Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 3177 ggr
ellebelle1994
0

hur ska jag göra :(!!!!!

hej

jag e i ett hemskt dilemma jag har vatt kör i min pojkvän i ett år från och till vi hade svårt att läsa signaler mm, men nu när jag e tillsammans med honnom och har i någon månad så känns det verkligen inte rätt :(

hur ska jag göra jag måste ju göra slut men jag e hans första tjej och han e jätte kär i mig och säger att han älskar mig :( jag kan ju inte bara svara på hans jag älakar dig med ett nja jag åälskar inte dig hur ska jag göra utan att skada honnom för mycket?

mår så dåligt har bara ont i magen nu och ångest: hjälp mig!

Piggelina7
0

Du kan ju inte annat än säga precis som du känner. Han blir ju mer sårad om han får reda på sedan att du bara "spelat med" när han säger att han älskar dig.

Förklara varför, och vad som känns fel, så han förstår

ellebelle1994
0

ja det borde jag nog :/ känns bara surt och motigt att lyfta telefonen och ringa honnom..

Piggelina7
6

Inte göra slut på telefon! Prata i lugn och ro öga mot öga

ellebelle1994
0

det kan jag inte för jag kommer inte klara av att svara när han frågar varför, jag har inget bra svar det känns ju bara inte rätt:(

Karmatarerskanise
0

Gör slut om det ine känns rätt. Att göra slut är aldrig lätt, men ett illa måste om det inte är rätt.

pringles
7

Jag tycker det är fel att göra slut på tefefon. Om inte ni bor väldigt långt ifrån varann och inte har möjlighet att ses inom en snar framtid Det är fegt. Man måste ju stå för vad man känner/tycker

Maria
4

Håller med pringles. Inte skulle du själv vilja bli dumpad per telefon?

/Maria

hus-musen
0

Gör det du känner för, ring om du vill eller träffa honom om du vill det.  Personligen hade jag föredragit ett telefonsamtal framför att stå som ett fån framför någon som dumpar mig, men det är jag det.

Men det är snällast mot dig själv och för honom om du gör slut, även om det såklart är jobbigt. Men det funkar ju inte att gå runt och låtsas vara kär heller.

Qui dormit, non peccat

[vaniljen]
0

Du måste givetvis göra slut om det inte känns bra, men att göra det per telefon är både fel och fegt. Spelar ingen roll hur mycket du kommer gråta framför honom, det får ta den tiden som behövs för att förklara varför du vill göra slut.

Pehpsii
0

Dumpa via telefon blir mer jobbigt sen om ni springer på varandra IRL. Lugnt och sansat göra slut IRL, ge honom en chans till en sista kram. Den där sista kramen har hjälpt mig massvis de gånger jag själv blivit dumpad i hela processen att gå komma över och gå vidare.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Uncle Thomas
0

#6   "Jag tycker det är fel att göra slut på tefefon."

Ja. Ännu värre med sms, som sägs ha blivit vanligt bland tonåringar.

Man vill ju ha tydligt reda på varför, så att det säkert inte beror på något missförstånd, så man vet om det

kan ändras

känslorna "bara" saknas

eller om personen är en skitstövel/idiot    :)   Om det är det här senaste, så är det minst svårt att komma över det.

[Tilde]
0

Jag hade en relation med en kille som bodde i en annan stad. Vi träffades några gånger och i början gillade jag verkligen honom, men det gick sedan upp för mig att vi knappt hade något gemensamt och jag hade inte speciellt roligt med honom. Känslorna fanns inte där, så jag berättade för honom hur jag kände.

Tyvärr skedde detta via telefon… Han bad om att få besöka mig så jag kunde ge det en andra chans, men jag sa nej. Dels för att det skulle bli väldigt awkward att ha honom boende hos mig när jag inte hade känslor för honom och dels för att jag visste att det ändå inte skulle funka. Efter det pratade vi aldrig igen…. Det var dock värt det, man ska inte vara fast i en relation man inte trivs i. Det är inte rättvist, varken för dig eller för honom. Du förtjänar att vara med någon du älskar och han förtjänar någon som faktiskt älskar honom.

ellebelle1994
0

#12 har det precis som du hadde det vi har inte roligt eller skrattar och har inget att prata om.

jag prata med honnom i dag men han ville inte riktigt förstå jag sa att vi va olika och då svara han att han kunde ändra sig men jag tycker inte man ska ändra hela sin person för en partner men han ville inte lyssna och sa att han älska ju mig och att han skulle ändra sig allt sluta med att vi skulle höras på söndag igen, detta blir mer jobigt än vad jag trodde.

vi har bara vatt tillsammans i ca 2 mån förstår inte hur man kan älska någan såå övertygande redan då :/

mår så dåligt nu har redan dratt på det en vecka och nu blir det ennu längre :(

Henrika85
5

TS, om du bestämt dig för att du vill avsluta relationen så tycker jag att du ska göra detta väldigt klart för ditt ex. Det är inte rätt mot någon av er om du går med på att stanna i en relation som du inte trivs i bara för att vara snäll.

Det är naturligtvis jobbigt för honom att bli dumpad, men att dra ut på det gör knappast saken lättare. Jag förmodar att det är helt säkert från din sida att du inte vill fortsätta relationen?

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus