Besvärligt sexliv
Hej! Jag och min sambo har problem med sex. Vill bara säga att det här påverkar inte vårat förhållande negativt på något vis! Bara det att jag vill skriva av mig lite.
När vi ska ha sex så är han helt emot förspel, jag vill gärna ha lite förspel innan för annars gör det bara ont och blir obehagligt. Varje gång när jag frågar honom om han kan röra vid mig så blir han liksom bara less och små klagar. När vi väl har sex då han ligger över mig så lutar han alldeles förmycket åt oftast höger sida och klämmer sin höft mot mitt innerlår så att det gö riktigt ont. Han ligger också för det mesta med ansiktet ifrån mig. Och det är så avtändande… Jag brukar föreslå att byta ställning när jag känner att det inte funkar alls för mig. Då säger han. ''Vadå, är inte det här skönt?'' och ändå fortsätter han och vill inte byta. Jag brukar ibland säga till när det gör ont. Men när han väl vill byta ställning så slaknar han och det brukar sluta med att vi bara avbryter och kvällen blir förstörd.
Jag brukar alltid känna mig så värdelös, osexig, äcklig, ful varje gång det här händer, så jag brukar faktiskt titta på porr för att tillfredsställa migsjälv. Jag tittar inte för att det är roligt, utan för att jag stillar dem behöven jag inte får utav vårat sex helt enkelt..
Jag frågade min sambo häromdagen vad han skulle säga ifall jag tittade på porr.Han svarade ''Ja, då hatar du ju mig.'' Jag undrade varför han trodde det. Då sa han ''För då tittar du ju på en annan kille.'' Så ja, jag vet inte om jag ens vill säga det till honom. Han kanske blir förbannad eller börjar hata mig.
Jag känner mig så besvärad.. Att jag är en riktigt hemsk människa
Du är inte en hemsk människa. Om något är din sambo det. Han verkar extremt självupptagen och jag förstår precis varför du väljer porr istället då.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Du är absolut inte en hemsk människa. Jag förstår mycket väl varför du känner dig otillfredsställd och tittar på porr istället.
Han verkar vara lite barnslig och gnällig. Förspel är väldigt viktig för en del tjejer så att de hinner bli tillräckligt våt. Har du förklarat för din sambo om det här och att det kan ta en stund innan man blir tillräckligt våt? Han vill väl inte att du ska ha ont?
Då han frågar dig om det inte är skönt så tycker jag att du alltid ska säga som det är, att det är inte skönt. Det är inte meningen att sex ska göra ont eller vara obehagligt.
Kanske ni redan från första början kan testa med en annan ställning om det är så att han slaknar då ni ska byta ställning mitt i?
I mina öron låter det som om han lider av otroligt dåligt självförtroende och skulle eventuellt behöva hjälp av någon för att ordna upp den biten.
Japp det där är inte en kille som förstår vad ett förhållande är, ett förhållande är inte att man använder en tjej som en dildo, för det är ju vad han gör. Du kunde lika gärna ha varit av plast han bryr sig ju inte ens om att det inte ska göra ont för dig, tittar bort och låtsas du inte finns.
Själv hade jag nog flyttat ut för det är bättre vara singel än bli illa behandlad men det är ju min åsikt. Men jag tycker du ska fråga dig själv vill du verkligen ha ett förhållande med nån som fortsätter göra illa dig även om du säger ifrån, finns så många andra killar som bryr sig om den de är med. Låter faktiskt lite som misshandel och psykopattendenser hos din sambo, för en normal man utsätter inte en sambo för saker som gör ont vid upprepade tillfällen när hon säger ifrån.
Han är ju aldrig sådär i vardagen.
Då är han snäll gosig och världens gulligaste.
Jag har också blivit väldigt deppig nu för tiden, det kanske är det som påverkar allt?

Jag hade slutat ha sex med honom. Han verkar som en egoist i sängen. Jag hade försökt prata med honom varför han beter sig såhär
Håller med ovanstående att han låter både barnslig, självupptagen och självisk.
Jag hade innan min nuvarande ett förhållande med en kille som var lite likadan. Där kunde jag tala om vad jag ville ha och när jag gjorde det så suckade han och började gnälla. En pojkvän som gnäller i sängen är verkligen så otroligt avtändande.
Dessutom var han extremt porrskadad så han ville bara göra en massa skit som han sett i filmer, fick han inte det så blev han arg och slaknade. ISCH!
Nejdu. Mitt råd är att lämna människan faktiskt. Visar han dig inte respekt när ni har sex så kan jag verkligen inte förstå hur han skulle kunna göra det i övriga livet också. Det skulle inte spela någon roll för mig hur underbar han är i övrigt, de är ofta det. Men det där funkar inte i längden. Inte om man vill ha respekt för sig själv och dessutom ha ett sexliv med den man älskar. För till slut vill man inte. Alls!
