Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 5705 ggr
cykelpumpen
0

Varit singel hela mitt liv

Hur hittar man en seriös tjej som vill ha mer än bara nåt tillfälligt?

Var letar man?

På jobbet är bara grabbar

På krogen vill ingen ha nåt seriöst

På nätet vill nån bara vara kompis, nån vill vara kk, nån struntade i att ens dyka upp när vi bestämt att träffas?

Varför vill ingen ha mig?  Säg inte att jag bara haft lite otur och att hon dyker upp när jag minst anar det.

Jag ser normal ut och har normala intressen. Jag skulle ge vad som helst för att få en flickvän. Nån att älska och som älskar mig.Hon behöver inte ens se bra ut. Bara hon är trogen omtänksam och snäll.

Jag har aldrig haft ett förhållande och är 28 år! Är det nåt fel på mig? Jag är inte oskuld men de få jag legat med (2 st) ville inte mer sen

Nån trevlig tjej 20-35 får gärna skriva till mig

Jag är 179 cm 72 kg mörkbrunt snaggat hår blå ögon, lite blyg men snäll, gillar djur natur, hemmakvllar, gillar laga mat, kör mc,  jobbar med datorer

malinmagnusson
0

Jag var uppgiven innan jag träffade min nuvarande kille också. Hade gått på många nitar. Jag träffade honom på nätet.

Det är absolut inget fel på dig. Ge inte upp!

Jessicahagstrom94
0

på nätet finns många seriösa och många oseriösa, gäller att hitta dom seriösa bara, jag hittade min kille där och vi har vart tsm i snart 3 år.

pinku
0

jag har träffat nästan alla mina pojkvänner på krogen, inte alla där är ute efter one-night-stand, lite som på nätet antar jag, finns seriösa och oseriösa. Men finns det inte dejtingsajter där man skriver in vad man är ute efter? För att liksom sålla bort alla som inte vill ha förhållande?

JoJo!
0

Hittade min man på nätet, så visst går det att träffa någon där Klart man kan bli bränd där med precis som IRL, men man får söka sig fram och inte ge upp

Se bara till att själv vara ärlig Känns som du redan är det, men det är det tipset jag kan ge dig Det var något jag fastnade för hos min man Jag märkte att han var äkta Måste vara många fler Kvinnor än jag som är ute efter det (Och om de inte söker efter det är de nog ändå inget att ha)

Lycka till !

Jess89
0

Det är inget fel på dig, den rätta dyker upp när du minst anar. Du kanske ska börja med att leta bland vännersvänner. Jag personligen skulle inte leta på krogen. Men är medveten om att det kan finnas människor där som vill ha något seriöst.

Ett bra tips är nog kanske är dejtingsajter då du kan välja vad du söker.

Önskar dig lycka till med ditt letande!

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[vaniljen]
5

Det låter som att många seriösa tjejer skulle fastna för dig. Ge inte upp och nej, det är absolut inget fel på dig! Jag tror många tjejer skulle bli glada av att slippa fundera på ex och tycka att det är fint att du inte har legat med massor av tjejer. :) Jag skulle bli glad i alla fall.

Min första och enda pojkvän hittade mig på nätet, spraydate. Vi träffades efter någon vecka och jag höll på att sumpa alltihop. Men sedan träffades vi efter några dagar igen och sen dess har vi varit tillsammans. Innan var det mestadels oseriösa killar på nätet och jag är glad att jag inte träffade någon av dem.

Du kanske kan prova att göra någon extra i vardagen för att träffa mer folk/tjejer? Någon aktivitet du inte har testat på tidigare? Gå ut på stan med några vänner lite mera. Eller lägga upp profiler på fler bra dejtingsidor och se om det dyker upp några seriösa tjejer. Håll dig undan från att leta tjejer på fester och annat där mycket alkohol är med, kan säkert fungera för vissa, men jag själv skulle hellre velat träffas under mer vardagliga/spontana stunder.

Lycka till, rätt tjej kommer dyka upp! Kunde till och med jag få en fin pojkvän, så kan alla hitta någon :)

[Devya]
3

Jag har läst igenom de få inlägg du har skrivit och på basen av det så verkar du ju vara en helt normal kille (svårt dock att få så mycket info om dig då du bara skrivit ytterst få inlägg).

Om jag skulle vara singel skulle jag gärna vilja lära känna dig bättre. Så jag tror inte det är något fel på dig alls utan du har mest haft väldigt otur, även om du inte ville att man skulle skriva det.

Tyvärr kan det vara så i vissa fall att man har faktiskt otur. Min morbror som är en helt underbar människa (jag har aldrig träffat en snällare människa) fick sin första flickvän då han var 35 år gammal. Och då såg inte han illa ut! Men han hade haft väldigt otur. Nu är han gift och har barn.

