Relationer iFokus

Relationer

Etikett: sex
Läst 8871 ggr
hannasjuk
2

hjälpa honom flera gånger om dagen?

Jag och min pojkvän som nyss flyttat ihop har olika sexlust. Han vill mycket oftare än jag. Men jag är ingen som vill extremt sällan,, jag kanske är sugen 4-5 dagar i veckan medan han vill flera gånger varje dag.

……………………………………………………………………………………

Är jag onormal som tycker att han kan fixa det själv (onani) dom gångerna? Och att han har sex med mig 4-5 gånger i veckan?

………………………………………………………………………………….

Saken är den att han säger att det är sjukt att behöva runka när man bor ihop. Så då vill han att jag ska göra det åt honom minst 2 gånger varje dag + att vi har sex 4-5 dagar i veckan.

Nu har jag tom börjat få ont i handleden.(han är rätt uthållig och jag får hålla på länge varje gång!) Gör alla sånt för sina pojkvänner när man bor ihop? Han säger att man ska ställa upp för varann sexuellt.

Vi kan ha sex på hmorgonen och på eftermiddan ska jag runka av honom. Han vill inte göra det själv för det känns "sjukt"

…………………………………………………………………………………..

Det gick bättre när vi inte bodde ihop för då kunde vi inte ses precis varje dag. Men nu vill han bara oftare

fridaas
3

Jag har varit i samma situation som dig. Och vill inte du ha sex eller runka av honom så låt bli. Du har all rätt att säga nej!

Min sambo fick runka själv om han var sugen och jag inte va det. Du har alltid rätt att säga nej.
I början kunde jag inte säga nej till honom, vilket gjorde att ingen av oss mådde bra, men nu har vi båda börjat lyssnat på varandra och han "accepterar" ett nej.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

vallhund
31

Det som är sjukt är att han anser sig ha rätt att utnyttja dig, det kan knappast vara särskilt upphetsande att bli avrunkad av någon som gör det för att den "måste" Låt honom ta ansvar för sin egen sexualtitet, inte ditt problem.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Aniara4
7

Du ska självklart inte tvinga dig att göra något som känns jobbigt och obekvämt. Ok, ibland kan det vara relevant att "ställa upp" fast man inte är direkt sugen men ändå tycker att det känns ok. Frågan kanske egentligen inte är hur ofta som är "normalt", saken är att ni inte vill lika ofta och hur ni hanterar det.

Personligen tycker jag nog också att han kan ta ansvar för sin egen sexualitet om du inte vill eller orkar vara med varje gång han får lust.

Sen finns det en annan aspekt också. Att gilla sex och ha mycket lust är en sak, men det kan också vara så att man använder sex för att dämpa ångest och fly från jobbiga känslor, det kan bli som ett tvångsbeteende. Att inte kunna gå en hel dag utan sex (eller ens en halv dag) låter lite som att det skulle kunna handla om något sådant. Vad händer om han försöker låta bli?

hannasjuk
0

Jag hade mer förstått om jag bara hade velat 1 gång i månaden. Nu tycker jag ändå jag vill relativt ofta. Jag frågade en vän (som visserligen bott ihop med sin kille i flera år) men hon tyckte 4-5 dagar i veckan lät mycket. Dom är glada om dom får till det 2 gånger i veckan

hannasjuk
0

Och som svar på frågan vad som händer om han försöker låta bli så vet jag inte.

Men han blir jättegrinig om jag nekar och "straffar" mig genom andra saker. Tex om jag ber honom köpa mjölk på vägen hem så kan han neka för att jag inte ställde upp på det han bad om.

[Devya]
4

#4 Ja, det är väldigt ofta det där. Här brukar det vara ett par gånger i månaden. Vi har förstås varit tillsammans i över 9 år men vi har aldrig varit så på g med att ha sex ofta. Vi hade faktiskt sex mycket mer sällan i början än nu!

