Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 2460 ggr
Karmatarerskanise
1

Fördelar med en partner

Blev bara tvungen att starta en sån här tråd också när jag satt och läste "Fördelar med singellivet" Glad

ru4real
4

Att man kan ligga när man vill… :) 
Man har ngn att prata med
Man har ngn att mysa med, städa med, promenera med, diskutera med

Karmatarerskanise
6

Drar nu lite från den andra tråden och skriver kommentarer om det så jag inte förstör den andra tråden :) Och det är inte meningen att någon ska ta åt sig, utan detta är bara en kul grej.

"Gå ut på krogen och flirta med killar."
Har aldrig varit min grej, så det ser inte jag som någon fördel.

"Det finns mer tid att umgås med vänner."
Spenderar lika mycket/lite tid med mina vänner som innan jag träffade killen.

"Behöver inte trängas i sängen och kan ta hela täcket för sig själv."
Trängas? Finns det något mysigare än att känna värmen från den man älskar när man ska in i drömmarnas värld? :P

"Man kan äta vad man vill, man behöver inte slåss om fjärrkontrollen, man kan se vilken film man vill."
Äter fortfarande vad jag vill, eller till och med bättre eftersom han är en riktigt bra kock. Tv är oviktigt, så kontrollen hamnar hos den som orkar bry sig :P Vi har samma smak i filmer, så vi ser dom vi vill :)

"Man kan lyssna på precis vilken musik man vill, hur högt man vill."
Vi lyssnar på den musik vi vill. Hans musik intresserar mig, och han säger inte nej till att lyssna på min. Bäst är när han spelar på sin bas :P

"Man kan plocka bara de goda godisarna utan att behöva tänka på någon annan."
Äter inte godis, men äter vi annat så gillar jag att tänka på att han tex ska få den störta och finaste biten. Gillar att vara generös när jag kan.

"Man slipper få kommentarer om man gör någon knas eller annorlunda."
Vet inte riktigt vad som aavses här, men jag kan tycka det är riktigt roligt när man råkar göra något konstigt. Då kan vi skratta gott åt det.

"Man behöver inte göra något man inte vill över huvud taget."
Vet inte riktigt vad som menas här heller. Han tvingar inte mig göra något jag inte vill och jag tvingar inte honom göra något han itne vill.

"Det gör inget om man inte städa/diska en dag, för det är bara en själv som kommer vara hemma."
Kanske är skönt om man inte som jag har lite tvång med att få bort disken direkt :P Vill ha det rent och städat hela tiden.

"Man kan vara uppe hela natten utan att riskera att störa någons sömn, man kan spela tevespel ett dygn på raken utan att någon tjatar på en om att h*n vill ha teven eller störs av ljudet."
Nu bor vi inte tillsammans, men när vi förhoppningsvis flyttar ihop så kan man alltid stänga dörren om man vill vaara vaken längre än partnern. Tv spel spelar jag inte, men hade lätt kunnat använda hörlurar om jag tvunget behövde ha högt ljud :P

"Och man slipper prata med någon om man inte har lust, inte för att man måste prata hela tiden om man bor med någon men hur kul är det att bo med en suris?"
Man är väl inte suris bara för att man inte har något att säga hela tiden :) Vi kan sitta tysta om vi inte har något att säga.

"Man kan sjunga hur illa och högt som helst utan att nån annan behöver lida!"
Haha där har jag inte mycket att säga :P

"Det blir ingen skidbacke i osten."
Hehe, det blir det inte i hans ost heller :P

"Smöret blir inte ihjälhugget varenda gång det kommer fram."
Samma här, här brer vi upp smöret på smörkniven.

"Man kan göra vad man vill, när man vill och hur man vill."
Det kan jag göra nu också. Och det brukar bli att spendera tid med honom, för det är oftast det jag vill :P Det jag kan komma på är att man numer får göra sitt toabesök med dörren stängd ;)

"Om man inte är hungrig så behöver man inte laga mat åt en annan."
Nu lagar oftast han maten, men om han inte skulle vara hungrig hade jag lagat maten själv. Och han hade säkerligen lagat sin egen mat om jag inte ville äta :)

Det här med städning som kom upp handlar nog inte om singellivet utan bara om att man haft partners som inte tagit sitt ansvar i hemmet :P

Angående vanor man stör sig på så har jag inte stött på några sådana ännu. Det kanske kommer i framtiden när man bor tillsammans.

Avslutningsvis så kommer jag med den överflödiga kommentaren(ni har nog gissat det redan) om att jag älskar att ha partner, just den här, eftersom han är underbar!!

[Devya]
3

Man är aldrig ensam - därmed har jag sällan det tråkigt. Vissa kan tycka att det här är en dålig sak men jag tycker det är skönt med sällskap.

Får mat serverad varje dag - jag har en kille som älskar att laga mat och att baka.

Har någon att sova bredvid och stjäla värme ifrån!

Har trevliga pratstunder innan vi somnar.

Kan ha sex när jag vill.

Får alltid gosa närsomhelst med honom.

Ser på serier tillsammans och har det mysigt.

mikkan01
2

Slipper handla själv, bära på tunga kassar Oskyldig
Har en som springer och köper mjölk bara man ber om det..
När man själv är trött så bäddar han rent i sängen.
Turas om om hundpromenaderna.
Får massage när man än vill, vilken tid som helst på dygnet..
Han överraskar gärna med frukost på sängen (om han vaknar tidigare än mig)..
Har alltid någon att prata med..
Någon som jämt stöttar mina val, hjälper mig att gå ur sängen på morgonen och i sängen om kvällarna.
Man slipper gosa med täcket när man har en stor nallebjörn intill sig Skrattande

Haha kan fortsätta i flera timmar….

~mikkan

[vaniljen]
3

Jag tycker verkligen att det är jätteskönt att ha min kille, så mysigt att alltid ha honom nära mig både fysiskt och att prata med osv.

Man har alltid sällskap och den finaste personen i världen att prata med.

Jag har min partner och bästa vän i en och samma person.

Har honom att mysa o kramas med när som helst.

Sex när man vill.

Någon som stöttar en och någon man kan stötta.

Han varm och mysig att somna tätt intill varje natt (jag fryser jämt och han svettas när jag ligger som ett plåster mot honom ;) ).

Har någon att älska och som älskar en tillbaks.

Finns massor mer att säga och som singel skulle jag sakna allt detta och mycket mer.

Destany
2

Man e aldrig ensam Får sex när man vill O man får obegränsat av kärlek Slipper äta själv Behöver inte vara ute " på köttmarknaden"

thildatessie
4

Aldrig ensam, bästa vän och pojkvän samtidigt!

citytjejen
1

Om man är i ett förhållande som funkar bra och som mar mår bra i så finns det bara fördelar tycker jag! Men om jag ska räkna upp några konkreta fördelar så är det att man får vakna på morgonen med sin favoritmännsika, man får (förhoppningsvis Glad) bra sex i stort sett när man vill och man slipper äta ensam. För att bara nämna nån promille av alla fördelar med att ha partner!

/Christina

JoJo!
2

Att regelbundet få höra :" Jag älskar dig" Glad