Relationer iFokus

Relationer

Etikettsvartsjuka
Läst 1607 ggr
[gräshoppa]
0

Det är inte lätt när det är svårt.

Alla dessa griller i huvudet gör mig tokig, jag vill inte ha dom där - bort!

Byte av profilbild flera gånger under samma kväll (bild på sig själ) vilket han inte brukar ha. Det va det som satte igång spinningen i hjärnan, tro att han visar hur han ser ut för någon annan tjej..

Jag kan inte förklara för honom, han kommer tro att jag är väck och när man själv ser på det så låter det hur fånigt som helst - varför skulle han inte få ha en bild på sig själv? Utan att det måste betyda något. Men ändå har jag dom tankarna.

Jag är rädd att han ska sluta intressera sig för mig. Människor brukar göra så efter ett tag, fast han och jag har haft kontakt i över ett år. Men vi har inte kunnat träffats av olika hinder i vägen.

En annan tyckte jag skulle låta honom ta all kontakt denna vecka för att se hur intresserad han är.. och nästa vecka att jag tar lite intitativ till kontakt, men jag vet inte.

Det har bara blivit såhär vid ett tidigare tillfälle.. Då han hade skrivit Puss till en tjejkompis i slutet av ett inlägg på FB, som jag såg. Det tog mig en månad innan jag kunde få ur mig det och sen va det bra. Han har sagt att jag ska säga till om det är något jag undrar över, istället för att jag ska grubbla själv, han är lite likadan.

Är det min svartsjuka som gror eller vad håller jag på med? Rynkar på näsan

JonnaH
0

Jag förstår inte riktigt. Är det här nån du dejtar? Eller nån du har kontakt med på nätet bara? Är ni ihop? Eller vad.. jag kanske missat nåt?

[Devya]
2

Det där låter ju inte normalt. Förlåt men det låter som sjukligt beteende i mina öron och du borde skaffa hjälp. Det kan inte vara trevligt för dig att gå omkring och känna så där. Jag blir ledsen bara att höra hur någon kan må så där dåligt över något sådant där. =/

Om min kille skulle misstänka mig för att visa upp mig för en kille bara pga att jag bytte profilbild ofta skulle jag bli sur. Som mest har jag väl bytt profilbild 3-4ggr på en kväll tills jag blev nöjd. Jag byter profilbild med jämna mellanrum för att jag vill. Det betyder inte att jag försöker vara otrogen eller något sådant utan det betyder väl bara att jag är väldigt ego.

Om du fortsätter på det där viset så kan det gott hända att killen tröttnar, kan jag tänka mig. Jag vet inte om jag själv skulle orka med något sådant i längden. =/

Henrika85
2

Det låter som om du lider av en mycket stark, destruktiv form av svartsjuka som kan vara sjuklig. Kanske bottnar det i att du inte har så bra självkänsla därför blir lätt osäker även på din partner?

Det som är positivt är att du har fått insikt i att dina känslor inte är "sunda" och kan börja jobba på att förändra dem. Glad

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Karmatarerskanise
0

Håller med #3.

Zofia89
0

Jag hade samma tankar och funderingar kring mitt ex… Det handlade inte om att byta profilbild men en massa annat i samma stil nog…

Nu kan jag säga att jag är en väldigt svartsjuk människa, men jag visar inte svartsjuka utan anledning! Jag har lärt mig att kontrollera det…

Jag vet mycket bra hur TS känner sig, och det är skitjobbigt!!!

Jag rekommenderar att du försiktigt försöker ta reda på, typ konstaterar att han bytte profilbild många gånger och undra vad det var för fel på den förra osv.

Gå inte rakt på sak! Det lär han inte gilla eftersom det ju knappast är så att dina tankar stämmer med verkligheten, så var det iaf med mig… jag inbillade mig en massa saker som sedan visade sig vara totalt fel…

[WickedAlly]
1

Sök hjälp för din svartsjuka innan den äter upp dig inifrån, det blir verkligen inte bättre om man inte jobbar på saken, tro mig. Men att inse att ens beteende inte är sunt är absolut en bra bit på vägen, nu vet du ju vad du måste jobba på.

:)