Men nej han har ingen rätt att kräva att du ska tillfredsställa honom varje dag. Om du inte känner för det så ska du inte behöva göra det heller. Det där kan han gott fixa själv. Min kille får nog ta och fixa det åt sig själv om det är så att jag inte har lust och är trött osv. Även jag får göra det åt mig själv då han inte orkar. Så enkelt är det bara.

Så se till så att han inte utnyttjar dig. För i längden ser jag inte hur det där ska hålla. Jag skulle bli otroligt trött och frustrerad om jag skulle behöva hålla på och göra så i flera månader vilket i sin tur skulle kunna komma och förstöra förhållandet.

[Emma--]
3

Det är väl klart att han borde fixa det själv. 

Det vore en sak om du tycker det är roligt och vill göra det. Men låter ju inte riktigt så.

Jag tycker det finns en gräns hur man ställer upp för varann i ett förhållande. Man ska ju inte göra något man inte vill sexuellt.

Och det är inte normalt att han då straffar dig med att inte köpa hem mjölk t.ex. :/

[Devya]
7

#5 Men herregud vad småaktig han är i sådana fall. Det där är ju som någon sorts utpressning. Jag tror du måste faktiskt ta ett snack med honom. Om det där fortsätter så kan det leda till stora problem.

Oj vad jag är glad som har en underbar kille och som aldrig ens skulle tänka sig att hålla på så där. Nu känner jag mig ännu mer lyckligt lottad!

Karmatarerskanise
8

Låter faktiskt lite sjukligt att han för det första MÅSTE komma flera gånger om dagen, och att han dessutom tvingar dig till att göra det! Låter inte hälsosamt att han inte kan slappna av en dag och vara utan sex på något vis.

Du ska definitivt inte göra det åt honom, för jag anser att en frisk människa bör överleva på 4-5 gånger i veckan. Visst att man ibland har mer och ibland mindre, men att kräva flera gånger om dagen känns faktiskt lite sjukt.

Och att han straffar dig då du inte ställt upp? Känns som han behöver hjälp med detta.

Jag har ett ex som betedde sig p detta vis, det slutade med att jag fick mindre och mindre lust och det bara blev jobbigt. Tyvärr visade det sig sedan att han hade gått till andra, även i början av vårt förhållande. Jag hade tur som inte fick någon sjukdom. Insåg sedan att han var sexberoende och att han hade behövt hjälp. Hans beteende är än idag likadant har jag fått höra av vänner, vänner osm han kontaktar då hans sambo inte är hemma, för han behöver sex.

vallhund
6

# 5

Dax att ta ett snack med grabben! Att inte köpa mjölk som straff är fjortisfasoner.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

pringles
0

Är han under 20?

hannasjuk
0

vi är båda 28

pyromanen
6

Sex mellan två männiksor är ett intimt "möte" mellan två männiksor som båda vill detta. Det kan inte ske oftare än det antalet gångar ni både har lust och vill det. En otrolig brist på respekt mot dig att tro han kan kräva "service".  Dessutom är inte onani sjukt, utan han verkar ha nån sorts problem med sitt förhållande till onani.

Tycker du ska ta ett allvarligt samtal med honom och göra klart att sex blir det bara när ni båda känner för det.  Kräv att han ska respektera dig.  Går det inte att prata förnuft med honom på egen hand så sök hjälp hos sexolog.  Funkar inte det så lämna honom.

hannasjuk
0

Jag är inte låst vid 4-5 dagar i veckan heller, det skrev jag som ca, men vissa veckor har vi ju sex varje dag, men han vill ändå ha mer dessa dagar.

Ja jag ska försöka få honom att följa med till sexolog om det finns såna i luleå, men då jag försökt prata om det att jag kanske inte alltid vill så tjurar han bara. Jag fattar inte hur han klarade sig innan vi flyttade ihop. Vi var ju ihop 8 månader innan och träffades väl 3-4 dagar i veckan. Vem tillfredsställde honom dom andra dagarna? Om han gjorde det själv så fattar jag inte skillnaden att göra det själv ibland nu också bara för att vi bor ihop

[Kottschejk]
3

Säger bara, fy hundan vad vissa har de bra!

