Relationer iFokus

Relationer

Etikettoff-topic
Läst 1661 ggr
Karmatarerskanise
0

Ungdomar sparkade ihjäl lamm

I artikeln kan man läsa att ett lamm blivigt ihjälsparkat.
Vad är det för fel på "människor" som kan göra något sådant? Vad fattas dom?

http://www.expressen.se/kvp/tva-ungdomar-sparkade-ihjal-lamm/

myhairlady
0

Men usch vad hemskt.  Nu gråter jag..

Jag klarar inte av att höra/se hur djur far illa för att det finns onda människor.

Hoppas verkligen att idioterna åker fast. Men polisen lär väl inte prioritera ett sånt fall.

hus-musen
3

Ja vissa skulle inte ha fötts helt enkelt.. Finns så mycket skit!

Qui dormit, non peccat

LitenPyssling
0

Håller med #2, vissa skulle inte ha fötts alltså, sen kan man ju ifrågasätta hur de blivit uppfostrade eftersom de beter sig som världens mest patetiska idioter…

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

Geru
0

Samhället i sverige har dom senaste åren börjat bli väldigt apatiskt. Och jag antar att det går ut över uppväxten.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

hus-musen
5

Jo självklart går det ut över uppväxten, finns så många föräldrar idag som inte har tid eller ork för sina barn. Fattar inte varför många skaffar barn om de ändå inte tänker uppfostra eller ta hand om dem.

Qui dormit, non peccat

pinku
5

Men det känns som om man måste ha en emotionell störning för att göra sånt här. Människor överlag brukar väl ändå ha ganska lätt att sympatisera med små, gulliga djur (alla gillar inte djur, men lamm tror jag anses ändå av de flesta som gulliga), speciellt om de är tama och nyfikna på människor.

Jag tycker det låter som en äkta psykopat-varning.

Geru
1

Jes, åtminstonde en eller två av dom har det, och specifikt den som började. Andra kan haka på under "grupptryck" och "gemenskap". Det gör det dock inte rätt på något vis.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

pinku
0

#7 Låter troligt. Psykopater brukar ju även vara väldigt bra på att "få med sig" andra.

Geru
0

#8 Indeed. Fast riktiga psykopater har ju inget problem med att döda människor, eftersom dom inte känner någon empati. Frågan är vad det då är som gör att människor gör sånt där.

-Stephen Hawking

Karmatarerskanise
1

Psykopater är inte så vanliga. Så man vet aldrig om någon av ungarna var det eller det är något annat som fick dom att göra det. Finns ju fler diagnoser än just psykopati som kan stämma in.

Geru
0

#10 Nej, dom är inte så vanliga. Och det kan säkerligen vara en annan diagnos, eller så är dom bara empatilösa/har ingen respekt för djur.

Egentligen så är man ju inte en psykopat eller så länge man har empati för människor. Vissa människor antar jag ser djur som inget värda.

Och för att förtydliga, det gör inte det hela rätt.

Hittade en artikel som inte riktigt hör till ämnet, men ändå gör det.

http://www.dn.se/kultur-noje/karl-ove-knausgard-breivik-slaktade-unga-manniskor-av-samma-radsla-for-granslosh

Den beskriver vad människor kan göra med sig själva, och vad dom blir om dom gör det.

-Stephen Hawking

Toxics
7

Jag tror mer på att det är invandrare. Inte för att jag är rasist eller något liknande. Men de har en helt annan syn på djur än vad vi har. Kunde inte bry sig mindre. Ungefär.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

JonnaH
0

Men oavsett vad man tycker om djur måste man ju tänka lite.

Jag tycker inte alls om djur. Vill aldrig ha några, men djuren ska självklart behandlas med respekt ändå

hus-musen
1

beror ju helt på vartifrån de kommer, och det skulle inte förvåna mig ett dugg om det är svenska snorungar utan uppfostran som tyckte de var en kul grej.

Qui dormit, non peccat

Karmatarerskanise
4

Diskussion om deras härkomst stoppar jag direkt. Det behöver vi inte disskutera eftersom vi aldrig kommer få veta sanningen.

Henrika85
1

Psykopater är faktiskt vanligare än många tror. 1% av befolkningen sägs ha den störningen. Och jag personligen tycker att 1 på 100 är ganska mycket. Alla har säkert råkat på en psykopat (inte nödvändigtvis en kriminell sådan) nån gång i sina liv.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Geru
0

#16 Kan jag få någon form av statestik på det:)? Kanske en länk?

