Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 619 ggr
[Sara_Elis]
0

Vad är lagom kontakt?

Jag har träffat en man på en vänninas midsommarfest som jag känner sedan tidigare men mest igenom att vi ibland kommenterar varandras dagböcker på en community och skriver i gästboken. Det är inte första gången vi ses, men det var första gången som jag ser honom och han skiner upp och kramar om mig. Sedan så utvecklar sig detta till att vi slutligen håller handen under hela kvällen. Efteråt så skjutsar han hem mig och vi kommer överens om att försöka fortsätta det vi påbörjat, vilket jag gärna vill. Problemet är att jag bor på ny ort och ska jobba det mesta delen av sommaren och därför kan vi inte träffas så ofta och detta vet han om. Han har bjudit in mig att komma över dagarna innan sommarens sista fest, men jag är orolig att han ska hinna ledsna på att vänta. Och hur undviker jag att bli allt för ivrig och bli för "på" honom. Vad är lagom kontakt?

LinLin
0

Sådär hade jag och min pojkvän det precis när vi träffats. Jag flyttade två dagar efter att vi träffats… men vi pratade i telefon varje dag och smsade hela tiden ;) Sen kom han på besök en vecka senare… och ja, sen dess är det vi och idag är vi förlovade.

Jag tror inte han skulle dragit sig undan vilket jag än gjort.. men helt klart så hjälpte det att jag var ganska "på", han skulle nog blivit ganska osäker annars.

Men det där var ju vad som passade oss.. Du får helt enkelt försöka känna av honom, vad som passar er.. eller, om det inte känns väldigt tråkigt och "planerat", fråga honom hur han vill ha det!