Den gossen ska du ta till någon som får snacka med honom.

Finns ingen tjej som ska behöva utstå något sånt, inte rättvist eller etiskt korrekt mot någon på nått sätt. Skulle aldrig låta någon stackare behöva ta hand om den biten förutom ifall hon absolut skulle vilja av egen vilja av nyfiket intresse. Man gör inte så.

Instämmer med samtliga här i tråden för övrigt.

Sex blir ju också så mycket mer givande desto längre längtan får vänta.

Utförs det oftare som i detta fallet, då liknar det mer en belastning både för den enskilde som hela förhållandet.

Med bästa förhoppning allt ordnar upp sig Glad

Mvh /Kottschejk r"aka"d ekorre

fridaas
2

#5 Det låter verkligen inte hlsosamt att han "straffar" dig för att du nekar honom sex Obestämd

Om du tvingar dig själv att runka av honom eller ställa upp på sex bara för att han vill, fast du inte vill, så är risken stor att din egna sexlust försvinner, för att det alltid blir ett måste.
Så var det med min efter att vi fick barn, han ville men inte jag, och jag ställde upp för hans skull för att han skulle bli nöjd och glad. Det gjorde att den lilla lust som fanns försvann helt och hållet, bar för att det blev ett tvång i slutändan.
Nu håller vi på att jobba på det och min lust är på väg tillbaka eftersom det inte finns någon press längre.
Låt honom inte tvinga dig! Och hoppas det finns någon sexolog ni kan gå till!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Sarah
4

Inte ett dugg hälsosamt och absolut inte normalt. Han tvingar till sig sex genom att straffa dig och genom att ge dig skuldkänslor. Din lust kommer att dö helt om det fortsätter på det sättet och du kommer sen bara ha sex för att ställa upp. Det är allt annat än ok vad han gör. Han utnyttjar dig och det kommer inte sluta bra.

mandyosv
6

Säger han att han inte köper mjölk pga. du inte runkar av han, så säger du att han kan glömma sex på 2 dagar.

Sjuk kille.. haha! Visa han denna tråden, jag brukar visa min kille när jag skriver om han.

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

ChristineL
9

Jag är ledsen men är den här killen verkligen värd nåt? Han utnyttjar dig för sex mot din vilja (brukar även kallas våldtäkt), och straffar dig för att du inte vill. Har han mer sexlust än vad du har så får han bannemig lösa det själv! Jag bor ihop med min kille och jag onanerar ibland ändå, ser inget sjukt med det. Jag är övertygad om att han gör det ibland också. Ibland missmatchar man helt enkelt när man har lust och vad är sjukt med att lösa det på egen hand?

Henrika85
9

Han utnyttjar dig för sex mot din vilja (brukar även kallas våldtäkt), och straffar dig för att du inte vill.

#20 Att ställa upp på sex "för husfridens skull" är inte våldtäkt, inte ens i närheten. Sen att TS känner sig pressad att tillfredsställa sin sambo är en sak, men hon har aktivt gjort detta val; ett våldtäktsoffer har inte den möjligheten. Våldtäkt är ett starkt ord, och jag skulle helst se att betydelsen inte urlakas genom att användas i såna här situationer. Sen att mannen beter sig som ett svin kan jag ju hålla med om.

Till TS: som många redan sagt, prata med honom. Att "straffa" den andre med uteblivna inköp och liknande är ett barnsligt och ohållbart beteende, och det måste han sluta med.

Om han skulle visa sig vara helt ovillig att ändra på sig eller ens medge att hans beteende är sjukt och fel, så tycker jag att du ska ta ditt pick och pack och gå. Då är han inte värd dig!

