Dumpad i behov av kloka råd!
I onsdags valde min pojkvän att avsluta våran relation. Känner att jag behöver få skriva av mig innan mitt hjärta går sönder helt. Jag vet att han gjorde något jag igentligen borde ha gjort för länge sedan då vårat förhållande inte har varit bra. Han har helt enkelt inte haft samma känslor som jag. Han har nog tyckt om mig på sitt sätt men inte tillräckligt för att vilja ha en relation tillsammans med mig. Men det gör inte uppbrottet lättare för det, de gör fortfarande så himla ont i mig.
Det värsta är att även om jag vet att vi inte har haft de bra skulle jag inte tveka en seckund med att ta tillbaka honom om han hörde av sig.
Och som inte de vore nog så jobbar vi även på samma jobb, nu har jag tack o lov semester i 1 vecka till innan jag måste träffa honom igen. Men hur kommer man över någon man är kär i på 1 vecka?
Är livrädd att bryta ihop på jobbet första dagen jag tvingas stå öga mot öga med honom igen. Mina anhöriga (som förövrigt är glada att de är slut) säger åt mig att bli arg på honom. Dom kan inte förstå varför jag inte känner ilska och allt därtill pgr utav hur han har varit mot mig under vårat förhållande. Den biten fattar jag inte ens själv, jag borde vara arg inte sitta här o grina och vilja ha tillbaka honom?
Någon där ute som kan komma med några kloka råd? Hur kommer jag över honom tillräckligt för att kunna träffa honom på jobbet igen? Vet att man ska göra saker man tycker om, träffa folk och börja nya hobbies och allt de där när de tar slut. Och tro mig jag gör sånt..ska ut ihelgen, har raderat allt som påminner om honom osv osv.
Önskar bara jag kunde sluta vilja ha honom tillbaka.
Hitta den där ilskan som jag enligt andra borde känna.
Men framför allt komma så långt så jag klarar av att möta honom igen om en vecka utan att bryta ihop.
Tips? Råd? Några ord av förtröstan?
Tyvärr kan man inte göra speciellt mycket för att komma över en person, sånt tar tid. en vecka är nog inte tid nog för det.
Men jag tror du klarar av att möta honom på jobbet. Försök få ut mycket känslor nu under veckan!
#TS " Mina anhöriga (som förövrigt är glada att de är slut) säger åt mig att bli arg på honom. Dom kan inte förstå varför jag inte känner ilska och allt därtill pgr utav hur han har varit mot mig under vårat förhållande."
Det framgår inte om det "bara" har varit prioriterat dig för lågt i hans liv, eller om han varit elak, otrogen.
Svårt om det "bara" var det första. Sorg tar tid,
Men betydligt lättare att ändra det till ilska om det var typ det senare.
Ilska är steg högre än sorg på "Må-skalan", därför är det bra för läkeprocessen att försöka ändra känslan till ilska.
Han har inte prioriterat mig alls, men även varit elak via kommentarer och nervärderande. Haft kontakt med sitt ex och glatt påpekat att hon vill ha honom tillbaka osv osv. Inte otrogen vad jag vet iaf men inte dirket ngn älskavärd och snäll kille.
Men trots detta och listan kan göras lång så känner ja ingen ilska..bara besvikelse, sorg och tomhet. Tror ibland att jag är knäpp..kan väl tillägga att jag bara blivit dumpat 1 gång tidigare och de var när jag var 14 så jag vet inte riktigt hur de är normalt att reagera?
#3 låter som en feg person som försökt pressa fram att du ska göra slut pga dåligt samvete att han inte bryr sig.. för han var inte så hela tiden förmodar jag?
Jag läser kanske in för mycket mellan raderna men är det så förstår jag att du inte känner dig arg. Det är en svår sitts. Försök bearbeta och ta fram alla negativa och elaka saker han gjort samtidigt som du lyfter fram allt bra du gjort för att försöka få det att fungera.Inse att du är fantastisk och värd att bli älskad och älska någon värdig istället. Då kommer du en bit på väg. Att försöka hata honnom eller bli arg är bara slöseri med energi.
Försök vara tacksam att han gett dig möjligheten att hitta någon som förtjänar dig istället - det är du värd!
Ge mer än du förväntar dig att få.
Du ska absolut inte vara arg..
Klart du blir ledsen, det får man vara ett tag.
Men se denna relationen som en erfarenhet, en lärdom i livet, ett plus på ditt livskonto. Visst, kan kännas skitsvårt när man är kär och sårad.
Men arg, big NO!
Önska han all gott, visa honom att du är tacksam för den tiden ni hade. Du älskar ju ändå honom?
Jag skulle aldrig önska någon som jag älskar något ont, helt klart tvärtom. Så att han bli en bättre människa om han inte var så snäll mot dig.
Även om det hade gjort ont i mig själv att se den man älskar med någon annan i handen för några sekunder men så får man faktiskt se det från den högre bilden.
Vill man se den man älskar må dålig? Nej, då är man inte ens egoistiskt.. jag vet inte vad man är då, men ingen fin människa..
Ser han det kommer han att själv att tacka dig och då blir er relation lättare på jobb.
Låt inte negativa tankar komma i vägen.
Flyt med de goda vibrationerna..
Det sägs att tiden läker alla sår, det gör de till stor del, jag menar där kommer ju alltid vara ett ärr men det blöder inte, och lita på det!!
Det är du själv som bestämmer hur ditt liv ska vara. Vill du må dåligt? Nej! Bestäm dig för att må bra, lita på att du kan må bra!
Fokusera på dig själv. Så trillar det andra på plats i sin tid.
Deppa en vecka sen är det nya friska tag som gäller!
Du kommer klara detta!!!!!!