Relationer iFokus

Relationer

Etikett: sex
Läst 2245 ggr
Toxics
14

sex är väl bara sex?

Jag är medveten om att sex kan betyda mer än bara sex om man har det med någon man älskar. Men jag definierar inte kärlek genom sex. Alltså, jag jag kan tycka att det är mer kärlek om man tex bara ligger sked. Eller går på stan, håller handen och har en lugn dag. Eller när man har köpt en byrå på Ikea som man inte får ihop men kämpar tillsammans och delar många mängder skratt. Det kan jag tycka är kärlek. Min syn på kärlek har även förändrats sen min sambo åkte till Afghanistan. För att folk frågade mig hela tiden hur jag klarade mig utan sen så länge. Och jag försökte få dem att förstå att när han är där nere och jag inte kan sova, natt efter natt för att jag helt enkelt tror att han är skadad, att han är i strid eller att han har dött. Även om vi pratade i telefonen samma dag så kom tankarna alltid tillbaka. Och då är det absolut sista jag tänker på att bag inte har sex. Så nu när han är hemma igen. Så är andra saker viktigare. Bara en sån grej som att gå ut med hundarna tillsammans eller laga mat tillsammans är något jag värdesätter väldigt högt! Långt högre än sex. För i mina ögon så är sex bara sex. Jätteskönt och mysigt och så! Vi har fortfarande sex ganska ofta , men jag värdesätter den andra tiden vi spenderar med varandra på ett annat sätt. Hoppas att någon förstod vad jag menar!! :-)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Toxics
0

Hur jag klarade mig utan sex så länge*

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Karmatarerskanise
1

Alla värderar vi olika saker högt.

En del värderar sex hägt, andra värderar sådant som du räknar upp högre. Finns inget rätt eller fel.

[eeklund]
0

Håller med dig helt :). jag värdesätter också annat framför sex..

[Qimsid]
4

På ett vis, med min partner så känner jag att jag vill vara så nära honom som möjligt ibland och då blir sex det som gör att jag kan hålla honom riktigt nära. Men hur man definierar kärlek är olika antar jag. Vissa vill ha mycket sex, andra mindre? Det kan jag känna i perioder. Jag vill bara ha sex med någon jag älskar. Men sex är inte det viktigaste för mig, alls. Så länge jag har honom med mig. Väljer honom före sex om det skulle komma till det.

[eeklund]
1

#4 Du verkar så rar och din relation verkar toppen! :) Ville bara säga det, haha :). Det är mysigt med sån kärlek..

[Qimsid]
0

#5 Skäms

Wide Awake Dreamer
0

#0 Fint skrivet! Jag håller med dig fullständigt! Sex är en krydda i tillvaron, men det är allt det andra: samvaron, närheten, myset, delandet av vardagens glädje och sorg som är huvudingredienserna i ett förhållande. Som singel saknar jag de sakerna långt mer än jag saknar sex.

Toxics
0

Jo det är klart att man tänker olika, men är det verkligen kärlek om man värdesätter sex mer än alla de andra sakerna man gör tillsammans? Jag har svårt att tänka mig in i situationen där jag tycker bättre om att gå sex med honom än att vara/umgås med honom.

Karmatarerskanise
3

#8 Ja det tycker jag det kan vara. Älskar man sin partner och värderar sex högt så är det väl lika mycket kärlek som om man älskar någon men värderar mys i soffan mer.

Båda sakerna innebär ju faktistk att man umgås, bara på olika sätt.
Varför skulle mys i soffan vara riktigare i ett förhållande än sex?

Toxics
0

9# Jag kan inte riktigt förklara varför jag tycker så. Men jag menar nog alla andra saker. Alltså inte bara mys i soffan. Sen kan det bero på att jag har haft sex med människor enbart för att det är skönt. När jag var yngre, kanske är därför det har tappat kärleksvärdet i mina ögon.

Karmatarerskanise
3

#10 Fast att man värderar sex högt utesluter ju absolut inte att man värderar andra delar av ett förhållande? Då har vi missförstått varandra.

Många har sex för att de känner att det är det närmaste man kan komma sin älskade. Man delar något stort och vackert. Så sex är inte alltid bara sex, det kan vara så mycket mer.

Självklart förstår jag att du inte ser sex som något viktigt om du bara ser det som något skönt och inte som ett sätt att visa kärlek på.

OM du tappat kärleksvärdet bara för att du haft sex för att det är skönt är det konstigt tycker jag. Nästan alla har sex i alla fall någon gång i sitt liv för att det är skönt.

[Loca Diaz]
0

Håller med dig :) Min kille är motsatt. Skulle inte han kunna ha sex på flera månader tror inte han att han skulle "klara det"…

Toxics
1

11# Jo men det är klart att det har ett värde. Men absolut inte samma värde som allt det andra. Det är lite det som definerar skillnaden mellan en kk och en partner. Allt det andra man gör med någon man älskar. Sen blir sexet en annan sak med någon man älskar, det blir bättre och får ett annat värde än om det vore en kk. Men med en kk delar man oftast inte allt det andra. Jag har iaf inte gjort det med mina kks :-)

nettipletti
0

# Lite till er alla.

Tyckte detta va jätteskönt att läsa… Jag är lite av en "sån"… men hallå ska vi inte ha sex ?