Även fast det är väldigt många sociopater som lever där ute så är det nog inte så många som är psykopater. Skillnaden ligger i vilka känslor som uppvisas.

-Stephen Hawking

Karmatarerskanise
0

#16 Belägg för det?

sundsvallstjej
0

http://www.lars-kamel.se/psykopat.htm

"Forskare uppskattar att 2-3% av alla människor är psykopater"

Geru
0

http://sv.wikipedia.org/wiki/Psykopati

Hittade lite info kring det. Men det står också att personer med det inte behöver vara kriminella.

Personligen har jag flera drag som faktiskt stämmer in på det.

-Stephen Hawking

Karmatarerskanise
0

#19 Hur bra är den källan?

#20 Mycket stämmer in på mig också, men inte allt.
Det finns personer jag bryr mig om, en psykopat bryr sig enbart om sig själv.

Geru
0

#21 Man kan ju ha psykopatiska drag, så som jag har. Känslor generellt är någonting jag har svårt att känna, utom för personer jag blir förälskad i. Men som nu, min farmor dog för några dagar sen, och det har inte direkt påverkat mig speciellt mycket.

Men o andra sidan så har hon inte varit sig själv det närmaste året pga demensen/alzhimers, så kan ju vara därför med.

Annars glappar mina känslor rätt ofta, även om jag försöker känna efter så mycket jag kan.

-Stephen Hawking

sundsvallstjej
0

#21 Säkert ingen bra källa alls. Jag googlade bara och fick upp den..

Henrika85
1

#18 Från Wikipedia, som i sin tur hänvisar till andra källor i sina fotnoter:

"Andelen psykopater uppskattas till omkring 1 %. Psykopater är som regel medel- till högintelligenta."

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Henrika85
0

http://blogg.aftonbladet.se/4080

En mycket bra blogg för er som vill läsa vidare om psykopater/psykopati och dess konsekvenser för samhället och den enskilde individen.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

mandyosv
1

FYY,

har skrivit detta ngnannanstans också!

när jag var liten & gick i första klass så bodde våran familj i ett stort hus med en lada utanför, där min mamma hade höns som gick lösa runt huset. Vi bodde mitt i ett bostadområde fast med stor tomt.
En dag kom en kille i min pararell klass till vårat hus, men vi märkte ju inte först att han var där, när min mamma kom ut såg hon döda kycklingar på parkeringen och han hade kastat in våra tama kycklingar i ladugårdväggen, stampat på dem, tatt en planka med en kyckling under och hoppat på den osvosv.. helt galet, han stog och hånflinade med ett tiotal döda kycklingar omkring sig!!! FYFAN! Min mamma släpade hem ungen till hans mamma och var helt vansinnig, hon anmälde de till socialen osv..
Så vidrig unge redan som ung, han sa till mig i bamba när vi hamnade i samma klass kanske när jag var 9 år, "kommer du ihåg när jag dödade dina kycklingar?" Så ÄCKLIG. Som jag slagits med honom när jag var liten! Han var en sådant barn som kom över porrtidningar och åt maskar med ett hånflin. usch.
Nu är jag 18 år och för ca ett årsedan lade denna äckliga unge till mig på facebook, jag blev rädd, på riktigt, han hade samma förnamn, men inte samma efternamn, men jag såg direkt att det var han och det rös i hela mig, sedan fick jag ett meddelande, "Hej, kommer du ihåg mig eller;)" Blev livrädd, en psykopat på riktigt.

Visst, när man var liten kanske man inte tänker sig för i alla situationer, kommer t.ex ihåg att jag åkte pulka med min favorithöna Lisbet i famnen en gång, något jag inte gjorde om..
Jag trode en gång att våra kycklingar skulle lära sig att flyga inne i hönshuset och att det kanske gillade att åka ner för en liten rutchkana jag byggde.. det fick jag sedan veta av min kära moder att det skulle inte dom utsättas för.
Kommer även ihåg att jag tyckte att mitt marsvin kunde få gå lös, varför får katten göra de hela tiden? Så jag bytte enkelt plats på dem, katten i buren och vise verca..

Men det är ju inte tortyr, bara nyfikenhet och barnslighet, sådan som föräldrar lär barnen att så ska man inte göra.

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Toxics
3

Oj, Jag skrev bara att en del folk från andra länder har annan syn på djur. Inget konstigt med det. Bara fakta.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Henrika85
1

#26 Fy vad otäckt! Rynkar på näsan

Ja, definitivt psykopatvarning på ett sådant barn! Dom flesta psykopater börjar med att tortera djur medan de är barn, det är ett tidigt tecken på total brist på empati.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus