Relationer iFokus

Relationer

Etikett: förhållande
Läst 4775 ggr
Bekka-AR
0

Vad kan din partner göra för att du ska bli glad?

Det kan vara vad som helst diska, fixa en mysig stämning med ljus, ge present, ja allt! Vad gör dig glad! ? :)

[TheMiko]
4

Att han bara finns i min närhet Glad

Geru
14

Eftersom den enda partnern jag har är höger handen så låter jag eran fantasi fylla in resten…

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Anne.K
3

Något som gör mig glad är när min sambo är spontan och ibland när jag vart hemifrån så har han tex städat hela lägenheten och tänt massa levande ljus när jag kommer hem igen. Det är så mys och jag blir alldeles varm i hjärtat. Men jag blir även glad av mycket enklare saker också, så som att han vet att jag alltid är törstig på morgonen när jag vaknar så kan han ibland fixa i ordning något att dricka utan att jag ber om det

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Anne.K
0

Och där försvann en del av slutet av min text tydligen. Aja, orkar inte skriva en gång till :P

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Fridaaaa
1

Finns här för mig.
Städa utan att jag ber om det
Köpa hem frallor till frukost
Fixa saker som jag ber om
Bara vara här :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ChristineL
1

Att han bara finns. Han förstår mig på ett sätt som ingen annan gjort tidigare, jag behöver inte be om att han ska vara nära mig för han är det ändå om jag behöver det extra mycket. Och han säger mycket söta saker. Och han ser katterna lika mycket som hans fast dom egentligen är mina, och det göra mig jätteglad, han tar lika mycket ansvar för dom som jag gör.

Gur4m1
1

När jag jobbat kväll och kommer hem runt 22…möts av "hej söt, jag har gjort middag åt oss" vid dörren. Det gör mig så himla varm och glad inombords. Jag blir glad när han gör saker, stora eller små, som visar att han tänkt på mig. :) Jag försöker göra samma sak.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Galopptjejen_98
3

Att han finns där för mig och kanske kramar om mig när jag är trött och viskar i mitt öra och frågar: Vill du gå upp till sängen? lite romantiskt, och sen så helt plötsligt så bär han upp mig! 
Åh just ja, kanske ge mig lite avslappnad massage och sen så kan jag vara lite snäll och romantisk mot han också.

Jag är kär i en kille som är ett år äldre, men han har visat känslor för mig och jag har sagt till han att jag gillar han men han har inte svarat än, så ska jag fortsätta vänta? Jag vill liksom inte tjata eller stressa på han!

Jag gillar han så mycket! <3

Det du gör idag kommer du vara tacksam för i framtiden

Bekka-AR
1

#3 Är precis likadan! Finns inget bättre än att komma till ett rent hem. Ljus är så enkelt att fixa men uppskattas verkligen!:) #8 Hur länge har det gått sen du berättade för honom? Du behöver inte påminna honom om hur du känner, en sån sak glömmer man inte. är han intresserad så kommer han till dig. Killar brukar inte tycka om när man är för på utan de flesta vill ha något att kämpa för. Får man fråga hur gammal han är? Då är det lättare att veta hur de tänker.

Galopptjejen_98
1

#9 Det har gått snart en vecka! 
Ne, jag vet och jag vill inte liksom tjata eller ja, fråga för mycket. Det får ta sin lilla tid!
Ja, han kommer ju om han är intresserad och det gjorde han i tisdags, jag och min kompis skulle gå och äta, och då kom han, han gick exakt bakom mig och sen innan det hände så gick jag förbi han och då sökte han efter min upmärksamhet, och sen så fick jag ögonkontakt med han och sen så hörde jag hans kompisar säga, "men gå fram till henne och svara?!", och jag hörde han säga till dom "jag ska…" och då blev jag lite röd i ansiktet! Skäms

Hur menar du med, att kämpa för?

Han är 15år och fyller snart 16! :) 
Själv så fyller jag 15 snart.

Karmatarerskanise
1

Vad som helst som visar att han tänkt på mig :)
Och så får jag svara som så många andra, att han finns :P

pyromanen
1

Idag hade han maten klar när jag kom från jobbet. Dessutom var det smörstekt färsk rödspätta och räkor som han vet jag tycker mycket om.  Det blev jag glad över såklart.

Blir också glad om jag kommer hem till en såpdoftande hall…

Bekka-AR
1

#10 det låter ju som att det går bra! Vänta får du se. Med att kämpa menar jag att de inte får allt i handen, vilket han får om man är för på. Man vill alltid ha det man inte kan få om du förstår vad jag menar. Tycker iaf att det var bra att du berättade men det du kan göra nu är bara att vänta. :) Du får berätta hur det går

Galopptjejen_98
1

#13 Tack, ja såklart att det går bra! :) Jag förstår nog, vad du menar!

Tycker också att det var bra att jag berätta, och jag ska bara vänta nu och se hur det går, får se om han svarar, hur tror du att han tänker nu? 
Hur långt tid brukar det egentligen ta innan dom svarar till en?

