Ska jag göra slut?
Jag har varit i ett förhållande i bara en månad. Inte så seriöst än alltså.
Men grejen är den att för att vara ett förhållande på en månad så har så mycket känslor stått på spel. Jag är nämligen tillsammans med min bästavän.V Och min bästavän känner mycket mer för mig än va jag gör. Vi är "nya" vänner. Och har inte känt varandra så länge.
Sedan vi blev tillsammans så har jag haft en konstig känsla av att något inte riktigt stämmer. Jag själv mår dåligt psykiskt för tillfället och har en massa krångel hemma. Jag vet inte vem jag är eller vad jag vill. Det gör att det kan går från dag till dag vad jag känner för det här förhållandet. Jag är så rädd att jag ska såra min vän med att göra slut + att jag inte vet om jag skulle ångra mig efteråt. Jag är rädd att jag ska bli helt förtvivlad och vilja ha förhållandet tillbaka…
Jag behöver något typ av råd. Ska jag stanna kvar och "vänta" och se om mina känslor utvecklas så jag blir stört kär eller ska jag göra slut? Kan inte låta bli att tänka att nu i början så borde vi vara helt galna och inte kunna låta bli varandra. Men så är det ju inte riktig.. Vad ska jag göra?
Tack på förhand
Rebeckaan
Ja nånting är väl fel om du tvekar efter en månad? Hur var det när ni blev ihop då för en månad sen, kändes allt 100% rätt då? Och om det gjorde det, vad är det som gör att du känner annat nu?
Jo det är så jag tänker också..
Nä det har nog aldrig kännts 100% rätt faktiskt… Och det är bara hemskt av mig egentligen att hålla personen kvar.. Om jag inte känner samma.Tror det är dags för mig att ta ett snack med personen och faktiskt göra slut. Hur ont det än gör.
Ja är han bara en vän och att du inte är kär i honom så borde ni inte blivit tillsammans, han kommer bli sårad men bättre säga det nu än efter ett halvår
Prata med varandra.
Förklara hur du känner och var ärlig från början.
/Maria
#3 #4
vi har pratat och jag gjord slut. Han blev ledsen så klart men han förstod. Vi ska försöka fortsätta vara vänner. Men vi får se hur det går.
Tack för svaren!