Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 12535 ggr
Amizcupcake
0

Att få tillbaks känslorna

Hej,
Jag och min(ex)pojkvän har varit tillsammans i nästan 2½ år. Vi hade det bra ihop. I början och i mitten av förhållandet hade vi ett helt gudomligt sexliv. Men nu på sista tiden har jag inte haft någon sexlust.

Men nu under de senaste 2 veckorna, tappade Theo känslorna för mig. Alla kärlekskänslor försvann. Han hatar sig själv för att han tappade känslorna. Han vill verkligen få tillbaks dem. Men ingen utav oss vet hur vi ska få tillbaks dem. Jag själv tror att sex skulle bidra till det. Men min kropp vill inte samma sak som min hjärna vill.

Har ni några tips på hur man ska hitta tillbaks till varandra efter att man gjort slut?

Kan även säga att vår relation har blivit bättre nu när vi gjorde slut. Vi kom fram till att vi hade en hemskt dålig kommunikation när vi var tillsammans. Vi både känner att vi behöver space, men han ville ha space när jag ville vara med honom och tvärtom.

Men nu när vi har gjort slut, så är det som att vi lär känna nya människor, och jag blir mer förälskad i den nya Theo. Vi är så öppna och ärliga mot varandra, vi kan bråka ordentligt nu(för en gångs skull!!!). Det är helt underbart att vi kan bråka och skrika på varandra. Det är underbart att vi kan vara så öppna som möjligt med varandra.

Det var som en chock att vi gjorde slut. För både jag och alla runt omkring oss trodde verkligen att det skulle vara vi för alltid. Vi kompletterade varandra perfekt. Vi var perfekta, förutom den fronten att vi hade ingen bra kommunikation om de viktiga sakerna, att vi inte kunde bråka med varandra ordentligt, och att han aldrig kunde säga emot mig(jag var för bossig, och försökte bli ännumer bossig i hopp om att han tillslut ska ställa sig upp och be mig lägga ner). Men nu när vi gjort slut, kan vi skrikbråka ordentligt, vi pratar öppet om allt, vi exponerar våra känslor för varandra, och han har lättare att säga emot mig.

Då borde det väl gå att hitta tillbaks till varandra?
Han vill, verkligen vill få tillbaks känslorna för mig. Han säger även att han absolut inte kan tänka sig en framtid utan mig. Han bryr sig fortfarande om mig.

Det han vill ha är utrymme att träffa familj och vänner. Vi båda är överens om att det skulle vara perfekt ifall vi hade flyttat ihop. För då skulle vi kunna träffa varandra varje dag. För vi både har ett behov utav att att träffas nästan varjedag. Samtidigt som vi har ett behov utav att få vara ensamma nån gång i veckan. Han vill träffa vänner och familj utan tjafs. Jag vill träffa vänner, och jag vill ha ensamtid utan tjafs. 

En annan anledning som gjorde att vi gjorde slut var att relationen mellan mig och  hans föräldrar inte funkade så bra. Men jag är verkligen villig att arbeta på det. Jag vill verkligen ha en god relation med Theos mamma. Dock vet jag att jag inte kommer att kunna komma överens med hans pappa. Men det är bara för att han har samma personlighet som min mamma(och jag har absolut inte någon bra relation med min mamma).

Att vi gjorde slut kom ju verkligen som en chock, alla trodde verkligen att det skulle vara vi till slutet. Även jag trodde det, han trodde det också ett tag, och under senaste tiden.

Kanske är det därför han gjorde slut, för att han kände paniken över att det skulle vara han och jag föralltid?

Men tror ni att det går att få tillbaks känslorna och sexlusten? Och hur? Tror ni att det kommer att gå att ha ett förhållande med honom? 

Nu vet vi ju våra brister, vad som inte funkade i vårt förhållande, och allt det viktiga har ju blivit bättre nu när vi gjorde slut.

Jag skulle verkligen behöva ha lite råd.

För han vill absolut inte bryta kontakten med mig. Han vill ha mig som sin allra allra bästaste vän ifall han inte får tillbaks känslorna. Men han vill inte förlora mig.

PogoPedagog
0

Så länge ni båda fortfarande vill trot jag det finns hopp. Jag har tyvärr inga råd att ge då jag ionte varit i den situationen.

Fridaaaa
0

Sex har inget med kärlekskänslor att göra tror jag :)
Ni får göra mycket saker ihop, roliga saker, som gör att ni inte tänker för mycket på det.
Man får testa sig fram. Ibland får man tillbaka känslorna ibland inte tyvärr.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

pistenbully
0

Göra nya och spännande saker som ni inte gjort förr, på så sätt känns det lite nytt och är det dessutom roligt kanske ni finner varandra och blir som nykära igen? Kan vara värt ett försök. En väninna till mig åkte till Rom med sin karl, de har aldrig varit utomlands utan barnen förr, när de kom hem var de som nykära. De har varit tillsammans i över 20 år, jag hoppas verkligen att jag kan bli nykär i min sambo om 20 år, det är så härligt att vara det! Jag menar dock inte att ni ska behöva lägga ut en hel förmögenhet, men prova något nytt tillsammans, det behöver inte alltid bli så dyrt.

Karmatarerskanise
0

Frågan är ju varför han tappat känslorna. Beror det på bristn på sex kan ni ju försöka göra något åt det, fast om du inte känner för det är det ju inte lätt.

Beror det på att han helt enkelt tappat dom, utan synbar anledning blir det nog svårare att försöka fixa det. Ibland förändras ens känslor :(

Denna kommentar har tagits bort.