Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 18653 ggr
Emmice
10

Killar och tjejer! VAD vill han?

Jag har sedan jag började på mitt jobb små gillat en kille på jobbet men inget mer med det. vi jobbar inte på samma avdelning men vi har bytt några fraser några gånger. Nu nyligen blev jag singel efter ett tvåårigt förhållande. 

Vi hade AW på jobbet, och vi pratar mycket och han visar intresse för mig kollar länge på mig, han säger att han ska bjuda mig på en populär restaurang som sällskapet pratar om mm. senare på kvällen så hamnar vi hos honom och jag somnar där, inget hände utan vi bara kramades.. morgonen efter så säger han hur otroliigt gosig jag är och kan inte låta bli att krama mig..vi gosar hela morgonen, sedan hade vi sex, sedan beställer vi mat och jag åker hem på kvällen.

vi har efter det träffats ca tre gånger myst(och ja haft sex), festat ihop, kyssts ute offentligt, pratat i tel.. o småpratat på jobbet och vi har messat lite med några dagarsmellanrum.. ibland svarar han ibland inte.. nu har han inte skrivit på en vecka.. och jag känner mig oerhört osäker på hans avsikter av någon anledning????! med tanke på att vi haft sex varje gång vi setts..

Han verkar ju intresserad, men sen så svarar han ju mestadels på tilltal i smsen? 

Jag är inte van vid detta singelliv;P och jag har nog inte känt såhär innan, det känns som jag tappat kontrollen… Jag är ju superförälskad i honom..!

men vad vill han?? Kanske ligger han lågt för att jag fortfarande inte flyttat från mitt ex?(jag letar lägenhet för fullt!) 

Men är man intresserad så hör man ju av sig?

Nu tidigare i veckan så möttes vi på jobbet, då satt han sig ensam ner i fikarummet när jag var där i deras lokal och hämtade lite papper och pratade med mig lite.. sen kom en kollega som jag skulle fråga lite saker..när vi stod o pratade så gick han förbi mig och strök sin hand ömsint över min rygg.. 
OCH då hade han inte hört av sig på några dagar så jag gissade att han inte var intresserad… så varför vilja vara i min närhet då?? 

Sen igår så gick han förbi mig när jag var i kopieringsrummet på jobbet och han stannade o frågade hur jag mådde.. jag svarade att jag mådde bra o frågade hur han mådde, han såg även glad ut att se mig.. sen kom en kollega och han gick..
strax därefter gick han förbi igen och frågade hur jag mådde o hur det gick på jobbet..samma fråga igen.. som att han VILL prata med mig.. jag frågade vad han skulle göra i helgen..och han sa men vi kan väl höras o se om vi kan slå våra planer ihop..sen kom massa folk och han sa då att det var så stressigt på jobbet att jag kunde ringa honom senare, senare när jag ringer på kvällen så svarar han inte.. han ringer inte heller upp..

det är svårt att beskriva såhär över datorn.. men han gör mig riktigt förvirrad!

Svårt att fråga honom om vad han menar när han är så svår att få kontakt med…..

Sweelin
0

Hmm. Spontant och kanske lite osannolikt så skulle jag säga att han kanske… Är otrogen mot sin partner som han kanske inte har berättat om och döljer?

Jag kanske är lite vild i fantasin just nu men det är min spontana tanke Flört Annars fråga honom rakt ut varför han beter sig som han gör

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Karmatarerskanise
0

Det är omöjligt för oss att veta. Alla beter sig olika :) Mitt råd är att du frågar honom rakt ut!

Emmice
0

Tack för era tips! jo jag bör fråga honom rakt ut, det ska jag göra om/när han hör av sig till helgen(som jag gissar att han kommer göra)

Får bara kännslan av att han vill bli jagad… Han är nog bortskämd med att tjejer springer efter honom..

Hur plockar man ner en sådan kille på jorden? ;)

ettlitetalias
8

Genom att inte ge honom det han förväntar sig ;) är han intresserad (vilket han verkar) så kommer han snart komma springandes om du "glömmer av honom" för att du har "bättre" saker för dig.

LeS-
2

Håller med # 4. Ge absolut inte honom det han förväntar sig och fråga absolut inte varför han beteer sig som han gör. Om du inte vet var du har honom ska han heller inte få veta var han har dig. Jag hade helt klart "glömt" att ringa honom den kvällen han bad dig göra det. Var inte för lättillgänglig. Låt honom jobba lite för dig!