Tycker oxå det har blivit en konstig grej av detta…

Samtidigt ser/hör man 80/90-åringar som har sex allt som oftast =/

Gur4m1
2

Sex är viktigt för mig inne i en relation men sex utanför en relation är bara sex. Dvs sex betyder inte en relation för mig, men sex i en relation är fortf viktig för mig. Men allt nnat är också viktigt, som Ts skriver- gå ut och gå tillsammans, prata, göra saker ihop- både nya och vardagliga.

Det bästa sexet jag haft är med mina partners, dem jag verkligen älskat- där har det varit omöjigt att ha "dåligt sex", däremot har jag haft väligt dåligt och otroligt bra sex med "tillfälliga" förbindelser. Men med någon jag tycker väldigt mycket om…hadr det alltid varit 99.9-100% bra sex.

Definitionen av relationen görs inte av sexet… så att säga. Det är bara en del av alla de där sakerna man s gärna vill göra tillsammans med den man tycker om ^_^

Sen får man inte glömma att sex är en drift, bortom vår kontroll- och helt naturlig. En dle har en större drift medan andra inte har den eller har en mycket låg sådan. Man kan inte förringa kraften av denna sexdrift och människans behov av att få utföra den. Kärlek är därför något annat för min del än just sexdriften men om jag är kär och inte vill ha sex med den jag "älskar" så skulle det kännas väldigt märkligt. Men så länge är nöjda med det så skulle jag absolut hellre ävlja min partner framför möjligheten att ha sex med varandra.

Sexet är inte ensam, definitonen av vår relation.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Gur4m1
0

#22 är nog för att se xär något man kna få hinder….tex tappa lustne pga hormonella eller andra fysiska orsaker, smärta i underlivet, bruten penis, cancer…vad vet jag. Mys i soffan kan man _:alltid:_ göra. Det orsakar aldrig smärta. Även om du blir rullstolsbunden och förlamad från midjan neråt så kan du fortf sitta och mysa, kramas.. samtala.

Sex är ju en könssdrift som varierar stort mellan folk och ja, det skulle kännas enormtsurt om en man skulle dumpa mig enbart för att vår sex-cykel blivit olika. En del relationer värderar sex så litet att de älskar varandra men låter dne med högre/existerande sexdrift söka sig lösningar utanför relationen. Det är också kärlek i mina ögon. Svårt det där. Men finns inget rätt eller fel, vi delar bara erfarneheter, åsikter och preferenser.

hus-musen
3

Jag har bara sex med de jag har känslor för, så för mig är inte sex bara sex. Sex är något viktigt som knyter samman två människor, sex är närhet och man tar hand om varandra.

Men visst jag skulle ta mer illa vid mig om min kille låg och gosade och pussade andra tjejer än om han skulle ha sex med dem.

Qui dormit, non peccat

Gur4m1
0

#17 hur ta rman hand om avrandra med sex? Då ajg själv har sex för njutning och njutningen för min del blir större med en ajg tycker om och respekterar… men jag "tar inte hand" om min partner- dvs har sex för att han ska "få utlopp", må bra etc. Måste säga att sex är en rätt stor egogrej för min del, jag vägrar ha sex om jag inte känner för det. Same goes for my partner. Haft killar som krävt sex men de har jag bett att dra åt h-vete, där de förmodligne befinner sig just nu :P

Men hur tar man hand om varandra i sexet? :) Jag ifrågasätter inte, jag vill bara veta hur du tänker runt det där.

Clariiz
1

Jag har bara haft sex med folk jag älskar så för mig är det verkligen ett sätt att visa min kärlek.
Jag vill komma personen jag älskar så nära som möjligt och något mer intimt än sex finns ju knappast..

Dessutom är det något roligt och mysigt att göra med sin partner.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

hus-musen
3

#18 Klart man tar hand om varandra under sex oxå, man pussas, kramas, masserar och smeker. För mig är det ett nöje att ta hand om min partner, precis som han tar hand om mig. Det är inte orgasmen som är målet (även om det är väldigt trevligt ^^) utan det är närheten, kroppskontakten och att göra någon lycklig som är det. Just att det binder ihop två människor på ett väldigt intimt sätt.

Men jag är oxå sådan att jag gillar inte kroppskontakt alls, om det inte är väldigt speciella människor. Att ha ett ONS är helt omöjligt, bara äckligt för nån kommer röra mig. Samma om det är någon jag inte har känslor för så kommer jag aldrig ligga med dem heller, då har jag hellre ensamstund faktiskt.

Qui dormit, non peccat

Gur4m1
1

#20 jo men flr mig är massage inte sex, inte heller en puss eller kram 8Det vi talar om här är alltås förspel, typ?). För mig kan riktigt bra sex vara sex, bakifrån, 3 minuter innan frukost -lika gärna.

Därför blev jag frågande till att sex skulle i sig vara ett sätt att ta hand om varandra  inne i en relation. Jag har inte sex med mina vänner men jag "tar hand om dem"(massage, kramar osv) :D Så tänkte jag.

Jag har ensamstunder även inne i en relation btw, det är ju jättetrevligt! Men nu förstår jag vad du menar. Jag älskar sex och kan ha det med en total främling, men någon attraktion _måste_ ju finnas där. Jag skulle inte blint greppa första bästa på krogen och åka hem och nuppa med denne- oavsett vad denne säger eller ser ut  ^_^ Men det måste inte vara äktenskapstycke :> Men jag bör helst inte bli äcklad av blotta åsynen heller :P Jag har tackat nej åt oattraktiva män även om kroppen varit hungrig och me rän gärna velat ha "sitt".

Men då vet jag vad du menar, tack :)