Pussa mamma på munnen,
Om eran karl ofrtfarande pussade mamma på munnen vid 20 års åldern. Hur skulle ni reagera eller vad har ni för tankar om det?
min sambo pussade fortfarande sin mamma på munnen för fyra år sedan när vi träffades och jag förklarade att jag tycker att det är äckligt.
Pussas på munnen gör man med Barn, eller någon man är kär i. så ser jag på saken. Han slutade med det direkt när jag sa att jag inte tyckte om det. Men på många tvserier så kan man se folk pussa varandra hus som helst. Jag ve tinte om jag har växt upp med fel intryck och att det kanske faktiskt är vanligt att en puss på munnen med mamma eller pappa inte betyder ett skit.
Jag skulle aldrig få för mig att pussa pappa på munnen. Det äcklar mig så in i hellskotta.
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
Det är väl bara olika normer det? Olika kulturer, helt enkelt.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Jo. Jag tänkte bara kolla vad ni tyckte och bolla ideér. Kanske höra hur andra tänker.
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
Jag skulle aldrig göra det:p Om det var sådant svar du var ute efter
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
3# Typ. Men varflr skulle du inte göra det? Vill ju veta om det bara är jag som tänker så xD
#4 För, precis som för dig är det någonting som jag endast ger till personer jag är kär i:p Och visst tycker jag om min mamma, men inte på det viset:P
Men tror som sagt det beror på hur man är uppvuxen helt enkelt :)
-Stephen Hawking
Jag anser inte heller att det är "Normalt" att pussa föräldrar på munnen. Det är något man gör med sin partner.
Jag tror inte precis det är vanligt att folk gör så. Jag själv skulle aldrig kunna göra så, det skulle kännas udda. Men sen på andra sidan ogillar jag kyssar oberoende.
Sen skulle jag inte säga åt min pojkvän att sluta göra det eftersom jag har inget att göra med det. Jag kanske skulle ogilla det och tycka det är konstigt men om han inte ser något konstigt med det så är det inte en så stor grej. Det handlar väl om hur man har växt upp helt enkelt.
Jag kan pussa min mamma på munnen =) Hon är inte äcklig alls =)
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
#7 Ovanligt är det inte. Har flera vänner som pussar både mor och far på munnen.
när jag var 12-13 började jag tycka att pussa mamma/pappa var äckligt. Då började jag intressera mig för jämngamla tjejer
hua, jag skulle bli bra äcklad om min kille pussade sin mamma på munnen, men vissa gånger är de lite väl närgångna ändå med kindpussar/klappar och gulligull, så jag vet inte hur förvånad jag skulle bli egentligen.
Men usch nä, jag vill inte att min kille ska vara en "mamas-boy".
8# Men pussar du din pappa på munnen?
Jag vart iallfall jätteförvånad över att de pussade varandra på munnen. Jag slutade mede det när jag var tio eller något sådant. Och det är ju för att jag lärde mig att man pussar den man är kär i. Inte alla man tycker om för då kan man ju pussa många xD
Visst har de hänt någon gång att jag har pussat min mamma på kinden. Men ofta bara för att bråka med henne.
#TS "Pussas på munnen gör man med Barn, eller någon man är kär i"
Men din kille är ju hans mammas barn 
Skojade bara. För mig är det konstigt också, men som sagt så finns det olika vanor i olika familjer och olika kulturer.
13# Haha. Jajo, Men han är ett vuxet barn xD.
Ja det är klart. Men min sambo har ju samma kultur som jag. Men iofs så är han det enda barnet. Så hans mamma håller honom lite väl tajt xD
#14 En del blir aldrig vuxna, medan jag var som en gammal vis man redan som 4-åring. Kanske det är därför jag inte har pussat mamma på mun ens då. Min 4 år yngre syster är f ö döpt efter min dåvarande flickvän 
15# Jahaja, Haha. Därser man =)
Men även fast en del inte blir vuxna så borde de kanske tänka sig för med att pussa mamma när flickvännnen kommer för första gången. Haha :D
#16 Tror du att alla vågar uppträda annorlunda mot mamma då? 