Aniara4
7

Jag skulle nog också inta attityden att är han inte mer angelägen än så så får det vara. Även om det kan vara svårt om du nu har blivit väldigt intresserad (så tolkar jag dig även om du inte säger det), så kanske du skulle försöka fokusera mindre på vad han vill och tolka vad han gör och istället tänka igenom vad du vill ha och behöver.

Hur fantastisk han än är (förmodligen inte mer fantastisk än de flesta människor Flört) är frågan om du vill ha någon som bara hör av sig när det passar honom, som tycker att du ska ringa istället för att han ringer själv när han har tid, och som inte ens ringer tillbaka när du har ringt.  Är det så du vill ha det? Eller vill du ha någon som är angelägen att träffa dig och som visar det?

Ta ett steg tillbaka och sluta jaga honom. Frågar han varför du inte har ringt svarar du glatt oförstående "men det gjorde jag ju". Föreslår han att du ska ringa honom vid ett senare tillfälle säger du "ok, vi får se, jag har rätt mycket att göra nu, men du kan väl ringa om du har lust att hitta på något".

Antingen är han intresserad men har fått för sig att han ska spela något slags spel, och i så fall kommer han snabbt att upptäcka att det inte funkar - se i så fall upp bara så att han inte bara tillfälligt ger dig mer uppmärksamhet för att sen gå tillbaka till sitt gamla mönster. Sånt där trams orkar ingen vettig människa med, så jag skulle faktiskt lägga ner det oavsett.

Eller också är det bara att tugga i sig den klassiska gamla obehagliga sanningen:

"He's just not that into you."

LeS-
1

#6 Classic asså "he´s just not that into you" så sant så!

Sarah
5

Jag tycker att spel är det fånigaste som finns och att rådet att låta honom jaga är dåligt. Tycker inte att det är så konstigt om han tar lite avstånd om du fortfarande bor med ditt ex. Eller så är han inte intresserad.

Karmatarerskanise
3

Får hålla med #8. Är man intresserad av någon ska man visa det, inte spela spel!

LeS-
0

det beror på vilka spel man spelar.
Inte ska man gå runt och spela konstant tycker jag, men precis i början tycker jag inte att man behöver ge den andra människan precis allt och öppna sig som en bok. Lite motstånd förstärker bara intresset. Tyvärr funkar de flesta av oss på det viset att man oftast blir trött på den som alltid är tillgänglig…tar den person förgivet

Karmatarerskanise
0

Jag har aldrig spelat något spel och har partner både nu och har haft andra innan. Är jag intresserad visar jag det, är jag inte intresserad visar jag det.

Att lite motstånd skulle öka intresset låter konstigt. För mig är det mer intressant om den jag är intresserad av är även är intresserad tillbaka.

Sarah
3

Vill man ens ha en kille som man måste börja relationen med spel med? Vad säger det om killen och en själv?

Av alla killar jag har haft så har jag aldrig spelat för att få dem. En gång insåg jag att "vill jag ha den här killen så måste jag göra såhär och såhär". Jag visste att han var instresserad, men han har sjukt svårt med känslor efter ett trauma. Jag valde att lägga ner istället och nu är vi goda vänner. Vägrar att vara beräknande och vågade inte lita på att han inte skulle få panik och backa en tid in i en eventuell relation. Alla andra har uppskattat att jag varit framåt och rak med vad jag velat.

Vill en (normalt social iaf) kille vara med en så ser han till att det händer. Kloka ord.

Motstånd förstärker absolut inget intresse hos mig, märker jag att killen drar sig undan så skiter jag i honom. En gång har jag sagt det rakt ut till en kille och han blev så imponerad att han fortfarande 3,5 år senare hör av sig ibland och hör om jag blivit singel igen (hade en paus med killen då). Han spelade spel med mig, hörde av sig och ville träffas, avbokade etc. Efter två avbokningar från hans sida (bara han som tog initiativ till att vi skulle ses då det kvittade för mig om vi hängde eller inte) så sa jag till honom att han inte behövde höra av sig mer om en dejt. Att jag inte uppskattade hans spel. Han har senare berättat att han först var ganska intresserad, men efter jag sa ifrån och krävde öppna kort så blev han väldigt intresserad av mer. Att han hatade spelen men att han tänkte att det var så man skulle göra…

denstore
1

#12 Problemet är väl att det är så många anser att förhållanden ska inledas. Man ska dansa som katten kring het gröt, och allra helst ska man spela svårfångad. Det handlar kanske om att många tror att svårfångat är likaställt med bättre än vad man förtjänar.

Jag säger inte att alla är sådana, men det finns gott om tjejer och killar därute som vill spela spel. Sen att vissa av oss inte alls gillar det, och faktiskt kan bli förbannat sårade på grund av det, det verkar betyda noll och intet.

En intressant sak är att ingen har reagerat på att killen kanske inser att det inte var helt lyckat att starta något med en jobbkollega? Få saker brukar kunna bli besvärligare än förhållanden mellan kollegor.

Emmice
0

Wow tack för alla era svar! Det gör mig glad=)

Bra saker att veta: han ligger i vårdnadstvist och har utryckt meningen att hans ex skulle bli galen om hon viste att han träffade mig. han ska upp i rätten om 3 månader…

jag har även fått veta av en gemensam vän att han är lite småsvartsjuk av sig..

Sist vi träffades körde han mig hem och vart lite stel när vi kom hem till mitt lägnehetshus.. (där jag och mitt ex bor ja) antingen det eller att han tröttnad på mig av en anna anledning…? För efter den gången så blev han väldigt dålig på att höra av sig..

Han har även sagt (på fyllan) till min tjejkompis att många tjejer kan bli"lite efterhängsna" när de gillar en kille och hon höll ju med så glatt när de skojade lite .. men jag tror det ligger nått i det.. han har nog upplevt det tidigare..

Han är väldigt eftertänksam och gör inte dumma grejer. han har alltid kontroll över sig själv, vet hur man för sig.

Sen till sist: han har sagt till mig att han INTE gillar spel och det är det värsta han vet typ. han gillar raka kort..

men hur kan han då titta som han gör på mig på jobbet fråga mig vart saker är fast han inte behöver ta det med mig osv… ? vad fan vill han???

Ja jag har tänkt på detta med jobbsituationen och det är jobbigt om en relation tar slut och at tman tvingas ses, men just nu är det lika jobbigt, och det känns lite försent… =(

varför prata med mig, vara i min närhet.. le mot mig med lång drömande blick om han tex bara vill ligga?

Sarah
0

#13 jag tror inte att folk tycker att det ska vara så, jag tror att folk tror att andra tycker det. Men, helt ärligt tror jag inte att ngn som är värd att ha vill ha det så.

LeS-
0

Har en tjejkompis som dejtade en kille som sa precis som den killen du träffar. Han tyckte spel var det sämsta som fanns. Likväl kunde han låta det gå veckor innan han ringde henne, och när hon väl ringde och frågade varför han inte hörde av sig sa han att han undrade samma om henne. Trots att det alltid var hon som fick höra av sig till sist till honom. När de umgicks kunde han berätta hur mkt han hade saknat henne och att hon var den enda han ville vara med osv…

En massa löften och sen när det var dax at höra av sig så hände det inget…

Han var antagligen inte så intresserad men det var ju dåligt av honom att ge henne förhoppningar.

#12 motstånd förstärker inget intresse hos dig men det gjorde ju det definitivt hos den killen du var ärlig mot, i hans ögon var du svår att få och bara det kan väcka intresset hos vissa.

Sarah
0

#16 Nej det var inte motståndet, det var ärligheten. Att jag var rak och sa rakt ut vad jag förväntade mig. Jag var inte svår att få. Han spelade svår för att få mig mer intresserad. Han blev dock kär i mig efter jag sa ifrån, tyckte att det var svårt att hitta en ärlig person och att det var tändande. Jag avfärdade honom inte då, han bad om ursäkt och vi träffades mer.  Men, jag insåg att han inte var ngt för mig, så jag avslutade. Men, vi hörs fortfarande och han säger fortfarande att jag är en av de bästa tjejer han träffat pga ärligheten och att jag vägrar att spela spel.

