Relationer iFokus

Relationer

Etikett: förhållande
Läst 3016 ggr
[Dimba]
0

Orkar inte med något förhållande mer..

Jag har en pojkvän, som är snäll, underbar, rolig, knäpp och har de flesta saker som jag vill ha hos en man. Men.. Jag är ingen förhållande-människa känns det som. Jag gjorde slut, tog honom tillbaka och nu är jag off mot honom för att få honom att hata mig. Det känns bättre att bli hatad på något vis… Det är det jag är van vid.

Men han kämpar för mig, och jag vet inte varför. Han vill gifta sig med mig och pratar om hur underbar jag är, jag vill bara fly Långt bort från honom, helst hade jag velat att han och jag bara var vänner, men det gick inte förra gången…  Han ville ta sitt liv och gav upp om Allt, för att han inte fick ha mig kvar… Jag vill inte såra honom igen men jag vill inte gå runt och känna såhär mer.

Jag vet inte hur jag ska göra eller vad jag ska säga till en kille som är självmordsbenägen utan mig och som vägrar släppa taget om mig.

Hjälp..?

//Rebecka <3

Piggelina7
0

Du måste ändå vara ärlig mot honom. Alla är ju inte förhållande-människor och vill du inte ha ett förhållande så ska du inte tvinga dig till det.

Du kan inte ta ansvar för hans hot om självmord

Försök få honom att gå och prata med någon, eller kanske ni kan följas?

[Dimba]
0

Jag ska försöka med det. När jag samlat mod..

Grejjen är att jag tycker om singellivet men ändå vill jag ha någon som älskar mig och någon som jag kan känna mig trygg hos, men hur mycket jag än önskar att jag kunde känna den kärlek till honom som han känner till mig så går det bara inte.

Dessutom pratar han om sex, jag är inte alls bekväm med sånt pga saker jag varit med om som liten, vilket jag berättat om, men ändå pratar han om de… Han har sagt att om jag känner mig obekväm med de så säg till, men jag känner mig bara så elak om jag gör det. Så då känner jag mig illa till mods bara av tanken på honom.

Jag pratade med honom och bad honom att söka hjälp men han verkar inte ens ha ork till att göra det. Han kan bara må bra när han har någon, och jag vill ha mycket frihet, så det krockar på många sätt för honom och mig. Han kan bli sur över att jag inte gör tillräckligt med hjärtan och smileys i ett sms.. Så löjligt..

Vet inte vad jag ska säga ens? Jag är så elak.. :(

Karmatarerskanise
5

Jag ser ingen annan utväg än att du gör slut. Det är elakt att vara tillsammans med någon man inte känner rätt för! OAvsett om han hotar med självmord eller inte måste du göra det rätta.

Gör slut och kontkta hans familj och berätta att han är självmordsbenägen. Men stanna inte.

Namiko
1

Du har ingen skyldighet att stanna i det här förhållandet bara för att han hotat med att ta självmord. Jag har själv fått ett sånt hot när jag gjort slut med en kille och jag blev bara arg istället för att ta tillbaka honom. Nu, 6 år senare, är han i ett lyckligt förhållande och har barn med en annan.

Skulle han dock välja att avsluta sitt liv så är det inte ditt fel, du har sagt åt honom att söka hjälp och mer än så kan du inte göra, jag tror dock att det handlar om ett tomt hot för att få dig tillbaka precis som mitt ex gjorde. Du kan inte låta honom styra ditt liv och förstöra dina chanser till att vara lycklig.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[Dimba]
3

Tack för alla svar, ni hjälpte mig att samla mod och avsluta förhållandet Helt. Han tog det rätt bra verkade det som. Men han är bra på att dölja hur han verkligen mår. Ialla fall så har jag gått med på att hålla kvar kontakten, om han förstår att han och jag kommer Aldrig bli tillsammans igen. Det var jag väldigt tydlig med.

Nu när det är gjort så känns det som en stor lättnad. Jag kan äntligen fokusera på mig själv och göra de saker i livet som gör mig lycklig. Tack snälla ni för råden jag fick!

//Rebecka <3

Karmatarerskanise
2

#5 Bra jobbat.