Runkande pojkvän (INTE MAINSTREAM RUNKNING)
Häromdagen när jag fick min pojkväns mobil för att läsa något roligt hans kompis hade skrivit då va, så bläddrade jag upp lite för att se början av konversationen liksom, och då "råkade" jag se att han skrivit dagen innan till sin kompis "skriv en bra p0rnsite bror".
Så jag såg fort vilken tid och såg att det var exakt typ 10 min efter jag åkt till veterinären med en hamster jag skulle avliva, då han vägrade följa med för han skulle göra en viktig grej änna. GUD VAD SUR JAG BLEV. och han erkände ju och allting!
Att han hade runkat istället för att följa med som stöd när jag skulle avliva hamstern!!! Svin tänker jag fortfarande när jag tänker på det, men inte nog med det nu va!!
DÅ började vi prata om vad han egentligen kollar på för porr, (han har alltid sagt att han runkar i duschen om han gör de)
Och han säger då att han gillar att titta på POV, för hans kompis tipsa om det och de e nice änna,
så jag kollade vad detta pov var för något då va, och det är alltså när killen som knullar bruden håller i kameran i porrfilmen, ja ni fattar vilken vinkel det blir.
Sedan kom jag ihåg att han sagt för ca 1 år sedan att "ja men när man runkar, ja man föreställer sig väl änna att man är killen i porrfilmen."
Jag tycker verkligen inte det är okej!?
Det är ju som att han fantiserar om att knulla andra brudar ju!!
Han ligger ju och runkar i tanken på att han har sex med en annan tjej! Fy sutan säger jag bara.
Vad tycker ni om detta egentligen?
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Jag hade blivit fullkomligt rasande över att han inte kunde följa med till veterinären, för att han skulle runka! Seriöst, vem gör sånt?!
Men angående POV, så förstår jag inte riktigt hur det skulle vara värre än någon annan porr? Fantasier är ju just bara det, och det skadar väl ingen?
Skitstil det att han inte följde med dig och fanns där för dig då du behövde honom. Det skulle jag inte ha accepterat.
Det där med vad för sorts porr han tittar på är ingen big deal i mina ögon. Hans fantasier är just hans och inget du behöver ha något att göra med så länge hans fantasier inte blir verklighet. Vi äger inte varandras tankar och det måste vi komma ihåg.

Han borde helt klart följt med dig till veterinären o stöttat dig när du avlivade din hamster istället för att stannat hemma o runkat..
S
Han borde verkligen ha följt med dig till veterinären.
Men att han tittar på porr och runkar till det tycker jag däremot inte är fel om man är ärlig att man gör det
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Stanna hemma å runka istället för att stötta dig. dålig stil enligt mig

Ok, sjukt dåligt att stanna hemma och runka istället för att vara ett stöd för dig hos veterinären.
Men vad spelar det för roll om det är POV? Det är ju mainstream så det skriker om det, och att fantisera är inte fel oavsett vilken synvinkel filmen har filmats ifrån..
Qui dormit, non peccat

Som andra har sagt så var det riktigt dåligt att han inte följde med dig.
Men porren, inget jag skulle blivit irriterad över.
Hans fantasi bara.
Alla har vi våra olika sätt att hantera sorg. Att avliva ett djur är ett stort beslut och han mår säkert mycket dåligt av det. Men istället för att gå ut och slå ner någon på gatan så stannar han hemma och runkar. Klokt tycker jag.
#8 Då är man ärlig och säger det och inte ljuger ens sambo/flickvän rätt upp i ansiktet
#9 Fast man kan väl knappast säga att man hellre är hemma och runkar när ens flickvän ska avliva hamstern.
Jag är visserligen för ärlighet men nån måtta får det vara
.
Det kanske inte var något planerat utan bara blev så. Han kanske inte alls ville följa med och avliva hamstern.
Så det här med sexet och hamstern hör nog inte ihop tycker jag. Två skilda problem.
/Maria
#10 Nej det sa jag inte heller att man skulle :) Men man ska inte säga "jag ska göra något viktigt" heller om det nu inte verkligen är viktigt. Runka anser inte jag tillhör till viktiga saker direkt.
Det var kanske inte var runkandet han menade. Kanske var det en undanflykt för att slippa åka med.
Det verkar som kommunikationen brister mellan parterna här.
/Maria

Förstår han att hamstern var viktig, då? Jag kan själv inte föreställa mig riktigt att bry sig om ett sådant djur, och många som har hamster och liknande tycks ju ersätta dem på löpande band utan problem.
Han kanske inte tyckte att det var så viktigt?

