Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 11664 ggr
Zannnna
0

Kan tjejen vara kortare än killen?

Hej! Vad tycker ni om att tjejen är längre än killen i ett förhållande? Och då menar jag inte en cm utan snarare en dm.

Jag skulle verkligen behöva höra vad andra tycker eftersom jag själv är ganska lång och oftast mest känner mig stor och osexig med kortare killar.

Jag har råkat ut för att kanske vara alltför intresserad i en mycket kortare kille och jag kan inte sluta tänka på honom. Jag har dessutom fått höra av en kompis som han tydligen pratat med om att han kanske är intresserad av mig också. Men som sagt han är mycket kortare och har komplex för sin längd också.

Vad tycker ni? Är det jättekonstigt med att tjejen är längre än killen eller är det okej?

Tack på förhand för svar :)

Mitralis
0

Det går utmärkt.
Långa mamman i huset brevid mitt har två barn med sin man som är säkert 10-15 cm kortare än hon. 

Om du klickar in på länken så ser du en massa kändisar där tjejen är längre än killen Glad

http://se.starlounge.com/index.cfm?objectid=162251

Zannnna
0

Det kändes bra att höra det och att se de bilderna. Jag är inte säker men det känns inte lika jobbigt längre. Jag har alltid tyckt om att killar är längre än mig eftersom det inte är så många tjejer som är det. Men jag antar att man får dra för- och nackdelarna, jag gillar honom ju verkligen så det väger upp ganska mycket ;) tack för svaret :)

Mitralis
1

#2 Gillar du honom så ska du köra på det tycker jag, det är det viktigaste Glad Passa på och var kär och lycklig när du får tillfälle.
Vore dummt att passa bara för en sådan bagatell som längden.

annainorrland
0

Det är helt ok om tjejen är längre än killen. Dock skulle det väl se lite konstigt ut om jag hade en kille som var 1 dm kortare än mig då jag bara är 162cm. Då skulle han väl vara dvärg

Zannnna
4

Jo, jag är ca 1.80 och jag gissar att han är ca en och sjuttio eller något sådant. Jag lärde känna honom för två veckor sedan och försöker tvinga mig att inte tänka på honom pga. detta med längden. Men efter att jag fick höra om att han var intresserad av mig i alla fall i början, så har tankarna inte gått att stoppa.

Men har nog bestämt mig för att prova och se vad som händer istället för att undvika Glad

viktoria91
1

Jag skulle inte vilja ha en kor kille då jag tycker det är estetisk snyggare med en lång kille och jag inte attraheras av killar som är av min längd. 180 cm är minimum.

Mitralis
0

Jag gillar korta killar. Nu var i och för sig killen fortfarande längre än mej, men vi såg nog ut som ett ganska nätt litet par, jag med mina 159,5 cm och han på 170 cm. När jag hade klackar så var vi i det närmaste lika långa. Kommer ihåg att jag ratade killar som jag tyckte var för långa ett tag efter det tog slut med den killen som var min första kärlek. 183 cm var alldeles för långt för mej tills jag träffade en kille som nu är min sambo för då struntade jag i längden Skrattande

Karmatarerskanise
4

Känner flera par där killen är kortare än tjejen. Man kan inte styra sina känslor och faller man för en som är kortare ska man köra på det, längden spelar ingen roll, det är ju personen som är det viktiga.

Sweelin
8

De som bara bryr sig om längden kan ju inte vara så seriösa gällande förhållanden… "Näää du är 1 cm för kort, tyvärr alltså…"

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

viktoria91
0

#9 Klart man inte bara bryr sig om längden men för att bli tsm måste det finnas en attraktion. Och blir man attraherad av längre män så blir man. Jag har bara haft seriösa förhållanden.

Zannnna
0

Så var jag innan, om jag såg en söt/snygg kille som var för kort brydde jag mig inte eftersom jag egentligen blir mest attraherad av långa killar. Nu är jag inte bara attraherad av denna kille utan jag har dessutom lärt känna honom hyfsat eftersom vi har umgåtts en del och jag gillar honom mer och mer pga. hans egenskaper, charm och sätt. Men det finns ju som sagt alltid detta stora men… men som sagt ingen kan ju vara perfekt Flört

Sweelin
1

#10 Visst att det finns undantag. Men denna tjej är ju uppenbarligen attraherad och tycker om killen, men att hon är osäker över hans längd vilket är väldigt fånigt… Det är så svårt att hitta en kille som man trivs med som det är, så varför stå med måttband och göra det ännu mer komplicerat?

TS, gillar du killen så go for it! Känner många som har kortare killar och inte verkar ha komplex över det. Ingen annan runt om bryr sig heller.

Det är tråkigt att du har komplex över din längd, men många tycker att dte är snyggt med långa tjejer också vet du, alla tycker olika.

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

PiganX
1

Klart killen kan vara kortare, men jag själv skulle inte kunna vara tillsammans med en kortare kille tyvärr.

