Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 3793 ggr
emmaher
0

Kriminell kille, jag mår dåligt..

Behöver mest skriva av mig.. För några år sedan skulle jag börja om och gå om gymnasiet och träffade en kille i min klass som blev min bästa vän men som helt plötsligt åkte i fängelset på ett längre fängelsestraff och försvann från jorden kändes de som. Jag har i flera år tänkt på honom från och till men inte kunnat hitta honom någonstans fören han helt plötsligt dök upp på en klubb en dag. Vi började umgås varje dag och fick känslor för varann och nu har vi varit tillsammans ett tag. Jag verkligen älskar denna killen och vet att hans hjärta är så stort och att han har så mycket potential men han har hamnat så fel och är inte längre den underbara kille jag innan trodde. Jag försöker dagligen prata allvarligt med honom men orden går in genom ena örat och ut genom andra. Jag oroar mig så jag ibland spyr och har hela tiden känslan av att jag vilken dag som helst lika bra kan stå på hans begravning.. För två år sedan blev han skjuten men verkar inte skrämd av det alls utan fortsätter med samma skit och blir värre och värre för varje dag och har nu även blivit extremt beroende av tyngre droger. Inte nog med detta hotar han mig dagligen och är varje dag närmre och närmre att slå mig ordentligt och jag blir bara tyst och kollar ner i marken som en idiot. Något som sårar mig ordentligt är att han varje sekund och varje minut kollar i sin telefon och ringer sina vänner och vill träffa dem och då bara lämnar han mig någonstans och ibland får jag bara stå där i timmar och vänta och vågar inte gå, och ibland känns de som han har mig, även om det låter dumt, av samma anledning som vissa skaffar sig en amstaff, som någon typ av vandringspokal..Typ att han känner sig som något när han går med en snygg tjej, för allt i hans värld handlar om makt, pengar och status. Vid ett tillfälle sa han till och med att han gillar min utsidan men inte min insida. Vet inteinte vad jag ska göra längre för jag älskar honom och vet inte hur han ska klara sig utan mig, jag kan bara inte lämna honom, jag kan inte!! behövde mest skriva av mig om en liten del.

Karmatarerskanise
19

Du KAN visst lämna honom. Du måste ställa dig själv i centrum, se till ditt eget välmående! Att umgås med sådant folk kommer till slut sätta dig ordentligt i skiten, om du inte dör av misshandel först!

DU kan, du kan, du kan, du kan! Sluta tryk ner dig själv och förstå att du är värt så mycket bättre. Droger och andra kriminella saker är riktigt farliga! Utsätt dig inte för det!

Du kanske älskar honom, men uppenbarligen älskar han inte dig. Det är inget att stanna för!

Henrika85
10

Jag tycker att du bör lämna honom så snart du bara kan! Vänta inte; det blir svårare för varje dag som du väntar och hoppas att han ska ändra sig och ta sig ur skiten. Förmodligen kommer det aldrig att hända.

Tänk på dig själv, avbryt relationen innan något riktigt allvarligt händer! Tro på dig själv, du KAN! Om du är rädd för att han kommer att göra dig illa om du lämnar honom, så bör du kontakta en kvinnojour eller polisen.

Du kan inte ändra på honom. Det enda du kan göra är att lämna honom för att säkra ditt eget välmående.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Twisted_T
10