Det gäller att hålla upp humöret och tro på sig själv. Det värsta som kan hända för dig är om ditt självförtroende börjar dala, för om sanningen ska komma fram så är det väldigt jobbigt med människor som pratar skit om sig själv (Jag vet för jag hade väldigt dåligt självförtroende, och har det ännu men försöker att inte prata om det) Om du inte tycker att du är bra som du är så kommer inte så många andra att tro att du är bra heller.

Sen var du hittar seriösa tjejer är en knepig fråga. Kanske häng lite på forum och prata med människor där?

Nosen
0

Du måste ju slänga dig ut och chansa! Ta chansen!

Om det går åt helvete, ja men prova igen. Träffa folk, ge dom en chans, förvänta dig ingenting och ta det som det kommer :)

Lite tips bara :)

Jag träffade min kille på internet, vi snackade på telefon, sedan träffades vi igen och igen och igen och vips så flyttar jag 30 mil norrut och bor här med honom fortfarande.

När du minst anar det händer det!!

Jetaime
2

Jag tror att det är lättare att träffa någon när man itne letar, och sen är det bara att inte ge upp och inte anstränga sig FÖR mycket. Jag tror och hoppas för din skull att du kommer hitta någon! :)

[malda]
0

Du har fått bra tips här redan. Och så länge du är "normal" som du säger, så kommer hon dyka upp! Mitt tips är att leta där du har dina intressen, så ni har något gemensamt. De du nämner är djur och natur, och mc. Hur praktiserar du dessa? Gå med i intresseforum om du inte redan är aktiv "i verkiga livet" med dina intressen, där brukar man kunna hitta träffar av olika slag att åka på.

Att en tjej på nätet inte letar efter annat än vänner behöver inte vara något hinder. Träffa henne och se om ni klickar, gör ni det så ändrar hon sig snart. Lycka till, din tur kommer också!

vallhund
4

Mitt tips är att sluta leta.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[vaniljen]
1

Jag vet inte vilka djur du gillar, men när jag läste #10 så kom jag att tänka på att det är fullt av Kvinnor på ridskolorna och de få killarna som finns bland hästar brukar vara omtyckta ;) Så om du är okej med hästar så är det ett hett tips. :)

I övrigt står mitt förra inlägg fast, du kommer att hitta rätt tjej!

Lamina
2

He he, det är nog fullt med tjejer inom dom flesta intresserföreningarna för djur. Jag har hållit på med hästar, hundar, djurparksdjur, råttor, möss och hamstrar och nästan aldrig träffat på en enda kille inom något av dom områdena. Så tja, pröva hundtricket, eller råttricket eller vilket trick som helst. Dom flesta djuren kan man faktiskt ställa ut och därmed träffa tjejer. Flört

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Ove-D
3

Jag har träffat flera partner genom föreningslivet… Antingen intresseförening eller idrottsförening… Men det gäller ju att man vågar ta kontakt!!! Våga ta första steget… Våga umgås på olika sätt osv.

Jag vet en som var närmare 40 när han hade samlagsdebut. DET tycker jag är sent men hade helt enkelt inte stött på någon som var intresserad av honom som han själv var mottaglig för.

Sen när man väl träffar någon gäller det att vara lyhörd och inte varken vara en snigel eller ångvält…

PogoPedagog
4

Som dom andra säger gå med i någonslags förening. Jag satte mig ner och funderade på vad det egentligen var för typ av partner jag sökte när jag tyckte att jag hade vrit singel alldeles för länge. Jag kom fram till att jag ville ha en karl som var fördomsfri, inte drevs av pengar och som gärna fick ha liknande intressen. SEn gällde det att lista ut vart man kunde hitta folk med dessa egenskaper. Till saken hör att jag jobbar som målare och därmed träffar massor med män i arbetet men de var inte min typ av män. Så lista ut vad det egentligen är just du gillar och vart sådana människor kan tänkas hänga.

Jag kom fram till att jag gärna ville ha en "nördig" rolig man och det finns inom medeltidssvängen så jag letade mer aktivt där och hittade mig en perfekt:)

tjiivans
1

Det här kommer att låta skitdumt, men jag blev precis singel efter nästan 4årigt förhållande.
När jag träffade mitt ex hade jag precis slutat plugga och letade efter jobb, bostad och sist kille. Sedan råkade det bli så att på jobbet jag fick träffade jag en kille och flyttade in hos honom så jag fick allt på samma gång när jag egentligen inte letade.

Innan honom så hade jag ingen aning om vart man skulle träffa någon. Letade inte så aktivt då heller visserligen.

Nu funderar jag lite på samma sak och har funderat på att köra hundtricket =)
Dock bor jag i ett område med mycket radhus så det är inte så mycket singlar…

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se