Maria
1

#13 Hur vet du det?

/Maria

sundsvallstjej
0

Längden spelar såklart ingen roll när man älskar någon, men har aldrig träffat en fullvuxen man kortare än 160cm

Karmatarerskanise
3

Man kan lätt säg att man inte kommer falla för det eller det utseendet. Men en dag står man där och gör det. Känslor kan man inte styra över :)

[vaniljen]
0

Klart du ska testa och se vart det leder :)

Jag har själv aldrig fallit för någon kortare kille och har nu en jättefin pojkvän som är lite längre än mig. Men man kan inte styra över känslorna och jag tycker du ska lära känna honom mer. :)

PiganX
2

#14 Vadå hur jag vet? Det är så jag känner, jag klarar inte av det bara. Tycker däremot inte att det är fel eller konstigt när andra tjejer har kortare killar. Men jag personligen skulle inte kunna det.

Maria
11

#18 Jag tror man ska akta sig för att vara så säker på sin sakFlört framförallt när det gäller kärlek.

/Maria

PiganX
0

#19 Ja det är vad du tror. Jag kanske inte alls tycker likadant om ett år, vem vet? Men nu är det så jag tycker, och skulle inte börja hålla på med en kortare kille. Från ett till annat känner jag inte killar som är kortare än mig heller, eftersom jag inte umgås med nån i min ålder. Så oroa dig inte, det ska nog inte bli nåt problem Flört

Maria
5

Så du umgås bara med de stora långa killarna du?Skrattande

/Maria

pyromanen
0

Jag brukade alltid titta efter långa ljusa killar, gärna med lockar. Första stora kärleken vart 190 cm och blond med lockar, den nästa 198 cm blond utan lockar. Hokus-pokus vet inte vad som hände Skrattande.. mannen jag är gift med och firar 12 år med i dessa dagar är 172 cm och mörkhårig!?  Om n¨ågon sagt det till mig förr skulle jag inte trott på det för 5 öre.  172 cm är fortfarande några cm mer än mig, men stort sett är vi lika långa.

Jetaime
0

För mig skulle det inte ha någon betydelse, det är inte bara längden som räknas, men en kille hade fått vara rätt kort för att vara kortare än mig dock :p

hus-musen
2

Självklart kan  man som tjej vara längre än sin partner, det är knappast längden man blir kär i (om man nu inte har en fetish för långa/korta människor)
Se till personen, är du kär så kör på!

Qui dormit, non peccat

Buffaomini
2

Tycker inte det ser konstigt ut. Så länge man attraheras av varandra.

Frogge33
1

Det spelar ju egentligen ingen roll över huvud taget, om man inte är väldigt utseendefixerad vill säga. Jag är själv en 5-6 cm längre än min kille. Det är ju känslorna som räknas. Tycker du om honom så ska det ju inte spela någon roll om han så är 20 cm kortare! Flört

// Matilda

mandyosv
0

#20 det är ju precis som att du inte skulle kunna vara attraherad av en extremt tjock kille, men så blir du tillsammans med en smal kille & så efter 10 år, ska du dumpa han å ligga med andra då bara för att han blivit TJOOOCKK?? hahahahaha

*umgås inte med folk i min egen ålder" haha natthumor

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Ove-D
3

Varför har man ens dessa funderingar om man i kär i varandra? Är verkligen längden så viktig?

Med handen på hjärtat så kan jag inte påstå att jag tycker att min "gubbe" är snygg… Men han är snäll, ställer alltid upp, lugn, sköter sina räkningar osv… Jag har hellre en gubbe som är ordentlig än ett dreggelobjekt som varken har nåt innanför pannbenet eller sköter sig…

viktoria91
1

#28 Mitt dreggelobjekt sköter sig. 2 in 1 finns. ;)

Jessicahagstrom94
0

alltså näe, JAG tycker att killen ska vara längst, men det kanske beror på att jag är så himla kort själv. ;) inte så ofta det händer att en kille i min ålder är kortare än mej då jag är 1.60 bara. så nja, en dm kortare kille skulle jag aldrig ha. jämnlång eller längre, men inte för lång.

JossanH
4

Jag är en 180 cm själv :)

Har haft pojkvänner som varit allt mellan 175cm- 194 cm. Min sambo idag är ca 4 cm kortare än mig. Han gillade inte långa tjejer och upplevde dom som skrämmande vilket hans vänner visste. Men när vi började träffas tänkte han inte ens på min längd :)

Jag tycker att det är lättare att känna sig liten och nättare när man är med någon som är 10-15 cm längre än man själv är men det är svårt att få allt man vill ha här i livet :P Älskar smala och seniga killar och det är precis vad min sambo är så får väl ta att han är kortare och har mindre kroppshydda än mig- han är ju sjukt snygg att se på :)

Så strunta i allt vad längd heter! Bär upp din kropp med stolthet så kommer du vara snygg i allas ögon oavsett hur lång du är!!!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Ove-D
2

Jag tycker korta killar är söta och långa stiligare. Jag har väl haft två pojkvänner som varit kortare. Resten har varit längre. Men egentligen med facit i hand så väldigt långa är lite obekvämt när man står och ska pussas för antingen får han "göra sig kortare" eller så får jag böja bak nacken mycket… Barn har jag.. med 195 cm!!!

Virvlan
7

Jag är längre än min kille. Å ja skiter i vad folk anser om det. Vem bestämmer att killen ska vara längre?… bara dumt.

[butterflies]
0

Jag har också tänkt på det där. Jag är 175 cm och har alltid tyckt att killar som är längre än mig är mer attraktiva. Har alltid avvisat kortare killar och alltid tänkt mig att min blivande pojkvän ska vara lång.

Nu har det råkat bli så att jag är jätteintresserad av en kille som är några centimeter kortare än mig men jag tänker faktiskt inte alls på det när jag är med honom. Personligheten gör det yttre =)

Karmatarerskanise
2

#33 Tror ingen här dömmer andra, utan de har bara skrivit hur de själva känner :)

JossanH
0

#35 normen säger ju att tjejen ska vara kortare än killen, tror inte hon menar att folk just här är dömande, utan över lag.

Sajtvärd på Iller.ifokus

myhairlady
0

Spelar ingen roll. Min kortaste pojkvän var 165 cm. Själv är jag 164 cm

fobofobiker
0

Jag är längre än pojkvännen, han 170 jag 172

Virvlan
0

Ja precis, folk över lag.. Inte ni här =)

Karmatarerskanise
0

Okey :)

[WickedAlly]
1

Äsch, det spelar ju ingen roll vem som är längst, knappats längden man förälskar sig i. Själv har jag aldrig behövt tänka på saken då jag är 157 cm lång själv, men å andra sidan så vet ju ingen om jag en dag gifter mig med en dvärg och då lär jag ju vara längst. Iaf med några cm ;)

Uncle Thomas
1

#TS Inte unikt så prova. Gå efter vad ni känner själva.

#32 "väldigt långa är lite obekvämt när man står och ska pussas för antingen får han "göra sig kortare" eller så får jag böja bak nacken mycket…"

Ja, ett ex var ganska mycket kortare än mig, så hon fick ont i nacken och jag fick ont i ryggen av att böja mig nedåt.

Min jag tror blivande fru är också mycket kortare. Vi har pratat om att ha en "krampall" eller bygga "kramramper" längs några väggar  Glad

Simuala
0

Nästan alla mina har varit 183 cm precis. Lite lustigt. Cool

JoJo!
0

Föredrar personligen att vara kortare än killen Det är dock inte så svårt att hitta någon längre när man mäter 162 cm

Kan förstås vara praktiskt med ungefär samma längd, men det tar kärleken ingen hänsyn till

Min man är 187 cm Mycket att älska Glad

[Airo]
0

Min mamma är längre än min pappa faktiskt, dock inte flera dm, utan hon är bara ca. 3-4cm längre.

Säger som JoJo! (#44), föredrar personligen att vara kortare än killen. Är ju dock det då jag är 168,2cm och min pojkvän är ca 1,94cm.. Oskyldig ca ett huvud längre än mig, hihi.

pringles
0

Föredrar kanske hellre att tjejen är lite kortare än mig. Jag är 1,96. Men träffar jag en längre tjej så är det inte kört pga längden

blondiie
2

jag ha alltid velat ha en längre kille, men de gick inte med mitt ex som är kortare än mig. dock bara 1-5cm, men kan må dåligt över de ändå. men ju mer jag blev kär/älskade honom, ju mindre brydde jag mig om längden. kunde väl komma att tänka på de ibland, men de är ju inget att göra åt saken, så jag fick ge upp de och de funkade bra :)

Aniara4
3

Grejen är ju att det finns djupt rotade könsroller som bl.a. föreskriver att en man ska vara stor och stark, och en kvinna ska vara liten, vän och bräcklig. Normen för hur ett par ska vara är att mannen (det ska naturligtvis vara ett heterosexuellt par om det ska vara "rätt") är lite längre, lite äldre, och tjänar lite mer.

Därför känns det jobbigt för en del om de råkar bli kära i någon som inte stämmer in på den normen. På samma sätt som en del män känner sig otillräckliga i sin mansroll om deras kvinna tjänar mer pengar eller är längre än dem själva, känner sig många Kvinnor okvinnligt stora och klumpiga om de är längre eller starkare än mannen. Han förväntas kunna bära dem över tröskeln, inte tvärtom!

Så jag tycker verkligen det finns anledning att försöka sätta sig över de här ingrodda förväntningarna om man nu råkar bli intresserad av någon som inte passar in i mallen!