Var med en liknande kille i 3½år. I början var allt bra och han var jättego och visade att man var den enda. Men sedan blev det bara värre. Han gjorde exakt samma saker mot mig och tillslut blev han våldsam mot en och tog tag i mig och tryckte ner mig ordentligt mot en stol. Jag fick ett stort blåmärke på käkbenet. Det var nog då jag förstod att det inte var kärlek från hans sida. Det var ett maktbegär och det var status. Jag var inte den enda i hans liv han åkte iväg i flera dagar och var borta för att sedan höra av sig för att umgås. Man blir lite nedbruten i sådana förhållanden. Man ser inte efter sig själv man ser bara efter killen. Har du tänkt på att det handlar om ditt liv med? Det kanske inte blir hans begravning utan din istället? Det är något jag tänkt på i efterhand. Att hade jag fortsatt förhållandet med honom så hade jag troligen inte levt idag. Eller så hade jag varit rejält skadad, och det var han VERKLIGEN inte värd. Tänk på dig själv. Inte killen. Han älskar inte dig, du måste älska dig själv och se till att du mår bra. Du kan inte rädda denna killen ändå. Han måste vilja rädda sig själv och göra det själv.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Sarah
7

Du måste lämna honom.

Susanna_w
4

Du måste lämna honom. Han är inte värd allt du får gå igenom. Äkta kärlek är ömhet, tillit och respekt. Man ska aldrig behöva gå igenom det du gör.

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

hus-musen
6

Dumpa honom. Innan du blir rejält misshandlad av honom eller hans vänner för att du är hans brud, eller nerdrogad, hamnar i fängelse själv eller något annat skit.

Han älskar inte dig, han ser dig som en statuspryl skriver du. Den meningen säger väl allt?

Qui dormit, non peccat

Henrika85
9

Jag verkligen älskar denna killen och vet att hans hjärta är så stort och att han har så mycket potential men han har hamnat så fel och är inte längre den underbara kille jag innan trodde.

Nej, en "underbar kille" är han verkligen inte. Tvärtom så verkar det som om han är en empatilös psykopat som njuter av att ha kontroll över dig. Den där "underbara killen" som du blev kär i finns inte; det var helt enkelt en roll han spelade för att få dig på fall och kunna börja manipulera dig. Gradvis har hans riktiga jag börjat visa sig mer och mer.

Han älskar inte dig, även om han stundvis är väldigt öm och kärleksfull och lovar att ändra på sig. Han gör det bara för att manipulera dig. Du kan inte "bota" honom med kärlek. Det enda du kan göra är att lämna; att stanna kvar i en sådan relation är lika med självutplåning.

DU KAN, DU ÄR STARK! Tro på dig själv!

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Sarah
4

Mycket potential… man kan inte fixa folk, allt för många tjejer tror att om de bara älskar tillräckligt så kommer killen förvandlas och bli en snäll pojke. Så är det inte, de blir inte snälla och tjejerna får lida för det.

Maria
2

Håller med alla övriga här.

Han klarar sig alldeles utmärkt utan dig. Det har han ju redan bevisat genom att inte lyssna och vara otrevlig mot dig och sätta andra vänner i första rummet.

Dumpa honom.

/Maria

emmaher
0

Det är bara så svårt, i mitt huvud finns bara om jag lämnar honom får jag aldrig mer se honom, aldrig mer hålla om honom om nätterna, aldrig mer höra honom säga jag älskar dig och aldrig mer få känna hans kram. Jag vill så gärna va med honom. varför kan han inte bara älska mig tillbaks?…

Twisted_T
4

#10 Vad är de orden om han ändå inte menar det? Han har troligen fler tjejer vid sidan om och han struntar i vems tår han trampar på. Låt inte hans idioti gå ut över dig.

Han kommer aldrig att få ett friskt liv, men det kan du få om du bestämmer dig för att lämna honom och tänka på dig själv.

Låt han inte dra ner dig i skiten med. Det kommer bara bli värre om du fortsätter med honom, han är farlig för sig själv och för andra.

Ju längre du är med honom ju mer problem kommer du att få och det kommer gå ut över de som bryr sig om dig på riktigt och dig själv.

Det bästa är att lämna honom så fort som möjligt och säg ifrån dig kontakten med han helt. På en gång. Inga om och men. Det blir inte bättre, det blir bara värre.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

PogoPedagog
6

Utan honom kan du ju få allt det där och mycket mer från någon som faktiskt menar det.