Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 2267 ggr
Karmatarerskanise
5

Vad människan kan gnälla!

Nu blir jag lite trött på en del människor. De har gnällt halva sommaren över hur kallt och tråkigt vädret har varit. Sen nu när värmen väl kommer, ja då är det för varmt istället! En del är minsan aldrig nöjda Skrattande

Är du nöjd?

P.S Inser att jag själv gnäller i detta inlägg ;) Men jag är ju bara människa!

Fridaaaa
3

Jag är nöjd så länge det är varmt jag hihi
Dock vill jag inte ha varmt när jag jobbar, då jag inte kan ha kortare shorts eller vissa linnen då menmen :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

hus-musen
2

Vilken värme? Har du hittat den så skicka den hitåt Flört Vill visserligen inte ha det för varmt, men någonstans mellan 16-23 grader utan blåst och regn är helt ok!

Qui dormit, non peccat

Karmatarerskanise
0

Hehe! Den kom på besök igår, och fanns till min förvåning kvar även idag :P

myhairlady
1

Jag gnäller aldrig på värmen. Men när det är 30 minus på vintern då gnäller jag å klagar hur besvärligt det är då man måste ut

Sarah
1

Nöjd :) vid sämre väder kan jag ta långturer med hästarna, fint väder ligger jag och solar :)

Susanna_w
1

Jag gnäller på värmen, men dock inte när det är kallt Glad Jag har jätte svårt på värmen och trivs kanon på vintern, våren och hösten =)

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

[Devya]
0

Jag brukar inte gnälla på vädret, förutom då det är riktigt fuktigt och äckligt. Men om det är varmt så njuter jag och då det är kallt så njuter jag också. Jag älskar varm sommar och kall vinter.:)

[deen]
2

#0 Haha, men att gnälla på folk som gnäller är väl ok! Om två minus blir ett plus, betyder det ju att två negativa blir ett positivt! Tungan ute

Maria
0

Jag brukar aldrig gnälla på vädret. Jag gillar regn. Bor ju i GöteborgFlört Enda gången det är jobbigt är när det regnar OCH blåser så att regnet nästan kommer från sidan.

Idag har det varit enormt varmt. Jag har varit ledig men bara varit utomhus en liten stund på grund av värmen men inne har det varit helt OK.

/Maria

Karmatarerskanise
0

Idag har jag varit innomhus jag också. Mest för att jag inte tål sol och för att jag inte orkar smörja mig med solskydd. Blir så äckligt när man svettas med krämen på.

Maria
1

Skönt att man kan välja. Jag gillar värme men kanske inte att sitta i värsta solgasset.

Katterna har legat som utslagna idag.Flört Nu är det skugga på halva tomten så nu har de gått ut.

/Maria

[Devya]
0

Sen blev jag lite nyfiken. Vad är gnäll enligt din ordbok?:) Hur gnäller de som finns i din omgivning?

Karmatarerskanise
0

De gnäller "fy vad tråkig sommmar, bara kallt och regnigt. Aldrig kan vi få ha det varmt och skönt" Detta har man hört många gånger. Sedan så fort värmen kom fick man höra" usch, det är alldeles för varmt"

Maria
1

#13 Jag känner igen det därFlört

/Maria

[deen]
2

#13 Haha, jo det är många som tydligen inte gillar nåt väder alls!

Toxics
0

Jag är jättenöjd!
Jag tycker inte att det har varit så fruktansvärt kallt. Då jag har hört många gnälla över att det har varit det.
och nu när det är varmt så solar jag och badar hellre än att sätta mig vid en tegelvägg och svettas ihjäl. =) Men det finns ju folk som gör det och då förstår jag varför de gnäller :D

Haha =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Niini
0

Häromkring gnälls det också till höger o vänster (samt på FB) om det usla sommarvädret. Själv tycker jag det varit helt okej väder i sommar, inte skulle då jag påstå det är sämre än tidigare år. Folk är så bortskämda Flört

Karmatarerskanise
0

Vi har faktiskt haft riktigt dåligt väder den här sommaren i HBG. Man kan räkna soldagarna på 2 händer. Och dagar då det inte blåst på en hand.

Så jag är nöjd. FAst det blåser fortfarande, vilket inte är bra när man vill meta :)

Geru
0

I stockholm har det varit rätt okej väder hela sommaren. Tror det är så att man kommer ihåg dom regniga dagarna istället för dom soliga:p

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Karmatarerskanise
0

Nja, här i skåne har det varit väldigt regnigt. Skördar har fått svamp och mögel pga av det. Mördarmygg har kommit till olika platser eftersom det är så blött.

