Nu betyder åldersskillnad mycket tydligen!
Jag måste bara få skriva av mig..
Idag är det 5 månader jag och min pojkvän varit tillsammans. Förra veckan frågade han om jag ville förlova mig. Kanske inte nu, men i framtiden. Givetvis ville jag det. Det känns annorlunda med honom, verkligen, sen struntar jag i vad alla andra säger!
Igår påstod han att det kanske inte var så bra att det skiljde så många år mellan han och mig (exakt hur många säger jag inte, för orkar inte med någon 'kritik' just nu). Att det var konstigt med vår åldersskillnad och att vi skulle kunna fortsätta träffas för det. Men det har ju aldrig varit några problem tidigare? I början av vårt förhållande sa han att inte det betydde någonting med vår åldersskillnad, han tänkte mer på mig och min familjs kritik om vårt förhållande. Jag skiter i deras kritik. Jag kommer aldrig kunna älska någon så mycket som jag älskar honom. Aldrig någonsin.
Vi pratade om detta igår om hur vi skulle göra. Varken han eller jag vill göra slut. Vi gjorde ju det någon månad efter vår början av förhållande, men varken han eller jag klarade att vara utan varandra. Vi kom bara fram till att vänta tills jag är exakt 15 år eller kanske äldre.
Ja, vi får se hur det blir.
Vill inte ha någon kritik nu om "Om du nu struntar i vad alla säger, varför säger du inte åldern då?" osv. Jag orkar bara inte med sådant nu.
Tack! <3
Ja, jag har öppnat en likadan tråd på tonåringar.ifokus.se! Men kom på att jag skulle lägga in här istället.
Kanske har han börjat tappa känslor eller så om han plötsligt börjat prata om ålderskilnaden. Eller så kanske han tänkt mycket på det och faktiskt tycker att den kanske är lite för stor?
HAr i träffats ännu?
Nu vet jag inte hur många år som skiljer sig åt men om det är väldigt många år så kanske han har börjat tänka efter. Kanske han har börjat bli orolig över vad andra kommer att säga om det hela, eller så har någon redan sagt något om det?
Det är otroligt hur vi påverkas av vår omgivning så jag skulle inte vara förvånad om någon har sagt något som har gjort att han kommit in på andra tankar.
Antingen så har han börjat fundera på saker han kan och vill göra men som du inte kan följa med på på grund av din ålder och då känner att det blir ett hinder i erat förhållande.
Andra saker kan vara att någon sagt något och han helt enkelt blir påverkad av det och på så sett tränger undan sina egna känslor.
Jag har själv haft äldre killar sen jag var 12 år, då var killen 15.
Sen har det egentligen bara ökat i åldersskillnad med åren.. När jag var 16 så var killen 24, killen efter 25.
Det första förhållandet som faktiskt var de första bästa var jag 16½ och han 24, jag 93:a och han 86:a.. Vi hade sjukt kul tillsammans, det enda som inte funka var ju t.ex. att jag inte kom in på krogen om han ville gå ut med sina vänner eller om vi ville åka på kryssning ihop, då slog de käppar i hjulen eftersom han var tillräckligt gammal men inte jag.
Nuvarande killen (som jag vart med i 1 år & 1 månad) är 24, fyller 25 i höst (jag fyller 19 i höst) och det fungerar felfritt, har nyligen flyttat till honom då han bodde i en annan stad och vi låter framtiden komma utan massa planeringar.. Fördelarna med min ålder nu är ju att vi kan göra allting tillsammans, resa, krogen osv..
Så jag tycker att du borde prata med din kille, be honom finnas där vid din sida tills du sakta men säkert har åldern inne till att göra allting här i livet.. Försök att inte planera så mycket utan ta varje dag för vad den är och försök göra saker ihop som ni båda uppskattar 
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
#4: Jag bor i Norge, han i Sverige, så det blir liksom inte så mycket träffande längre om du förstår vad jag menar…?
Hur som, han är inte personen som varken dricker alkohol hemma eller t.ex på en krog. Han är för det mesta hemma och han vill ju liksom vara med mig, det är ju inget tvivel, för det sa han.
Men.. Ja..
# Får man fråga hur många gånger ni har träffats?
#5 Syftade mer om om ni någonsin har träffats, för jag minns att du inte hade det senast du skrev om honom.
Hur går det i Norge förresten?
Det har löst sig nu c: Tack för alla svaren! <3
#7: Vi har träffats och det går fint i Norge!
#9 Det där är pedofili! Du är bara 11 år!!
Jag hoppas VERKLIGEN inte han träffar dig.
**Det kan hända mycket hemska saker, gör det inte.
**
Detta är allvarligt!

#9 Pedofili är olagligt och det är det som han sysslar med. Du är 11 år och inte laglig. Han är 21 och borde verkligen inte springa efter småflickor. Ålderskillnaden i sig är det inget fel på, det är bara 10 år. Men det enkla faktum att du är 11 gör att det är fel.
Qui dormit, non peccat
#9 Har du tänkt på att det är olagligt?Han kan hamna i fängelset för sådant där. Någon som vet mer om lagen angående det här skulle gärna få skriva mer om det eftersom jag vet inte exakt om lagstiftningen i Sverige (jag bor själv Finland).
Är du också säker på att han är "bara" 21? Det kan ju även hända att han är mycket, mycket äldre än så. En vuxen man som vill ha något att göra med 11-åringar kallas för pedofil.
Vad säger dina föräldrar om det här? Om du inte har sagt något till dem (vilket jag tror är fallet) så vad tror du att de skulle ha att säga om det hela?
Jag försöker just nu hålla mig väldigt lung och sansad men det här är verkligen farliga saker…
Var nyss rättegång i Karlstad mot en man som kommit i kontakt med unga tjejer via nätet (wordfeud och annat) och bestämt träff med dom och våldtagit dom.
Bestämma INTE träff med dendär "21-åringen"!!! Varför skulle en "21-åroing" vilja vara kompis med och träffa en 11-åring!? Har du kompisar irl i den åldern?
Har inte läst så noga, men ni som skriver att hon inte ska träffa honom, hon säger i #8 att hon redan träffat honom…
#15 Det fanns andra inlägg om en annan person som skulle träffa en mycket äldre kille, de inlägg är borttagna.
#15 Det är inte ts dom inläggen syftar på utan en mycket ung tjej som var inne o skrev i tråden, men vars inlägg nu är borttagna - kanske borde även svaren som hänger ihop med de borttagna inläggen tas bort.
Eftersom de inläggen är riktade till nr 9 som inte syns så antog jag att man förstod att det gällde ett borttaget inlägg och inte TS. Jag gillar svaren i de inläggen och har valt att låta dom stå kvar.
Inlägg 11-12-13-14 är INTE riktade till TS!