LeS-
0

#17 Visste att du skulle skriva så…
spelar ingen roll om du e ärlig, huvudsaken är att HAN INTE KAN FÅ DIG---> han vill ha det omöjliga-----> Han jagar dig/hör av sig år efter och försöker få dig…
Det är ju ett sätt att vara SVÅRFÅNGAD….eller i detta fall kanske man kan skriva ALDRIGFÅNGAD från din sida, men han blir ju obsessed och vill försöka ännu mer…

vem har sagt att alla sorters svårfångad är att SPELA svårfångad…man kan vara ÄRLIGT svårfångad med!

Och VEM har sagt att ALLA förhållanden ska påbörjas med spel????

Mitt senaste förhållande började INTE med spel, men är man på på på på en perosn och hör av sig och finns i ansiktet på personen kan man ju komma att kväva någon..

man kanske ska definiera ordet SPEL. 

I TS fall tycker jag definitivt att han leker, och hade jag varit henne hade jag backat…men hon verkar ju vara mer intresserad eftersom han blir svårfångad

Annso_
0

Jag har vart med om nästan samma sak !! Jag var jätte intresserad utav en kille som var jätte intresserad av mig..Vi kände varandra sedan innan och hade väl alltid haft intresse för varandra och tyvärr så tog intresset överhand fast jag hade ett förhålland (dock ett riktigt dåligt förhållande som jag ej kunde ta mig ur)

Vi kunde ha jätte trevliga kvällar med sex, mys osv..Sen sa han att jag ringer dig imorgon kväll, men  han ringde aldrig och svarade ej när jag ringde..

Till slut så tröttnade jag, fast jag vid detta tillfälle var rejält nerkärad i denna kille, så jag började träffa andra..Och till min stora häpnad var det de han väntade på, om jag kunde klara mig utan att ha sex med andra och ha kul även fast han inte hörde av sig..

För att förtydliga så hade han väl lite dåligt självförtroende och litade inte riktigt på "nya" tjejer och ville se vad jag gick för, om jag kunde "vänta" på honom..

Jag ska INTE säga att det var rätt gjort av honom men nu i efterhand så förstår jag honom på sätt o vis, och om jag bara hade haft mer tålamod så hade vi nog fått ett finare förhållande än många andra

Emmice
0

Här kommer en uppdate!

Dumma mig, nu senast när jag träffade honom så festade vi ihop o jag sov hos honom.. så mysigt o vi sov hela söndagen ihop.. men det var aldrig att jag frågade honom(vad han vill och tänker om oss).. gahh att det ska vara så svårt? varför gör han mig så skakig och nervös?! får ju hjärtat i halsen varje gång jag tittar på honom?

Jag har varit iväg på kurs hela veckan så det har varit lite svårt att prata med honom så jag ringde honom idag(han svarade inte) men ringde sedan upp.. vi pratade överlag om hans ex(som är beter sig väldigt illa) sedan kom vi in på relationer.. Han säger då ordagrant att han är väldigt enkel men endå lite komplicerad.. (jotack! det har jag märkt;P)

Får bara känslan av att han vill att man ska kämpa för honom samtidigt som jag tycker att han inte kämpar riktigt lika mycket för mig.. varför ska bara han få kakan serverad?

Jag vill gärna dra ut på det..flörta på jobbet.. träffas ibland.. bygga upp känslorna och spänningen.. Men det känns ju endå som jag redan är fast när jag känner som jag gör och at tjag lätt kan bli sårad på vägen om han tröttnar på vår lilla lek.. medans jag spelar med hjärtat som insatts…

Det är svårt för han säger en grej(att han gillar raka kort) men han ger tecken på att han gillar spelet..

Ska jag avsluta "leken" och helt ärligt fråga vart han står?

Eller, spela vidare, då jag gissar att jag kommer fånga hans hjärta på detta viset..?

[Loca Diaz]
1

#12 "vill en normalt social kille vara med en så så ser han till att det händer" (så länge den andra personen också vill det) håller jag med om. MEN finns ju undantag. Min kille är en väldigt social person och har många vänner. MEN när det kommer till tjejer är det en eller annan femma - visar de inget intresse på han fast han är nyfiken och intresserad så händer det inget. Han är för blyg för att våga visa "jag är intresserad av dig" även om han önskar att han kunde. Hade inte jag varit tydlig med mina känslor och intresse skulle det inte varit vi två idag :) så spel funkar inte med han iaf (och många andra faktiskt) :)

Denna kommentar har tagits bort.