Så tänker jag i alla fall. Hoppas det går bra vad du än väljer.

alltså, jag håller med er ovan om att det han gör inte är rätt… men jag funderar lite vidare… du säger att han slaknar om ni byter ställning. kan det vara så att om ni skulle ha förspel klarar han heller inte av att hålla ståndet och slaknar, och att han tycker att det är så jobbigt och pinsamt att han hellre struntar i det? det gör det inte okej, men det kanske förklarar varför han gör som han gör. jag vet många killar som råkar ut för det, och eftersom allas allmäna inställning till hur killar ska vara, sexmaskiner som helst alltid ska vara redo och hålla ut hur länge som helst, så känner dom sig fruktansvärt omanliga och fel om dom slaknar.
jag tycker faktiskt att ni ska sätta er ner och prata med varandra. försök förklara för honom när nu inte har sex hur det känns, att det inte känns skönt som det är nu och fråga vad han tycker. fråga varför ni inte kan ha förspel, för du behöver det, fråga varför ni bara kör den ställning som ni kör. våga också fråga om han har erektionsproblem.
jag skulle inte vara så snabb att dömma honom för allt han gör och bara lämna honom. det kan ju helt enkelt vara så att han har erektionsproblem, och tycker att det är så fruktansvärt att han inte kan genomföra ett samlag som en man borde kunna.
och för din egen skull, gå inte med på sex som gör ont och inte är skönt, även om du älskar din kille. det skadar bara dig själv.
Det är ju inte det att han inte kan.
Han flummar och tar inte sexet seriöst, det är väl antagligen det som är problemet!
Han slaknar för att han tycker att det tar för lång tid för mig att bli upphetsad och då tycker han bara att det är drygt antagligen.
Några väldigt få gånger så har han varit riktigt underbar i sängen
Men när han väl börjar bli oseriös igen så brukar jag alltid fråga honom om varför han inte kan göra som han gjorde då.
Då blir han bara less
Jag tänker såklart inte göra slut bara för att sexet är dåligt.
Jag tänkte dra med honom ut på en promenad och ta ett prat med honom om det istället!
Nej, jag tycker det är dumt att göra slut direkt bara för att sexet inte fungerar för tillfället.
Fina och underbara relationer uppstår oftast inte av sig själv utan det krävs lite arbete också. Man ska inte ge upp för lätt för då kan man gå miste om något som skulle kunnat bli riktigt fint.
Det gäller dock att båda arbetar på förhållandet och att man kommunicerar väl med varandra. Bra att du ska snacka med honom. Hoppas att det börjar ordna sig!
Du börjar med att skriva "Detta påverkar inte vårt förhållande".
Jag skulle vilja påstå att det tar väldigt mycket på ert förhållande och är en stor påverkan, men du kanske inte märker det.
Oavsett om han verkar avstå att prata så hade jag ändå försökt. Varför inte prova mysa med honom i soffan och sedan bara helt enkelt klä av dig och rid han?
Han låter lite som mig själv. Gosar jag för länge så slaknar min och man får världens ångest om den ska resa sig igen eller inte. Varför det händer vet jag inte för jag kan känna en upphetsning ändå.
Jag har mer och mer avtagit förspel just pga det.
Mitt bästa förslag är som jag sa innan, överraska honom i soffan och klä av dig. Ner på knä och sug av honom. Gör ngt ni inte gör annars. Fråga om han vill att ni filmar det. Vill han det och ni kör på ert "normala" så får han se dina ansiktuttryck och hur han själv är, det kan ge honom ett annat sätt att se på det hela..
Han kan bli ganska så irriterad om man försöker sig på sexuella saker när vi gosar. Vissa gånger har han sagt när jag försöker att jag gillar ''den'' mer än han. Vilket självklart inte är sant..
Och jag vill inte göra någon besvärad
Nånting är inte alls bra!
Erat sex som du besrkiver det låter hemskt. Så kan man väl inte ha det i längden!
Om det är som du skriver att relationen för övrigt är mycket bra då tycker jag ni ska ta hjälp hos sexolog och hjälpas åt med att få till det på ett sätt som ni mår bra med båda två.
Fy vad hemskt beteende från hans sida. Han låter oerhört egoistisk och jag hade tapapt all lust att ha sex med en sådan människa.
#13 Det låter ju väldigt konstigt. Att du gillar "den" mer än honom? Alltså jag förstår inte hur människan tänker. "Den" är ju en del av honom.
Han verkar definitivt ha stora problem med sig själv. Han behöver hjälp, något som jag inte tror att du kan bidra med tyvärr, eftersom hans problem verkar vara alltför stora.