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

hannasjuk
1

han ska inte gå till nån sexolog för att han råkar vara kåt ofta säger han.

Vi skulle till hans föräldrar nu idag. Och imorse ville han ha sex men jag ville inte (vi hade sex 2 gånger igår) så då åkte han själv till föräldrarna nu. Jag vet inte vad han hittar på till dom varför inte jag kunde följa, men jag fick inte följa pga imorse

[Devya]
17

#21 Alltså det där är helt ofattbart för mig. Om du inte kan nå fram till honom så kanske du bör fundera på om det är ens värt att sätta ner tid på ett förhållande där ena partnern väljer att inte lyssna på dig.

Jag skulle inte stannat kvar om det var så att han valde att ignorera mig och mina känslor.

Karmatarerskanise
10

#21 Det är skillnad på att vara kåt ofta och på att behöva tillfredställas hela tiden. Inser han inte själv hur äckligt det är att tvinga någon till att göra det?

thildatessie
1

fy så hemskt! Hoppas att killen fattar och ändrar sig, annars tycker jag att du ska lämna honom. Du kan hitta någon bättre!

[Emma--]
8

Helt ärligt låter det inte som en bra kille som tvingar dig till det. Och straffar dig när du inte gör det. 

Tycker nästan det borde räknas till sexuellt ofredande eller utnyttjande eller vad det nu kan räknas till.

Tycker han kränker dig genom att tvinga dig till det eller straffas på ett eller annat sätt.

pyromanen
8

#21  Han har ett problem som inte är att han "råkar vara kåt ofta" utan handlar om att han inte klarar att respektera sin sambo och hennes sexualitet.

Det viktigaste för dig nu tänker jag är att inte gå med på att hans beteende är varken normalt eller rimligt utan stå på dig och säga ifrån.

Om du är väldigt kär i honom så du inte kan/vill göra slut, så kanske du skulle kunna ha nytta av att besöka en sexolog på egen hand också. han kanske skulle följa med om du lägger upp det som att du har ett problem?  Vill han dig väl i andra situationer? ställer upp för dig? hjälper dig o.s.v.?

Sweelin
4

Sjukligt beteende. Han hade åkt ut med huvudet före

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

[Kathja]1
14

Men gumman! Ett förhållande bör bygga på ömsesidig KÄRLEK och FÖRSTÅELSE - det gör då rakt inte erat. Vad finns det för fördelar med att leva med honom? Vad ger han dig? Jag skulle råda dig att ta dig en ordentlig funderare över vilken sorts relation du vill ha - och hur din relation  ser ut i jämförelse med det, innan det  är "för sent" och ni kanske har skaffat barn oxå.

Jenna_Nord
10

Jag hade packat en väska och varit klar att åka därifrån när han kommer hem från föräldrarna. Och faktiskt gett han ett ultimatum. Antingen får han skärpa sig eller så funkar det inte.
Är han inte beredd att gå till någon sexolog eller att lösa detta så tycker jag inte att du ska stanna kvar med honom. De där låter ju om uråldriga tankesätt, att du ska finnas och göra honom till lags, annars så får du sota. Jag hade lämnat innan det blev värre!

Mvh Jenna

[Kathja]1
4

Det tyckts som att han inte vet vad kärlek är, istället använder han sig av MAKT - det han gör är att makta dig, inget annat. Ja, han älskar dig säker oxå, men det där är ingen kärlekshandling. Tyvärr vännen.

LaSadie
8

Lås ute honom -_- Ta en ordentlig funderar om detta förhållandet verkligen kommer att hålla i längden om du blir "straffad" varje gång du säger nej. Det är verkligen inte normalt och väldigt barnsligt beteende utav honom.

Sarah
2

Verkar ha 0 respekt för dig… jag hade helt ärligt gjort slut fort som satan. Visserligen var jag yngre och mer sårbar då jag hade en sådan kille, men att jag ställde upp (och annat) förstörde min syn på sex under många år.

