Speciellt band mellan oss
Jag har haft ett långt förhållande bakom mig. 11,5 år blev det mellan mig och ex-mannen. Vi har alltid haft ett speciellt band mellan oss och har lite av det kvar nu när det tagit slut. Vi kan prata med varandra om olika saker och om barnen. Vi har liksom aldrig grälat men kunnat vara sura på varandra men aldrig något gräl, gap och skrik. Det var därför som barnen inte riktigt fattade att det var slut mellan oss förrän jag flyttade, eftersom vi aldrig grälade.
Ett tag hade han en annan och det var okej med mig för just då var vi inte ihop men blev det senare. Han var även otrogen med denna kvinna ca ett år efter att de gjorde slut och det förlät jag honom för (efter ett tag). Men jag vet att han aldrig skulle göra om det för han skämdes rejält.
Och nu var min fostersyster här på besök och hon bara spydde galla över honom och jag kände mig ledsen för hans skull. Han har inte rätt att bli kränkt på detta sätt. Försökte att förklara men det är svårt för andra att förstå det speciella bandet mellan oss.
Hittade en rolig grej i en butik som jag sa att jag funderade på att köpa nångång till mitt ex men hon gick i taket och att jag aldrig skulle köpa något till honom om inte han gör det. Vad är det för fel? med detta undrar då jag? Kan man inte köpa saker till varandra fast vi inte är tillsammans mer? Det var liksom en kul grej som skulle passa honom.
Nä jag blir verkligen ledsen över detta.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Jag tycker inte det är ett dugg fel om du vill köpa något till ditt ex. Ni är inte ihop men ni kanske är goda vänner ändå. Ni har ju känt varandra en lång tid som levt tillsammans så länge. Jag förstår inte alls varför din fostersyster lägger sig i det. Det gör du ju precis som du vill.
Tack. Jo vi är vänner, vi har dessutom barn tillsammans men vi kan prata om annat än om barnen.
Min fostersyster har bara haft dåliga förhållanden, varit knarkare och alkolist. Hon har nog svårt med att andra kan ha det bra.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Det är oerhört värdefullt för era gemensamma barn att ni har det bra med varandra oavsett att ni separerat! Vad andra tycker ska inte få förstöra! Ni har inte bara gemensamma barn ni kommer antagligen få gemensamma barnbarn… så ni ä'r för alltid sammankopplade även utan dom andra "banden" mellan er. Ju bättre ni fungerar med varandra ju bättre för alla. Fortsätt med det!
Håller med övriga. Det är ju super att ni är vänner, speciellt för barnens skull.
Jag håller också med övriga. Det finns absolut inget fel i att ni är vänner.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Tack alla. Han svarade på mitt mejl för jag skrev ett liknande som jag skrev här. Att jag tyckte det var synd att en skall få säga elaka saker till honom fast jag förlåtit honom för det han gjort. Han ser inget heller fel med att vi är kompisar.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Jag tycker ju du skall skita i vad din fostersyster säger och tycker. Det är ju inte hon som haft en relation till honom, det är du och du vet ju hur han är som person. Och det är väl bra att ha en vettig och hyfsat normal relation den en föredetta partner som man har barn tillsammans med?
Har personligen en (numer, det tog flera år) bra relation till mina barns mamma, vi har firat en julafton ihop och kan göra saker tillsammans m barnen på födelsedagar och så.
Men min styvmor (som jag idag inte har ngn kontakt med, av flera orsaker) pratade skit om henne direkt efter min skilsmässa och sa en massa saker som inte hon hade med att göra. Och även om jag hatade min exfru då, så är det ingen annan som har rätt att till mig tycka och tänka en massa saker, det är jag som har levt m henne och behöver umgås i resten av våra liv eftersom vi har gemensamma barn.
Vår relation kanske inte är helt friktionsfri idag heller, men det funkar bra tycker jag och det är det viktigaste, barnen skall inte behöva lida för det som skett mellan oss.
Hmm, lång kommentar, men kort: stå på dig, tyck vad du vill, ingen skall berätta för dig vad du skall tycka om ditt ex, det är mellan er tycker jag.
Tack 
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *