Vet han om att han ger dubbla signaler?
För 3 månader sen blev jag dumpad va mitt ex efter ett flera års långt förhållande. Det mesta i vår förhållande vra bra. Men jag hade ett prblem som till slut gjorde att han bestämde sig för att göra slut.
Jag har nu tagit tag i och fixa det prblemet vilket jag skulle gjort för länge sen. För nån vecka sen så prata jag med honom om detta. Var på han sa att han inte riktigt våga tror på att jag skulle ha i det, så han vågade inte försöka igen allafall inte just nu.
Så i förra vecka var jag upp till han och lämna det siat av ahn saker som råkat komma med när jag flytta ut. VI kan koma rätt bra överens när vi träffas och så men i vanliga fall har det bara varit att vi prata lite och sen har jag gått där i fån.
Allafall så var jag upp där och det värka som om han värklige gjorde så att jag skulle satan längre vilket jag gjorde. Sen när jag skulle gå stog vi utanför hans port och prat en stund sen gav han mig ett så kärleksfullt leende sett sånt som jag bara sätt honom ge mig. Ett lende som vid tidigar tillfälle sagt att han älsakr mig.
Jag blir så förvirad. Kan det vara så att han gör så utan att själv vet om att han ger dubbla signaler. Eller kan det var så att han inte riktigt vet hur han vill ha det igenlige?
Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump
Finns det inge som kan hjälpa mig med det här problemet?
Är det för att han gav dig ett leende utanför porten som du tycker han ger dubbla signaler?
Visst kan det vara så att han velar och inte vet hur han vill ha det. Men det kan ju vara så att han bara vill vara vänlig också.
Det lär ju visa sig
Jag tycker du ska avvakta. Han har ju ändå gjort slut
Nja det vr väll mest det faktum att han försöket få mig att stan längre… och hans kroppsspråk är svårt att förklar.. vet ju att han har känslor kvar.
Och det var inge vanlig leende för det har jag fått förut efter vi gjort slut det här sa så mycket mer..
Jag förstår nog inte "problemet". Du vet att han fortfarande har känslor kvar, det förklarar väl i så fall ett kärleksfullt leende? Det är dock inte samma sak som att han vill eller vågar försöka igen, vilket är vad han sagt till dig. Var kommer de dubbla signalerna in?
Hans sätt har har inte betet sig så förut efter vi gjort slut..
Ingen mening att spekulera i vad leendet betyder. Du får prata med honom och säga att du blev förvirrad.
Om jag får komma med en spekulation så skulle jag nog säga att han fortfarande är intresserad men att han tvekar. Ni har ju ändå gjort slut en gång, och han valde ju att göra det av en anledning. Nu vet jag inte vad det är för problem du haft och du behöver absolut inte berätta heller, men man är ju ganska sårbar i en sådan situation och det är nog få som skulle lita helt och dessutom våga tro på att problemet är helt borta. Sedan finns det ju olika sorters problem dock men känslan av hur det känts finns ju kvar.
Om du märker att han blivit mer som förut igen så kan det ju vara att han tvekar men vill, men det kan ju också vara att du ser allt detta för att du VILL se det. Att du önskar att han vill försöka igen.
Om du vill försöka igen så kan du väl börja med att fråga om ni ska ta en fika eller något annat lättsamt där man inte utsätts för jobbiga känslor eller konfrontationer. Bara umgås liksom och se vart det leder. Vill han så kommer du nog märka det på att han vill träffas oftare och oftare, att han kanske börjar smsa dig lite oftare osv. :)
Jag tycker det låter lite konstigt.
Om ni haft ett förhållande i flera år där allt funkat bra förutom ett problem du haft, det kan ju inte ha varit nåt jätteproblem om du nu kunnat ta tag i det. Så varför du inte gjorde det innan ni flyttade isär tycker jag är konstigt. Du verkar ju vilja ha honom tillbaks nu.
Jag förstår att han tvekar. Hur ska han veta att du nu tagit tag i problemet när du inte gjort det under åren ni var tillsammans?
#9 Är ju tyvärr inte speciellt ovanligt att det krävs något stort för att vi ska vakna upp och inse att en förändring krävs.
#9 Jag behövde en riäl "spark i röve" för att inse att problemet var så stort som det var.
#11 Jag förstår. Så nu får du visa honom att det inte är som innan så han ser det med egna ögon :)
Lycka till!
# 12 Jo ska jag göra också..