Player för dig
Ja, helt enkelt - vad är det som gör att någon blir en player för dig?
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
Det är en människa som leker med andras känslor.
#1 Tycker detsamma här, vet dock att en kompis till mig ser personer som går från en till en annan efter en kort tid som players.
Kan delvis hålla med henne, men det beror helt på hur denna "player" varit innan - ibland stämmer inte känslorna helt enkelt och då tycker jag inte man är player även om det är kort tid emellan.
Men helt klart, leker någon med ens känslor så tycker jag det säger sig självt.
Funderade över detta idag när jag klippte gräset, var går egentligen gränsen för detta?
Ja, någon som leker med andras känslor. Och det kan naturligtvis vara på många olika sätt.
För mig är det någon som håller på med många andra , inte bara fysiskt men psykiskt också. Lurar in folk för att få det dom vill ha.
Kan berätta för en tjej på fredagen att han gillar henne mycket och hennes utstrålning och utnyttjar att hon tycker om honom. Eller tväört om .
Och sen på lördagen säger han de exakt samma till en annan tjej för att få det han vill,.
Så ser jag det.
Det behöver ju inte alltid vara en kille. Skulle tro att många tjejer är så också. men jag har bara råkat ut för karlar som är så.
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
#2 Så länge personen som hoppar mellan partners inte gör det för att såra eller för att få ut något av det själv så kaan jag inte se det som en player.
#5 "Player" kommer från "playboy" antar jag. Definitionen på "playboy" är väl att ha många partners tätt OBEROENDE av om kvinnorna vet om det i förväg eller inte, d v s ÄVEN om ingen har några kärlekskänslor inblandade?
Och i mer jämlika tider kan det inte heta "playboy"
för det finns ju Kvinnor, som lever så också.

En player är en slampa, oavsett kön. Svårare än så är det inte. Ligger runt och leker med andras eventuella känslor.
Qui dormit, non peccat
#4 Så tänker jag också det.

Tycker inte att det är att LEKA med andras känslor lika mycket som att man inte BRYR sig om andras känslor. Jag hade ett år då jag dejtade ganska extremt. Jag gjorde det inte för att leka med ngns känslor eller såra ngn aktivt, men jag brydde mig inte hur andra kände inför mig. Jag sa till alla jag träffade att det inte skulle bli ngt seriöst och många blev kära i mig. Jag brydde mig inte men jag var aldrig ute efter att såra ngn eller leka med deras känslor.
Tycker player är en manlig version av slampa.
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

i min värld finns det inget som heter slampa… vill man ligga med många ska man gära det.
slampa kan vara en sån som behandlar killar illa & håller på med andras killar, andras ex osvosv
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

jo jsg är väl medveten om vad slampa innebär, dock anser jag inte att tjejer som ligger med många är slampor, de är som de vill vara och ska inte nedvärderas för det. En person som ligger med andras killar… det är ju för tusan killens fel om han är otrogen och inte tjejen han är med. Är hon singel så är hon, är han upptagen så är han otrogen och det är endast hans ansvar. Man vara vara en usel vän om man har sex med en kompis kille däremot.
#13 Oavsett om tjejen är singel eller inte så OM hon är medveten om att killen har flickvän så är det otroligt respektlöst att ens försöka få till något med honom. Sen är han respektlös med om han tillåter det.
Som du säger, man gör som man vill men om man medvetet försöker få till det med någon som man vet har förhållande så är man respektlös och då tycker jag också man får ta konsekvenserna därefter!

respektlöst ja, men killen är den som gör mest fel i det här fallet…
#15 Ja, om tillåter han det så gör han självklart fel.
Men jag skulle inte kunna se med så stor respekt på någon som medvetet går omkring och försöker få till det med någon/ra h*n vet har ett förhållande. Jag säger inte att jag inte skulle respektera människan ifråga, men jag skulle inte ha lika stor respekt som jag i normala fall har.
Jag tycker båda gör fel, man går inte och försöker få till det med någon som man vet har ett förhållande. Så enkelt är det bara.
Man kan liksom inte bara gå till någon man vet har förhållande, försöka få till något med den och sen tro att det är utan konsekvenser och att allt är OK. Då får man faktiskt inse/förstå att man kan få ett rykte om sig eller liknande och då är det bara att ta det, man var fullt medveten om vad man gjorde och man kan inte skylla på den man höll på med för ens egna handlingar.
Sen får ju givetvis den man höll på med ta konsekvenserna för att ha varit med någon annan trots att man har förhållande.
Båda gör fel, man kan inte ge någon annan skulden för ens egna handlingar oavsett hur man vrider och vänder på allt.

En player för mig är nån som inte vill ha nåt seriöst o leker med folks känslor

#7 tycker samma som du.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Alltså jag har varit otrogen en gång, och jag skyller verkligen inget på killen jag gjorde det med. Bara mig själv, hade ju alla chanser att inte göra det om jag inte velat.
~ Ysmn