Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 1846 ggr
LinLin
0

Fler trevliga minnen

Kanske inte världens bästa rubrik, men nu är ni här iallafall :)

Det är såhär, jag och min pojkvän har varit tillsammans drygt ett halvår nu. Vi har det bra men jag känner att vi båda är rätt fantasilösa vad gäller att göra saker tillsammans.

Så till frågan då, har ni några förslag på vad man kan hitta på tillsammans? Både saker man kan göra ofta, typ vardagskvällar, och större saker, tex resor och i den stilen. Gärna många enkla vardagsgrejer :)

[SharpMissy]
0

Oj, svår fråga.

Jag får fundera vidare på den och se om jag kan skriva några bra förslag…

johan
0

Tänk ut varsin sak som ni tror att den andra skulle gilla, men aldrig skulle prova på egen hand.

Mvh // Johan

paronskrutten
0

Cykla till en äng och duka upp för picknick då? Jättemysigt.

Helena

DG
0

Ta en mysig promenad i naturen, överaska den andra med en go middag och en mysig filmkväll, lägga pussel om ni gillar sånt, lösa korsord tillsammans…

HannaM
0

baka nått gott, gå på nöjesfält, gå och bada, köp töntiga tidningar med roliga test i och gör på varandra, spela kort, gå på bio, gå på fotboll, spela boule, kubb eller nått liknande, gå i nån saluhall eller på nått torg med massa grönsaker och annan mat och köp goda saker till middag (glöm inte att dreggla över allt gott), vattenkrig/snöbollskrig, cykla nånstans där ni aldrig varit, lär er jonglera och jonglera tillsamans, oddla kryddor på balkongen, ligga i soffan/sängen/hängmatta/gräset… och lyssna på en talbok, hyr en moppe och åk runt en dag, skriv vikhistorier eller rita vikgubbar, gör chokladpraliner, åk på spa, hyr/låna en båt en helg och åk runt lite

LinLin
0

Nu börjar jag ju få ett litet lager. Tack :)

[SharpMissy]
0

Massor av skitbra tips, munkhammar!

Jag fick faktiskt för mig för många år sen, att jag ville lära mig jonglera. Så jag köpte tre bollar och sen googlade jag på nätet efter "jonglering" och att lära sig detta. Och, eftersom ALLT finns på nätet, kunde jag skriva ut steg för steg guider till jonglerandets konst. Det tog cirka en vecka, sen satt det. =)

*spinner vidare på munkhammars idéer*

Gå en matlagningskurs, gå med i en förening, börja lajva, låna frågesportsböcker på biblioteket, gå en helgkurs i ett hantverk (exempelvis glas) hyr en kanot eller trampbåt, bygg en lådbil, börja teckna…

(Att lyssna på ljudböcker tillsammans är skitmysigt)

LinLin
0

Jag har alltid sagt att jag avskyr ljudböcker men ju mer jag funderat på det desto mysigare låter det. Tror jag ska föreslå det :)

HannaM
0

mm jonglera tillsamans är skitkul, när man kastar till varandra=) gäller bara att inte hålla på för länge i taget, man blir rätt grinig när det inte funkar=p ååå hyra kajak är så kul! massa saker jag vill göra ju=)

YvonneW
0

Prova på varandras intressen - kanske blir det gemensamma intressen? I din ålder älskade jag att dansa, min kille var en hejare på fiske. Jag lärde honom dansa, och wow vilken talang han hade. Han blev en mästare på bugg och vi gick flera kurser tillsammans, inte bara i bugg utan andra danser också. När jag träffade honom hade han aldrig tagit ett danssteg.

Själv lärde jag mig fiska, blev en hejare med kastspö. Hemma lånade vi farfars eka och drog ut på fisketurer, lade nät till och med. Ibland hade vi fika med oss och åkte med vänner på nattfiske med självlysande kula, gjorde upp brasa på stranden och låg ibland över i tält. Sommartid åkte vi på fiske i fjällen, oftast i Norge.

Vi gick en svampkurs och letade svamp som tokiga på hösten.  

Lycka till!

Pernilla
0

Oooh, prova på att klättra tillsammans om du har en klätterhall i närheten! Toppen för utmaningen och för tilliten!

Annette
0

Herre jösses! Jag blir trött bara att läsa alla era förslag. Jag är nog utarbetad, tur att det snart är semester Flört.

Pernilla
0

#12 Man MÅSTE inte, det är det som är det fina i kråksången. Man kan också bara lägga sig under en filt - helst samma - och se vad som faller en in…

Lauth
0

Om man orkar lägga ner sig lite kan man *kidnappa* h*n till en trevlig resturang där man bokat bord. Glöm inte att köra i kringelkrokar så h*n inta vet vart ni är på väg =)

Annette
0

#13. Det är mer i min smak Glad.