Jag hade dumpat han! Tänk om jag skulle sitta hemma och pulla till porrfilm medens han hälsade på sin sjuka mormor eller något på sjukhus på hennes dödsbädd. Då hade dte nog inte varit ok enligt han!
#13 Alla bryr vi oss olika mkt. Jag brydde mig om min hamster jag hade och kan definitivt säga att jag skulle bli enormt ledsen om någon av mina nuvarande djur dog medens jag inte brytt mig nämnvärt om något av mina bekantas barn skulle dö.
Usch vilket svin, han måste ju ut! Några gränser får det ju finnas. Hoppas han skäms så mycket att han inte kan med och stanna själv. Jag skulle inte kunna vara i min egen kropp tror jag om jag hade gjort något så respektlöst och totalt hjärtlöst.

#14 Nu uttrycker jag mig kanske fördomsfullt, men det är fan inte normalt att resonera så. Då har man problem med att knyta an och relatera till andra människor på ett sunt sätt, om man inte kan förstå och bry sig om ens en bråkdel av den smärta det innebär att förlora ett barn.
#14 hur kan du förvänta dig att någon ska bry sig om du får avliva din hamster om du själv inte skulle bry dig nämnvärt om någon nära till dig skulle förlora ett barn? Jag trodde att hela inlägget gick ut på hur respektlös din pojkvän varit som hellre stannat hemma och runkat än följt med dig till veterinären men samtidigt skriver du ett inlägg som får mig att tro att du lika gärna kunde gått och köpt en glass när någon nära behövt dig i sitt sorjearbete för ett dött barn.. Du kräver medmänsklighet men skulle inte visa det själv..?
Sajtvärd på Iller.ifokus

# 16 & #17 Jag ber inte mina bekanta att följa med mig för att avliva mina djur, det sköter jag inom familjen. Mina bekanta med barn har inte hjälpt mig i sorgearbete om mina djur så. Alla dör sånt är livet, sen gör vissa det tidigare än andra. Det får man vara beredd på.
Ber om ursäkt till ts för att jag i all hast trodde hon skrivit inlägg 14. #18 du kan då inte kräva att någon runt omkring dig ska ha någon som helst förståelse för att du förlorat ett djur om inte du kan ha någon förståelse om någon förlorat ett barn. Och med resonemanget "alla dör sånt är livet" så förstår jag inte hur du kan känna sorg över dina djur heller? Du måste väl ändå varit "beredd" på det?
Sajtvärd på Iller.ifokus
Tänker inte dumpa han, men det blir sexstrejk tills jag märker att han typ inte kan gå av kåthet :)
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

#18 Man kan inte rationalisera bort känslor bara genom att säga att döden är en del av livet. Människan sörjer sina döda och har alltid gjort, även primater och andra djur sörjer sina nära.
Dessutom, vad spelar det för roll ifall dina bekanta inte hjälpt dig? Är du bara förmögen att känna känslor för människor som gjort något för dig? Det låter fattigt och egoistiskt.
#20 Extremt barnsligt. Låter som att ni förtjänar varandra, lycka till med att göra varandra olyckliga.
#20 Skojar du eller?
Tror du att han skulle runka mindre av att du sexstrejkar
/Maria
Kan finnas många anledningar att dra sig från att åka med till veterinärn för att avliva en hamster. Kanske tyckte han själva avlivningen skulle bli så obehaglig? Kanske att din ledsenhet skulle vara svår att hantera? Och det är inte alls säkert han hade tänkt så långt att han hade satt ord på vad det var för obehag som gjorde att han inte gärna ville med.
Det kan ju också vara att han hade nåt viktigt att göra som han sen också faktiskt han med att göra? Onani är känd för att vara lugnande och ångestdämpande så han kanske behövde det just då? Eller så bryr han sig inte en dyft om hamrtrar och tycker du är fånig som åker till vet för att avliva ett sånt litet djur som man kan nacka själv om det behövs. Finns 1000 möjliga förklaringar och ingen av dom behöver betyda att han vill svika dig. Enda sättet att få reda på är kommunikation. Det är förmodligen också ett sätt att lära känna varandra lite mer och bli bättre på att lösa framtida jobbiga situationer.
Sexstrejk låter verkligen inte konstruktivt. Det är ju motsatsen till kommunikation.
Hade samma problem med mitt ex… jag kände mig otillräcklig och dålig då han tackade nej till sex, väntade på att jag skulle gå och lägga mig och sedan satt han igång…
Jag tycker INTE det är okej!!!