Och när man umgås med en kille vad kan man prata om? Jag vet att man kan prata om t:ex vad killen har för hobbys, vad man gillar, och lite annat ;)

Jenahbella
1

oj, det är mkt saker :) men att inte ta mig för givet, att han uppskattar allt jag gör, och även om han inte alltid förstår mig så stöttar han mig ändå :) och jag detsamma för honom <3

Jojaton
1

att han ger mig tid.

sen brukar han säga saker som "jag är så lycklig över att det är jag som är den enda som får kyssa dig" eller liknande, och det gör mig väldigt glad, när han liksom visar att han är glad att det är vi :)

Johanna - Instagram

Bekka-AR
1

#14 Svårt att säga hur han tänker eftersom jag inte vet hur han är som person. Men eftersom du hörde att de pratade om det är ju bra. Han verkar vara blyg? I hans ålder kan det vara svårt att säga hur man känner och han vill nog heller inte vara för på. Hur bra känner ni varandra? Har ni pratat sen dess? Det finns så mkt att prata om! Min sambo är min bästa vän. Träffade honom när jag var 13 är nu 21. Vi har alltid varit oss själva och pratat om saker som poppar upp i huvudet bara. Prata med honom som med en kompis så går det bra ska du se :). Kan man inte vara sig själv med varandra utan att man tycker den andra är konstigt, tråkig eller liknande passar man helt enkelt inte ihop.

pinku
0

Han gör så mycket som gör mig glad!

Som många skrivit, att komma hem och han har städat är ju bara så härligt! Men ofta gör han saker för att jag ska få sova längre, som att inte väcka mig när jag har bokat en tidig tvätt-tid, utan går och tvättar själv istället. Eller byter vatten och ger frukost till alla djuren. Det händer också att han hämtar ut paket åt mig från posten när han ser att det kommit en avi. Dessa saker gör han ofta, men jag blir lika glad varje gång iallafall!

Men det bästa är när jag känner mig deppig och nere, då kramar han mig och säger "ska vi titta på lite djur-klipp på youtube?" för att han vet att det brukar muntra upp mig :)

Zvintos
0

Som så många andra skrivit så finns det mycket han kan göra för att göra mig glad. I nuläget med tanke på mitt schema, så är det himla skönt att komma hem och se att han diskat upp det jag inte hunnit/orkat.

[Devya]
0

Då jag vaknar och är törstig mitt i natten så går han och hämtar något att dricka åt mig. Det här har han gjort sedan vi blev tillsammans och efter 9½ år så gör han det fortfarande. Jag uppskattar det lika mycket nu som jag gjorde det första gången han hämta vatten åt mig. :)

En annan sak som gör mig jätteglad också är att han är så pass omtänksam. Jag gick och la mig sent en kväll och vakna mitt i natten av att jag var hungrig. Vi hade förstås ingen mat hemma den natten och så sa sambo min att han går och köper hamburgare åt mig (han var mätt för han hade ätit ute tidigare). :)

Sen lagar han mat åt mig varje dag och jag är så tacksam över det här. Bättre kille får man leta länge efter. :)

Karmatarerskanise
1

#20 Måste bara fråga. Väcker du honom då på natten och ber honom hämta vatten eller är han vaken?

[Devya]
1

#21 Nej, antingen är han vaken eller så råkar jag vakna på grund av att han stiger upp. Skulle aldrig väcka honom med flit mitt i natten bara för att han ska hämta vatten åt mig. :D

Fridaaaa
1

Jag var så glad när min sambo ställde upp för mig när jag bröt fingret och gick upp kl 7 på morgonen för att hjälpa mig med medicinen, han delade den åt mig då jag inte klarade det själv med bara en hand. En ängel<3 Och hjälpte mig mitt på dagen och sent på kvällen när jag skulle ta den också, uppskattas verkligen sånt :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Karmatarerskanise
0

#22 okey :)

[Devya]
1

#24 Skulle ju varit hemskt om jag skulle väcka honom mitt i natten, som om han vore min betjänt. Uj.. Vilken tanke! :D

Karmatarerskanise
0

25 haha ja :)

Liss
1

Allt som visar att han bryr sig, tänker på mig och känner så mycket som han gör för mig.

Att hjälpa till i hemmet ser jag som självklart. Men visst känns det otroligt bra när jag lagar mat och han diskar, för att dela upp det lika. Men det gör han utan att jag ber om det, då han också ser det som självklart.

Alla gånger han har ställt upp på mig också. Och hur älskad och trygg jag känner mig med honom.

Små saker enbart för att muntra upp mig, eller få mig att känna mig bättre. När jag har en dålig dag, försöker han få mig att bli glad (eller låter mig vara helt enkelt, om de är vad jag behöver). Eller när jag var sjuk så gick han och köpte halstabletter, glass och en liten pryl helt spontant. Alltså, som sagt, när han visar sin uppskattning om att han har mig i sitt liv och hur mycket han älskar mig.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[glitterglam]
0

Det största som gör mig glad är att han bara finns hos mig, finns där.

Övrigt som gör mig glad är pussar, kramar, om han tänder ljus o ordnar mysstämning, om han vill gå på promenad med mig, om han städar/bäddar/tvättar utan att jag bett om det. Och massor mer.

[RadioMG]
1

Vara ärlig och trogen!

Det bästa med min sambo är att hon gör så förbannat god mat..