17# kan du ha rätt i. haha
#18 Fast oftast är det nog olika män som
/är mammas pojkar, som inte vågar säga emot mamma
/och de, som inte blir vuxna, för att de inte tänker ansvarsfullt -
= "bekymmerslöst" fast ofta brukar sådana ställa till en massa problem för omgivningen… 
Äckligt tycker jag det är. Att som vuxen pussa en förälder på munnen.
Min pojkvän gör inte det (vad jag vet) men jag tycker hans mamma är på tok för närgången mot honom.
Kramas gör de alltid när vi kommer på besök, och när hon kommer till oss. Både direkt när vi kommer dit och innan vi åker hem igen. Inget fel att kramas nejvisst, men hon är mycket för att ta i honom nästan hela tiden vi umgås med henne. Som att stryka på armen, krama hans hand, lägga armen om honom, klapp klapp på axeln och stryka över ryggen…osv osv
Vi träffar ändå henne en gång i veckan iaf, så det är ju inte som att man nästan aldrig ses och därför vill kramas hela tiden..
Jag har aldrig sagt nåt om det och min pojkvän säger inget heller så jag antar han tycker det är ok. Jag tycker iaf det är för mkt och skulle säga ifrån om min mamma el pappa höll på så och ska ta i mig hela tiden då vi träffas

När mamma bli så här gammal så skulle jag säkert kunna tänka mej att klämma ihop kinderna på henne och ge henne en puss på munnen
.
Obs, det är inte min mamma på bilden så jag kan inte lägga in bilden här direkt utan måste länka.
Jag skulle aldrig få för mig att pussa min pappa på munnen (eller någon annan för den delen heller sålänge det inte är min pojkvän ;)). Och ja jag skulle också tyckt det var konstigt om min pojkvän pussade sin mamma på munnen..
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
19 # Jovisst är det så! . Men i deras familj var det inte mer än rent naturligt. Men jag fick honom att sluta så jag är nöjd =)

Beror ju på familj och kultur, jag skulle inte tycka att det var något fel om sambon pussade sin mamma eller pappa. De är ju trots allt hans föräldrar och han är deras barn.
Men jag själv skulle inte göra det, man kan ge en puss på kinden eller något och pussa mindre barn, det är helt ok. Men inte klänga och krama.
Qui dormit, non peccat
Jag skulle inte pussa mina föräldrar på munnen, men gärna mina barn (även när de blir vuxna)
. Tror inte det har så mycket med kultur att göra utan helt enkelt vad man är van vid hemifrån. 13-åriga sonen vill gärna ha en puss (fast jag brukar pussa bredvid munnen!), men idag fick han upp en plastpåse och sa att det var en pusskondom
.
Självklart måste man vara lyhörd för vad den andre vill och inte vill!!!
#20 Det där låter exakt som min pojkväns mamma, kramas, klappar honom både på armen och ansiktet, pillar i hans hår och en hel del mer.
Jag har själv varit tvärtemot, haft lite avstånd till människor, förutom min pojkvän. Och jag förstår att alla familjer är olika mycket eller lite närgångna, men min pojkväns mamma kan bli väldigt närgången både fysiskt och psykiskt genom att säga till om allt möjligt hon inte är nöjd med.
Jag ser inget fel i att ge mina föräldrar en kram eller puss emellanåt. De är mina föräldrar, jag bor hos dem, och det är ändå dem jag känner mig som tryggast med, får jag nog säga. Jag känner mig säker på att de alltid kommer finnas och ställa upp för mig. Att då visa sin uppskattning på så sätt tycker jag varken är fel eller äckligt.
Nu är jag för visso inte vuxen, och när jag är trettio år kanske jag inte gör det längre. Inte för att det är äckligt, snarare för att jag tänker att det blir lite annorlunda när jag etablerat mig med jobb, familj etc. Men om jag fortsätter med det fastän jag har ett förhållande, har jag inga problem med.