt men, det där kommer aldrig hålla i längden och få dig att må bra samtidigt… varför kasta bort tid på honom?
ne jag vet inte vad jag håller på medmen hoppas vcäll att allt ska bli bra med tiden

#26 men det kommer inte bli bättre. Han kommer köra ner dig i botten och du kommer må riktigt dåligt, bättre att bryta nu för han kommer inte ändra sig.
Låter bättre att bryta nu än när du mår ännu sämre som #27 skriver.
Ush, ush ush. Människor som han kommer inte vra nöjda, han kommer använda din rädlsa att förlora honom emot dig. Du måste släppa taget innan han skadar dig för djupt! Jag blir ledsen över att läsa hur han beter sig mot dig, om han älskar dig på riktigt borde han ju kunna visa det?
Min pojkvän är både känslig mot damm och har problem med smuts, men han skulle aldrig säga nåt sådant mot mg. Hellre hjälper han mig istället för att stjälpa mig emotionellt. Vilket är rätt skönt då jag har haft ex som varit rätt elaka i det avseendet.
Snälla gör inte som jag och stanna i ett förhållande som är större av tiden en plåga, då du inte duger, för att du inte grö saker bra nog eller vet i förväg att det skulle gå dåligt. Du finner nån annan som är miljontals mycket bättre och då kommer du torligen bara önska att denne killen aldrig mött dig
Jag förstår vad ni menar det kommer kanske nytt han klagar på men nu har han fått sin lägenhet tillbaka så vi har setts hemma hos honom och om jag ska vara ärlig tycker jag det e rätt så rörigt och så men jag säger ingenting, men man ska inte kasta sten i glas hus. Han sa att han kommer vara lite kall mot mig ett tag tills hans känner att han kan lita på mig igen eftersom vi har ett förflutet. Han har svårt att jag har killvänner och att jag har killvänner på fb så han vill jag ska ta bort alla mina killar jag har på fb för att bevisa att jag inte bryr mig om dom medan han själv kan ha tjejer han haft sex med på sin sida för jag kan lita på honoom säger han dånär jag tar upp det.
så himla jobbigt att han inte ens ger mig uppmärksamhet nu nöär jag vrklgen satsar allt, han hör qv sig varje dag men inte direkt så han ger mig snälla komplimanger eller skickar söta sms… så jag ska fundera hur mkt jag orkar.
# 30 Ärligt, dra så fort du kan!
Han verkar vara en så person som trycker ner och vet du, så småning om blir det värre och värre. Till slut är risken stor att han börjar bli fysisk också. De flesta som blir misshandlade börjar det med att killen gör just så, trycker ner och försöker bestämma. Sen slår han och säger att det är ditt eget fel.
Sara

#30 Håller med Sara, ge dig nu och dra så fort du kan!
Han har aldrig varit bra för dig, han är kontrollerande och får han inte som han vill så surar han och säger att det är fel på dig.
Tyvärr men han kommer aldrig att älska dig och han kommer aldrig bli den kille du förtjänar.
Kärlek handlar inte om krav, kärlek handlar om acceptans och stöttning!
Qui dormit, non peccat
#30 Jag förstår inte varför du fortsätter med den killen. Av vad du har skrivit här har han aldrig behandlat dig väl.
Jag har skrivit det så många gånger nu att jag känner att det räcker.
Man måste respektera sig själv!! Dags att du också gör det.
Eller så stannar du med honom och lever med problem hit och problem dit. Ingen annan kan göra valet åt dig, bara du själv.
Men stannar du får du acceptera hans sätt mot dig. För då har du gjort ditt val och bör egentligen inte beklaga dig över det. Du har makten att göra vad du vill. Men stå sedan för valet.
#30 Det där ska du akta dig för. Killar som är svartsjuka på det där viset är ofta farliga.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
#30 Det där ska du akta dig för. Killar som är svartsjuka på det där viset är ofta farliga.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Håller med er andra. Dra så fort du kan.
"Han kommer att vara lite kall mot dig ett tag tills han känner att han kan lita på dig"……Det säger väl allt
Du ska med andra ord tuktas och hållas kort.
En sådan kille är farlig.
/Maria
ska jag bara sluta höra av mig eller vad menar ni med dra så fort jag kan? har likte av mina saker hos honom.. som jag vill ha. Känner att det är väll dags då att säga hejdå till honom även om jag älskar honom så kan jag ej ha en relation där jag inte vinner någonting eller hoppas på det bästa. för han sa själv att de kan ta en månad, ett halvår, ett år tre år innan ja kan lita på dg fullt ut man vet aldrig och jag kan ju inte bli behdnaldad såhär så himla länge.
allt e på hans villkor, allt! det börjar väll att man ej får umgås med ngn sen är man fast, svårt att tro så om honom att han skulle slå… sjukt för mycket saker som e fel låter så rätt när han säger det…. konstigt det där hur det kan bli så.
jag har aldrig varit såhär kall mot mina ex innan, det hoppas jag du förstår men dom kunde jag lita på osv.. de sa han till mig.:( varför e han inte ihop me dom då liksom… han ba det e inte mig de e fel på de e dig eftersom jag tidigre haft sunda relationer o du inte haft det. tänk på det sa han också o han har ju rätt i det….
#37 Han har INTE rätt. Vem avgör vad som är en sund relation i detta fallet?
Han manipulerar dig. Man får inte behandla andra så som han behandlar dig just nu.
/Maria
# 30 Nej, du ska gå dit och hämta dina saker och göra slut. Men du ska göra det snart och inte fortsätta låta honom trycka ner dig.
Att det låter vettigt när han säger det är för att han är manipulativ. Vad som helst kan låta bra om man säger det på rätt sätt.
Vad är det du har gjort som gör att han säger att han inte kan lita på dig?
Och där har du det igen, han skyller på DIG att det är DITT fel att han inte kan lita på dig, att det är DITT fel att HAN beter sig illa.
Sara
ne det var i januari månad jag hade ljugit om vissa saker så med all rätt förstår jag honom men det vr längessen nu o vi hade ett upbrott hela sommaren o jag har verkligen försökt ta tag i mig själv o vi började ses för två mån sen typ.. men han kunde ej acceptera att killar skrev till mg på fb tex så han ville ja skulle bryta med dom å killar har ju messat mig nu med för dom tror ju jag e singel fort men har sagt att dom ej ska höra av sig…
han däremot är ju vän med massa tjejer han dejtat på fb o han tänker absolut inte ta bort dom säger han för jag kan ju lita på honom så varför ska han göra de då den stilen kör han mot mig.
allt är på hans villkor, tror han skulle bli chockad om jag sa nej till att ses ngn för han vet ju vart han har mig.

Gå och hämta dina saker, säg att det här inte funkar, radera honom från fb och din mobil och ut ur ditt liv.
Han älskar inte dig, han älskar däremot att ha någon han kan utöva psykisk misshandel mot. Och risken för fysisk misshandel är inte långt bort heller, brukar vanligtvis förklaras med jo men det är ju ditt fel att jag slog dig. Precis som han gör nu, det är ditt fel att vad som helst händer, det är ditt fel att han måste hålla dig kort och vara kall, det är ditt fel att han inte orkar vara med dig, allt allt allt.
Han är en manipulativ idiot, och han har inte rätt.
Qui dormit, non peccat
vi skulle ses ikväll… han sa att hans kompis e hemma hos honom innan utgång så han skrev jag hur länge e han där då skrev han till nio, sen messade jag nu å skrev jag kommer nio då, då skrev han : han e kvar kan du komma tio??
jag skrev: nej det kan jag inte för har andra planer nu…. finns fan gränser känner jag.

Herregud, den människan är inte bra. Håll dig borta. Hämta dina saker och bryt kontakten. Han är inte beredd att anstränga sig och han behandlar dig illa. kasta ut honom ur ditt liv!
Låt honom inte fortsätta trampa på dig! Lite självrespekt måste du ju ha kvar! Du blir faktiskt misshandlad i ditt förhållande. Ta dina saker och dra, radera honom överallt, på mobilen, på datorn mm och svara inte när han ringer och "ångrar" sig. Var singel ett tag, var med kompisar och ta hand om dig själv, så hittar du säkert en annan Bra kille senare.
oj detta var en gammal tråd men vill bara uppdater att han är ute i mitt liv!!!!!!!!=)

Underbart. DU gjorde det enda rätta. lycka till att hitta någon som uppskattar dig mer:)