PiganX
0

I kiruna snöade det 1 juni, och har haglat flera gånger i juli, även varit frost. Så tycker ni andra borde vara glada att ni inte bor där Skrattande

Jag är då nöjd med sommarens väder. Jag som är van vid Kiruna tycker ju att vädret är bra jämt i Stockholm, eftersom det åtminstone inte är kallt. Glad

Karmatarerskanise
0

Hagel är ju inget ovanligt under sommarhalvåret. Kan vara riktigt varmt och ändå hagla.

PiganX
5

Men ursäkta mig då.

Karmatarerskanise
1

Vad hän den kommentaren?

Geru
1

Alltså. Det har ju varit otroligt mycket åska/blixtar/hagel och skit, men jag klagar inte för jag tycker det är mysigt :P

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

mikkan01
1

Haha, vissa blir aldrig nöjda ;)
Idag har det varit varmt…skönt som omväxling tycker jag!
Bara dom där kalla vintermornarna jag helst är utan. Sol och regn tackar jag inte nej till..

~mikkan

Banankaka320
1

Jag är nöjd när det inte är kvavt! :D Vill ha varmt men ändå syre i luften ;) Inte som en bastu typ

pinku
1

Jag tycker sommaren har varit perfekt! Jag klarar inte värme, allt över 20 grader är helt olidligt för mig. Plus att jag ränkar med en fin skörd av höstkantareller, pga allt regn! :)

moonii
0

Åh, intressant! Måste bara skrriva här jag med…

Jag har ALLTID varit väldigt 'väderbesatt', dvs. fanns inte solen ute, så var jag otroligt deprimerad. Solen har de senaste åren varit det viktigaste i hela mitt liv. Jag var ofta rädd, att solen skulle explodera eller så, och att vi aldrig skulle få sol mer. Skulle de ha hänt, skulle jag förmodligen ha tagit självmord. Jag kan inte förklara i ord hur mycket sol betydde för mig. I år har det hänt väldigt mycket i mitt liv, i vintras ville jag bara gå i idé och vänta tills solen skulle komma tillbaka, för då skulle livet kännas så mycket bättre. Och det blev bättre, när solen kom tillbaka. Jag åkte även till ett varmt land, Spanien, för första gången i mitt liv. Detta har nog varit min största dröm. Var där i 2 veckor och bara NJÖT av solen. När jag låg och solade, ville jag att det skulle vara förevigt. Det var mellan 35 - 40 grader när jag var där, och efter några dagar började jag känna att jag fått tillräckligt med sol, tillräckligt värme och ljus, för att känna mig någorlunda hel igen. Efter 2 veckor kände jag mig rätt ''färdig'' med värmen, och jag började faktiskt längta tillbaka lite till kalla Sverige. Så väl framme i Sverige, var det cirka 22 grader och lite halvkyligt i luften, den kändes underbart.

Sen har det bara regnat så gott som varje dag här i Sverige, men tro det eller ej, för första gången i mitt liv kan jag faktiskt njuta av livet, även när inte solen är framme. Jag har en 3 veckors ''semester'' kvar i Spanien nästa månad, vilket jag ser fram emot, men jag ser även fram emot den kalla vintern.

Eehm ja.. Många tror nog att jag är dum i huvudet som har varit så besatt av solen, och jag har faktiskt aldrig berättat för någon hur mycket solen betytt för mig, men jag kände att jag bara ville dela med mig här :)

CelsiusT
1

Jag gnäller när det går från att vara så pass kallt att man går med jeans och tröja till att plötsligt vara så varmt att man inte orkar röra sig. Det blir så häftig omställning att min kropp inte hänger med. Annars älskar jag värmen.

Folk säger ju detsamma om vintern. Alla klagar när julen inte är vit och när det bara är slask. Så har vi ju haft några år med faktiskt riktig underbar vinter, mkt snö och kyla, men oj vad folk klagar på det.

Jag gillar inte omväxlande väder, jag vill ha konstant väder (fast växlande med årstiderna såklart). Min kropp måste ha lite tid på sig att ställa om sig efter väderleken för att jag ska kunna njuta av den.

Bäst är sommar med 15-20 grader, uppehåll och lagom fläkt. Då kan man ha jeans på sig och ut och rida även mitt på dagen utan att hästarna försmäktar.

Medarbetare på westernridning.ifokus