Sarah
3

Usch vad upprörd jag blir, att tycka att partnern ska ställa upp visar att man i grunden inte förstått vad en relation och ett fungerande sexliv går ut på.

Fridaybrew
6

Dumpa han så han får lära sig dejta fröken höger =)

/Fridaybrew

Karmatarerskanise
0

#4 Dessvärre tror jag inte att högran skulle användas för det. Finns ju andra tjejer och är man sexberoende så är det dom som gäller.

Henrika85
13

Att vara sexmissbrukare är en sak (det går faktiskt att jobba på) att däremot vara ett empatilöst svin är något helt annat. Med tanke på vad du berättat TS, så verkar det som om din sambo även är det senare.

Jag tror inte att han kommer att ändra på sig inom en snar framtid i alla fall, så jag är överens med flera som skrivit här om att du ska dumpa honom. Han har nog inte så mycket att erbjuda dig i ett långsiktigt perspektiv. Du förtjänar någon som verkligen uppskattar dig, och det gör helt klart inte din nuvarande kille.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Jessicahagstrom94
1

han skulle ha åkt ut direkt hos mej. här är det inte sex ofta och killen min gnäller inte särskilt mycket, nu är det för lite sex i vårt förhållande och det vet jag själv eftersom jag knappt har tid att träffa någon på fritiden tack vare skola och körkortsplugg, men om ni träffas varje dag och har sex ändå ganska ofta, tycker jag fortfarande inte att han ska gnälla. han ska respektera dej. :) punkt slut liksom.

[RoxannaH]
0

Tycker nästan att han låter lite som en "sexmissbrukare".

Ett förhållande handlar inte om sex utan om kärlek Glad

MissDawes
8

Har själv varit med om det där. Det slutade inte bra alls.

Mitt ex blev som förbytt när jag inte ville, fick typ raseriutbrott och slängde saker omkring sig, skrek och dunkade huvudet i väggen. Övertalade mig om att det var min sexlust det var fel på, jag mådde extremt dåligt och tillslut bokade jag till och med tid hos en sexterapeut (!!!)

Han kom ofta med argumentet att "Du ska väl bli glad om jag vill ha sex med dig flera gånger om dagen? Du borde ju vara tacksam".

Idag har jag ett mycket bättre förhållande där jag och min partner har ungefär lika hög sexlust, min är väl den högre av dem och det är inga problem för mig. Och min lust är tusen gånger högre nu än när jag hade en pojkvän som krävde det av mig.

Jag vill bara varna dig, jag gjorde slut med mitt ex på grund av detta för att han hade seriösa problem. Han hade även partners vid sidan om och han andades verkligen bara sex, det var det enda som betydde någonting för honom. Jag försökte på ett bra sätt säga åt honom att hans beteende inte var hälsosamt men han vägrade verkligen att lyssna. Allting var i slutändan bara en destruktiv spiral.

Om det inte passar dig och han inte förändras på den fronten så kan jag bara råda dig att lämna honom. För sexmissbruk är ingenting fortsatt kärlek, förståelse och omtanke kan bota.

Och om du älskar honom för mycket och ändå stannar kvar om han inte förändras, så gör för guds skull ingenting som du inte vill. 
Jag ställde upp på alldeles för mycket i mitt förra förhållande som jag idag ångrar extremt mycket och man kan inte göra det ogjort.

Henrika85
6

#39 För sexmissbruk är ingenting fortsatt kärlek, förståelse och omtanke kan bota.

Det har du väldigt rätt i. Första steget mot en förändring är alltid att personen själv inser att man har problem. Utan den insikten så är det hopplöst att få till en förändring, eftersom hon/han inte inser att det behövs.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

SvenST
0

Typisk sexmisbrukare. Få honom att inse att det är honom det är fel på. Kan tyvärr inte ge råd på hur du lskall yckas med det. Men en sexrådgivare behövs nog.

Annars får du helt enkelt dumpa honom.

MVH Sven